banner
אמיר כהן // יחצ
אמיר כהן // יחצ

"מההתחלה היה ברור לנו שלקוחות יזכרו לנו איך התנהלנו בתקופת המשבר ואיך יצאנו מהמשבר"

אמיר כהן, סמנכ"ל שיווק של חברת י.ח. דמרי, מסביר שבימים של חוסר וודאות חשוב "קודם כל לחזק את התקשורת עם הלקוחות, לוודא שהם מקבלים מענה ופתרונות". עוד הוסיף כהן ואמר כי דווקא בתקופת הקורונה התקדמה החברה עם עסקאות משמעותיות וזאת גם כדי לשדר מסר: "אני חושב שמעבר לרכישות שהיו מאוד מוצלחות העברנו מסר ברור שהיה חשוב מאוד בימים אלו של יציבות וביטחון"

פרויקט מנהלי השיווק – פרויקט המוקדש לאנשי השיווק והמכירות, ולהתמודדות הלא פשוטה שלהם עם המציאות החדשה. מידי כמה ימים נפרסם כאן ראיון עם מנהלות ומנהלי שיווק בחברות נדל"ן שונות. ביקשנו מכולם לתאר לנו את האתגרים החדשים, הדרכים לפתרון, וגם לנסות ולסייע לקולגות בטיפים שונים.

דרך התשובות של אנשי המקצוע, אנחנו מקבלים הצצה לעולם שלם של ניסיון, החלטות, ויצירתיות שבדרך כלל נשאר מאחורי הקלעים. הפעם  – אמיר כהן, סמנכ"ל שיווק של חברת י.ח. דמרי

איפה תפסה אותך הקורונה? עם כמה פרויקטים פתוחים?
"משבר הקורונה הגיע כשהחברה בונה ומשווקת 16 פרויקטים בשלבים שונים ברחבי ישראל. משבר הקורונה תפס את החברה בתחילתו של קמפיין בפרויקט גדול ובישורת האחרונה של היערכות להרחיבו לפרויקטים נוספים. הקורונה התפרצה דווקא בתקופה בה השוק היה במגמת עליה בביקוש. הרגשנו כבר רבעון שני ברציפות את הגידול בביקוש וברוכשים שירדו מהגדר, לאור המשבר הפוליטי וההבנה שתוכנית מחיר למשתכן לא תמשיך במתכונתה. כמובן שלאור ההנחיות והסגר חלה נסיגה דרמטית בפעילות וכפועל יוצא נאלצנו להקפיא את הקמפיין ולעצור פעילות שעוד יכולנו עד חישוב מסלול מחדש".

איך מתמודדים עם המצב?
"בשלב ראשון האתגר במשבר היה להבין מה ההשלכות המיידיות על כלל זרועות  ופעילות החברה. דאגנו להעניק לרוכשים ביטחון שאנחנו איתנים, מבינים מה אנחנו עושים ואחראים לשקט שלהם, גם בתקופה של חוסר וודאות. תוך כדי תנועה התחלנו להעריך מהן ההשלכות לטווח בינוני וארוך ולבצע התאמות. מההתחלה היה ברור לנו שלקוחות יזכרו לנו איך התנהלנו בתקופת המשבר ואיך יצאנו מהמשבר, לכן דאגנו בראש ובראשונה לתת מענה לספקים וללקוחות. היה צורך לוודא שגם בתקופה של סגר וריחוק עדיין יהיה מענה שיסייע בנושא כלכלי כמו גמישות בתנאי תשלום, תקשורת מול גורמים רלוונטיים בחברה ובבנקים על מנת להוריד מהם לחץ. בזרוע הביצוע דאגנו לתגבר אתרים שבהם מסירת הדירות מתוכננת לחודשים הקרובים על מנת לוודא שהרוכשים יקבלו את הדירה בזמן. בזרוע המכירות, דאגנו לוודא שתהיה לנו היכולת לתקשר עם לקוחות פוטנציאליים , אם באימוץ טכנולוגיות ואם בהנגשת חומרים רלוונטיים ללקוח וכמובן – דאגנו למילוי כלל הנחיות משרד הבריאות, כך שהלקוח יוכל להגיע בבטחה.  בפן החברתי, חברת דמרי ראתה חובה לגילוי סולידריות עם מערכות הבריאות  ואוכלוסיות מוחלשות ומעבר לתרומות והפעילות השוטפת שלנו לאורך כל השנה  הגדלנו תרומות במאות אלפי שקלים לגופים רפואיים ועמותות שונות ,לחלקן פנינו מיוזמתנו. כידוע, כל משבר הוא גם הזדמנות ,חברת דמרי ביצעה רכישות מהותיות שזיהינו בהן פוטנציאל בתל אביב במתחם בבלי ובבת ים מתחם קסטרו זאת בנוסף להשלמת רכישה גדולה של מתחם האומן 17  בתל אביב. הרכישות הביאו לידי ביטוי את  העוצמה הכלכלית של דמרי והמחישו את אמון המערכת הבנקאית בחברה.  אני חושב שמעבר לרכישות שהיו מאוד מוצלחות העברנו מסר ברור שהיה חשוב מאוד בימים אלו של יציבות וביטחון".

מה רוכשי הדירות מחפשים היום?
"אני חושב שמשבר הקורונה חידד את החיפוש של רוכשים אחר ביטחון וודאות. אנו מרגישים עלייה בביקוש לדירות בטווח אכלוס של עד שנה. כמו כן, התקופה בה הציבור שהה זמן רב בבית גרמה לו להבין מה חסר לו וכפועל יוצא מרגישים גידול בביקוש לדירות גן ומרפסות גדולות".

איזה טיפים אתה יכול לתת למשווקים עמיתים?
"הטיפ שלי לימים של חוסר וודאות זה קודם כל לחזק את התקשורת עם הלקוחות, לוודא שהם מקבלים מענה ופתרונות לקשיים ולאתגרים החדשים, במגבלות האפשר כמובן. המשמעות היא חיזוק הביטחון של הרוכשים במותג . בפן הכלכלי, חשוב מאוד להבין מהן ההשלכות המיידיות ומה הכלים שיש לנו להתמודד איתן. במקביל, יש להיערך לטווח הבינוני עם כלים שיסייעו לנו להכשיר את הקרקע למינוף הפוטנציאל עם חלוף המשבר, זה מחייב המון יצירתיות וגמישות".

לאן הולכים מחירי הדיור? האם הקורונה תוביל לירידות?
"משבר הקורונה משקף כיום מצב לא ברור. מצד אחד מאות אלפי מובטלים ועסקים שנפגעו ומצד שני שוק הדיור ממשיך במלוא המרץ. הביקוש, לא רק שלא קטן, הוא נמצאים בעלייה. ההערכה שלי היא שהאיזון יגיע בחודשים הקרובים. זה כמובן מאוד תלוי בהתאוששות המשק. בטווח הקצר תיתכן פגיעה בעיקר באזורי הפריפריה בהם היצע הדירות גדל משמעותית, אך בטווח בינוני אני חושב שהמחירים ימשיכו לעלות. בסוף,  קצב התחלות הבניה והמלאי הנמוך לצד ריביות נמוכות יתמכו בהתייקרות המחירים". 

מה הטיפ הכי חשוב שאתה יכול לתת למי שרוצה היום לרכוש דירה?
"הטיפ תלוי במטרת הרכישה ובסוג הרוכש. מי שבית עבורו זה צורך, ובכוונתו לרכוש דירה למגורים ולא למטרת סיבוב מהיר, אני חושב שטוב יעשה אם לא יתמהמה. בטווח הארוך זה מאוד ישתלם לו".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות