banner
עדיאל שמרון // צילום דוד הוכברג
עדיאל שמרון // צילום דוד הוכברג

טלטלה ברשות מקרקעי ישראל: מנהל הרשות עדיאל שמרון התפטר

שמרון התפטר לאחר למעלה מחמש שנים בתפקידו. פרישתו מהתפקיד מגיעה גם על רקע שיתוק בפעילות הרשות והיעדר שיווקי קרקע בחודשים האחרונים. מועד פרישתו יסוכם במהלך השבועות הקרובים. "אני שמח שעלה בידי לקדם את היעדים המשמעותיים של הרשות כפי שהוצגו בתכניות האסטרטגיות הרלוונטיות"

טלטלה ברשות מקרקעי ישראל (רמ"י). מנהל הרשות – עדיאל שמרון – הודיע היום על התפטרותו מהתפקיד. מרשות מקרקעי ישראל נמסר היום כי: " שמרון, שהחל את תפקידו כמנהל רשות מקרקעי ישראל בשנת 2015, ביקש משר הבינוי השיכון הנכנס, ח"כ יצחק כהן ומסגן שר הבינוי והשיכון המיועד ח"כ הרב יעקב ליצמן, לסיים את תפקידו". עוד נמסר כי מועד פרישתו יסוכם במהלך השבועות הקרובים. 

נציין כי שמרון מכהן כמנהל רשות מקרקעי ישראל מעל לקדנציה שלמה בתפקיד, ופעל תחת מספר שרי אוצר ושיכון. בין היתר סייע שמרון לקדם את הסכמי הגג שנחתמו בשנים האחרונות מול רשויות רבות בישראל וקידם מכרזים במסגרת תוכנית מחיר למשתכן של שר האוצר לשעבר, משה כחלון. 

נציין כי בתקופה הארוכה, לא מעט בשל הקורונה אך לא רק, חלה האטה משמעותית בפעילות רמ"י, בעיקר בכל הקשור לשיווק קרקעות וסגירת מכרזים. עוד נציין כי גם חילופי השרים ככל הנראה השפיעו על ההחלטה של שמרון, בין היתר בשל העובדה שבעבר התבטא שר הבינוי והשיכון לשעבר, והיום סגן השר הנכנס ליצמן, כי יש לערוך מספר שינויים בפעילות רמ"י. 

שמרון, מנהל רמ"י היוצא אמר היום: "לאחר כחמש וחצי שנים בתפקיד לאומי מאתגר, הודעתי לשר ולסגן השר המיועד על כוונתי להמשיך לאתגר הבא. אני שמח שעלה בידי לקדם את היעדים המשמעותיים של הרשות כפי שהוצגו בתכניות האסטרטגיות הרלוונטיות, לרבות ובעיקר הגדלה משמעותית של היצע הדיור והפיכת הרשות לשומרת הסף של קרקעות המדינה. אני מבקש להודות לרב ליצמן על שיתוף הפעולה במהלך החודשים האחרונים, לשר האוצר לשעבר משה כחלון על הגיבוי ולעובדי הרשות, שעושים מאמץ רב כדי להגביר את היקף שיווקי הקרקעות בישראל. הודעתי שאמשיך בתפקיד ככל שיידרש כדי לשמור על תפקודה התקין של הרשות". 

ח"כ יצחק כהן, שר הבינוי והשיכון הגיב לפרישתו של שמרון ואמר: "הכרתי את עדיאל שמרון עוד מימיי כחבר כנסת. כסגן שר האוצר, עבדנו יחד כדי להוציא אל הפועל את מדיניות משרד האוצר ומטה הדיור. רשות מקרקעי ישראל היא גוף חשוב ומשפיע ברמה הלאומית על ענף הנדל"ן וענף התשתיות ועדיאל הפך אותה למשמעותית עוד יותר. בשם ממשלת ישראל אני מבקש להודות לו ובטוחני שהוא ימשיך לתרום לציבור באתגר הבא שלו". 

ח"כ הרב יעקב ליצמן אמר: "עדיאל ואני עבדנו יחד רבות בשנים האחרונות. כבר במערכת הבריאות היו לנו שיתופי פעולה רבים, ביניהם הסכם תל השומר להגדלת היצע הדיור באזור המרכז, שדרוג בית החולים ומהלכים נוספים. עדיאל סייע רבות בגיבוש המדיניות החדשה לדיור במחיר מופחת ובהעברתה במועצת מקרקעי ישראל. למרות שבחר אחרת, אני מקווה שנמשיך לראותו תורם למדינה בתפקידים נוספים".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות