banner
אוהד דנוס // צילום: רז רוגובסקי | shutterstock
אוהד דנוס // צילום: רז רוגובסקי | shutterstock

"אנו לקראת סופו של ראלי מחירים, בו רק החזקים שרדו – והם שילמו יותר על נכס שנרכש"

העיר מודיעין המשיכה להפתיע עם עליה חריגה של כ-60% בשנה, נתון יוצא דופן שממשיך להדגיש את העדר ההיצע בעיר והשפעתו על השוק – סקירת הנדל"ן למגורים שערך השמאי אוהד דנוס

אוהד דנוס 13.11.2022

סקירת השתנות מחירי דירות ברבעון השלישי של שנת 2022 שערכתי, מעלה כי נצפתה עליה בשיעור של 4.1% (נומינלי) במחיר הממוצע של דירות ברבעון השלישי של שנת 2022, בהשוואה לרבעון שלפניו. בשנה החולפת (ביחס לרבעון המקביל אשתקד), נצפתה עליית מחירים בשיעור ממוצע נומינלי  של  14.7% בערים שנסקרו. עוד על פי ממצאי הסקירה, ברבעון השלישי של 2022 מחירי הדירות המשיכו לעלות למרות העלאות הריבית החדות שאפיינו רבעון זה. הן ביחס לרבעון הקודם (התמתנות קלה) והן ביחס לרבעון המקביל אשתקד. זאת, תוך המשך מגמת הקיטון הדרמטי בהיקף העסקאות. 

תוצאות הסקירה מעידות כי ברבעון השלישי של שנת 2022 נצפתה ב- 12 ערים מתוך 16, עלייה במחירי הדירות הממוצעים, ביחס לרבעון הקודם. ב-4 ערים נצפתה ירידה. נראה כי אנו לקראת סופו של ראלי מחירים בו רק החזקים שרדו בסוף, והם שילמו יותר על נכס שנרכש. 

מה עשו הערים?
העיר מודיעין המשיכה להפתיע עם עליה חריגה של כ- 60% בשנה, נתון יוצא דופן שממשיך להדגיש את העדר ההיצע בעיר והשפעתו על השוק. גם העיר אילת ממשיכה את מהלך עליית המחירים הדרמטי, בשל מחירים נוחים יחסית וענף התיירות המשגשג. העיר תל אביב חווה עצירה מסוימת וירידת מחירים ממוצעת ברמה שנתית וזאת, בשונה מאחיותיה חיפה וירושלים המציגות עליית מחירים אך לא ברמות הגבוהות ביותר. ערים נוספות בולטות הן כפר-סבא (+21% בשנה), ראשל"צ (+20% ) ורחובות (+21% בשנה). מאידך ביורדות באר שבע (-5% בשנה), רמלה (-5%) ותל אביב (-4%).

תקופת הביניים בשוק הנדל"ן נמשכה גם ברבעון השלישי של שנת 2022. מחד קיטון דרמטי במספר העסקאות ומאידך עלייה דרמטית לא פחות במחירים. עם זאת, נוכח מדיניות הריבית האגרסיבית שהפגין בנק ישראל ברבעון השלישי וההתבהרות הפוליטית לאחר הבחירות, נראה כי ברבעון הנוכחי ואולי גם בזה שאחריו, ניתן יהיה לזהות מגמה לאן פני השוק. האם להמשך עליות או לחילופין, היפוך מגמה וירידות מחירים, לפחות באזורים הפריפריאליים של ישראל.  

  • השמאי אוהד דנוס הינו מומחה לנדל"ן וכיהן בעבר כיו"ר לשכת שמאי המקרקעין

בידקו מי הם הטובים ביותר בהתחדשות העירונית בישראל

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות