banner

"דובאי של ישראל": הפוטנציאל האדיר של בת ים בהתחדשות העירונית

העיר בת ים מקדמת עשרות אלפי יח"ד בהתחדשות עירונית, מכינה מתווה חדש לתמ"א 38, ומקימה מאגר יועצים באמצעות המינהלת להתחדשות עירונית. צפו בראיון אולפן בלעדי עם עומר זיו, ראש המינהלת ורוני מזרחי, נשיא לשכת הקבלנים ובעלים של קבוצת מזרחי ובניו, שמדברים על הכל ומביאים אליכם תמונת מצב עדכנית מהשטח

עומר זיו, ראש מינהלת התחדשות עירונית בת ים ורוני מזרחי, נשיא לשכת הקבלנים ובעלים של קבוצת מזרחי ובניו, התארחו באולפן מגדילים TV לשיחה מרתקת על השינוי הטוב שעובר על העיר בת ים, הרצון של העירייה לקדם התחדשות עירונית איכותית, על המתווה החדש שמגבשת העירייה לתמ"א 38 ועל הפוטנציאל האדיר של העיר, שבה צפויות לקום עשרות אלפי יחידות דיור בהתחדשות עירונית.

עומר, האם בת ים מצליחה להניע מהלכים של התחדשות עירונית?
"בהחלט, בת ים הופכת להיות מוקד התחדשות מרכזי בארץ, הן בגלל הצורך בחידוש העיר והן בשל הפוטנציאל הנדל"ני שיש בה. יש כיום עשרות תוכניות המקודמות בעיר, מדובר בסך הכל בעשרות אלפי יח"ד שצפויות להתווסף לעיר בשנים הקרובות. חשוב לציין שבת ים משנה פאזה ושמה דגש על התחדשות איכותית, התייחסות לסביבה ולא רק לכלכלה ומכפילים, שגם הם חשובים אבל אנחנו שמים את הדגש על חברה, קהילה, מענה לצרכי ציבור ועוד". 

רוני, לבת ים יש פוטנציאל?
"אני קורא לה דובאי, יש לה פוטנציאל אדיר, אני מקווה שקברניטי העיר ישכילו לעבוד איתנו ולהביא את העיר לגבהים עצומים, גם במגדלים וגם באיכות הבניה. יש לנו מעל 2,000 יח"ד, כולל פינוי בינוי וגם מגדלי מגורים על מגרשים שרכשנו או קיימים. אנחנו מקימים 13 מגדלים ואת הפרויקט הגדול ביותר בישראל על 16 דונם, 260 אלף מ"ר, עם ארבעה מגדלים של 50 קומות, בית מלון, משרדים, מגורים, דיור מוגן, מרכז מסחרי ועוד. אני המצאתי את הרעיון של עירוב שימושים והיום זה כבר בא לידי מעשה ורואים שזה נכון. בת ים השכילה להבין שזה נכון לעיר. במקביל, התחבורה שתהיה לעיר וממנה, תהפוך אותה לחלק מתל אביב".  

עומר, מה המדיניות כלפי תמ"א 38 שעומדת להסתיים בתוך כשנה, האם אתם מגבשים מתווה חלופי?
"תמ"א 38 כמו שנאמר לא פעם היא 'רע הכרחי', אנחנו מבינים מה היתרונות ומה המגבלות של התוכנית. לצערי, לא בכל מקום בעיר אפשר להרוס ולבנות מחדש מתחמים וכן יש צורך לתת מענה לפתרון הבניין הבודד. יש אוכלוסייה מבוגרת שזקוקה למענה מהיר, מבנים מסוכנים, ועוד. בעירייה עומלים על מתווה חלופי, שייתן פתרון אבל כזה שיודע לייצר תמורה איכותית לעיר".

רוני: "תמ"א 38/1 אסור לעשות. מטרתה של התמ"א היא להגן על הציבור בעת צרה, בעוד תמ"א 38/1 היא תלאים על תלאים, היא לא נכונה תכנונית". 

עומר: "יש מקומות שבהם זה הצורך והדבר הנכון לעשות, כמובן שבמינונים מסוימים". 

רוני: "אני נתקל בבעיות בטיחות חדשות לבקרים, לבנות בניין מעל אנשים שגרים בתוך בניין יגמר בתאונה קשה, שבה בניין שלם יתמוטט על יושביו". 

לסיכום, טיפ לדיירים? 

רוני: "אל תמשכו לשרלטנים שיבטיחו לכם סיפורים. היום אפשר לקבל מקסימום ממ"ד נוסף, מרפסת ואולי חניות. אנשים צריכים לעבוד עם יזם עם ניסיון, לא להיגרר אחרי הבטחות שווא. לכו בוודאות עם מי שהוא קבלן רשום, שיוזם ובונה בעצמו". 

עומר: "העצה שלי היא בואו להתייעץ ולשמוע את הדברים מגופים נטרלים כמו המינהלת ואגף ההנדסה. עיריית בת ים היא מאוד שירותית, אפשר להגיע לכולם עד לראש העיר – בואו אלינו, תתייעצו, תבינו מה ניתן לביצוע ומה לא. כמו כן, אנחנו בונים היום מאגרים של אנשי מקצוע שיעבדו עבור התושבים, כדי לתת לתושבים את הכלים לקבל את ההחלטה הטובה ביותר". 

רוני: "העיר בת ים חוותה שינוי מהותי ומצויין בשנה האחרונה. נבנתה מערכת חדשה, שנותנת שירות מצוין, דבר שלא היה מעולם בעיר. שאפו".

הצטרפו אלינו לקהילת ההתחדשות העירונית >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות