banner
הדמיית תכנית סירקין // תכנון: משרד ארי כהן אדריכלים
הדמיית תכנית סירקין // תכנון: משרד ארי כהן אדריכלים

אושרה תכנית מחנה 'סירקין' בפתח תקווה הכוללת 8,500 יח"ד

התכנית כוללת רובע מגורים חדש ובו 8,500 יחידות דיור, שטחי מסחר ושני אזורי תעסוקה. לתוכנית יוקם "צוות מלווה", אשר יורכב מנציגי משרדי הממשלה וילווה את התכנית לאורך שלבי מימושה

הדמיית תכנית סירקין // תכנון: משרד ארי כהן אדריכלים

הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה למתחמים מועדפים לדיור (ותמ"ל) אישרה היום (רביעי, 13.1.19) את התכנית שקודמה על ידי רשות מקרקעי ישראל ומשרד הביטחון בשטח מחנה 'סירקין' בפתח תקווה. התכנית ממוקמת בחלקה המזרחי של העיר, בסמיכות לשכונת עמישב בשטח המשמש היום את מחנה צה"ל 'סירקין' ואשר עתיד להתפנות כחלק ממהלך כולל של מעבר מחנות צה"ל ממרכז הארץ לנגב ופיתוח שכונות מגורים בשטחם.

שטחה של התוכנית 2500 דונם והיא כוללת רובע מגורים חדש ובו 8,500 יחידות דיור במגוון סוגי בינוי ובגבהים שונים הנעים בין 3-30 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, 2,500 יוקצו עבור דירות קטנות וכן 600 יחידות יוקצו עבור דיור מיוחד. בנוסף, התכנית כוללת 270,000 מ"ר שטחי מסחר ותעסוקה אשר פרוסים לאורך חזיתות מסחריות וכן בשני אזורי תעסוקה בצפון ובדרום התכנית, ופארק עירוני רחב המחבר את הרובע לעיר הוותיקה. 

במינהל התכנון מציינים כי: "נושא התחבורה ועומסי התנועה הגדולים הקיימים במרחב התכנית כבר כיום, ליווה את התכנית משלביה הראשונים. על מנת לתת פתרון מיטבי – נערכה על ידי רשות מקרקעי ישראל וצוות הותמ"ל בדיקה תחבורתית מקיפה אשר בחנה את כלל הפיתוח הצפוי במרחב עד שנת 2040 והמענים התחבורתיים הדרושים הנגזרים מכך. לאחר מהלך מקיף למיפוי הצרכים התחבורתיים, פורטו הפרויקטים התחבורתיים הדרושים במרחב, תוך תיאומם מול הגורמים האמונים לקידומם והבטחת מענה תקציבי ליישומם". 

בתכנית נכללו שני כבישים אזוריים חדשים המקשרים את רובע המגורים לדרכים ארציות, לעיר הוותיקה ולתחנת הרכבת החדשה שצפויה לקום בסמוך לאלעד, וכן הכללת אפשרות להעברת קו המטרו העתידי בתחום הרחוב הראשי של הרובע, כולל שתי תחנות.

הליך התכנון נעשה בשיתוף עם עיריית פתח תקוה ובמסגרתו סוכם שכביש 40 הקיים ממערב לרובע יהפוך לרחוב מקומי ובמקומו יוקם כביש ארצי חדש – "עוקף 40" אשר יהיה חלק מפתרונות התחבורה. בתחום הרובע החדש כביש 'עוקף 40' יהא משוקע ומעליו יוקם פארק עירוני. ברובע המגורים ניתן דגש על יצירת מרחב עירוני, הכולל עירוב שימושים של מגורים, מסחר, תעסוקה, כיכרות עירוניות ושטחי ציבור. במינהל מוסיפים כי: "צפיפות הרחובות נועדה לאפשר שירות מיטבי של תחבורה ציבורית ענפה תוך עידוד הליכה ברגל ושימוש באופניים. ריבוי סוגי הדירות ברובע יאפשר כניסה של אוכלוסייה מגוונת, ושיפורי דיור בראיה ברת קיימא".

עוד אומרים במינהל כי: "לאור ריבוי התשתיות הכלולות בהקמת הרובע החדש – התכנית מחייבת את הקמתו של 'צוות מלווה', אשר מורכב מנציגי משרדי הממשלה הרלוונטיים וילווה את התכנית מרגע אישורה ולאורך שלבי מימושה, כאשר תפקידו לבחון את כמויות מנות השיווק האפשריות בהתאם לביצוע התשתיות הנדרשות, בדגש על נושאי תחבורה ציבורית". התכנית נערכה על ידי משרד ארי כהן אדריכלים.

סגן הממונה על התקציבים באוצר ויו"ר הותמ"ל, אריאל יוצר ציין כי "הוועדה ביצעה היום צעד מרכזי נוסף בדרך להרחבה משמעותית של היצע יח"ד בלב אזורי הביקוש. התכנית בשטחו המתפנה של מחנה סירקין, כוללת 8,500 יח"ד ומממשת את התכנית הלאומית לפינוי מחנות צה"ל. התכנית שאושרה היום בוועדה, לאחר עבודה מאומצת ויצירת הסכמות, מספקת מענה לאתגרים הרבים וכוללת פתרונות תחבורה, שטחים פתוחים, אזורי מסחר ותעסוקה ומבני ציבור שצפויים להביא להקמת רובע מגורים איכותי". 

מנהל אגף בכיר לתכנון ופרויקטים ברשות מקרקעי ישראל, רפי אלמליח, ציין כי "מדובר בתכנית משמעותית ואיכותית המתאפשרת כתוצאה מפינוי בסיס סירקין שהינו חטיבת קרקע רחבה מופרת במרכז הארץ. התכנית כוללת הגדלה ניכרת של היצע יחידות הדיור באזור והסדרה משמעותית של מערך הדרכים. זאת, במקביל להקפדה על תכנון בינוי איכותי ומקיים היוצר רובע מגורים משופר אשר ישרת נאמנה את האוכלוסייה שתבחר לגור בו. התכנית הוחלטה לאישור לאחר שורה ארוכה של תיאומים רבים אשר נערכו מול עיריית פתח תקווה והגופים הרלוונטיים האחרים על מנת לטייב את התכנון ולענות על הצרכים הנדרשים במסגרתו".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות