banner
אילוסטרציה // Depositphotos
אילוסטרציה // Depositphotos

שיא חודשי של כל הזמנים: בחודש מאי נלקחו 9.5 מיליארד שקל משכנתאות

מדובר בעליה בשיעור של 9% משיא המשכנתאות שנרשם בחודש מרס השנה עם צפי לעליה גם בחודשים הבאים

רנית נחום-הלוי 16.06.2021

מנתונים שמפrסם בנק ישראל עולה כי שוק הנדל"ן בישראל ממשיך לבעור. בחודש מאי נלקחו 9.5 מיליארד שקל משכנתאות, שיא חדש של כל הזמנים. 

מדובר בעליה בשיעור של 9% משיא המשכנתאות שנרשם בחודש מרס השנה עם צפי לעליה גם בחודשים הבאים. מאז תחילת השנה היקף המשכנתאות שנלקחו הגיע ל-40.12 מיליארד שקלים כך שעל-פי הערכות, ללא רפורמה או שינוי מהותי בשוק, היקף המשכנתאות עתיד לסגור את השנה הקרובה בכ-100 מיליארד שקלים.

הנתונים שפורסמו על-ידי בנק ישראל הינם חלקיים, מהם חסר למשל מספר הלווים שלקחו משכנתא בחודש זה. נתונים מלאים עתידים להתפרסם לקראת סוף החודש. למרות זאת כבר עתה ניתן להסיק כי שנת 2021, פחות משנה לחתימת מגפת הקורונה, היא שנה לא שגרתית המעידה על השתוללות במחירי הדירות בישראל מצד אחד ומינופים פיננסים גבוהים לצורך רכישת דירה. בהתחשב בכך שהשכר החודשי לא עלה (להפך הדבר), מדובר בהתנהלות פיננסית מסוכנת. 

על התנהלות שוק הנדל"ן בחודש מאי ניתן ללמוד גם מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו השבוע בהתייחס לדוח השליש הראשון של השנה, מחודש ינואר עד אפריל, המסתכם עם רכישות של למעלה מ-11,000 יחידות דיור, שיעור חודשי של 2.2% לחודש במספר הדירות שנרכשו.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות