banner
רז שרייבר // צילום: איציק שוקל
רז שרייבר // צילום: איציק שוקל

"כשאנשים לא יוצאים מהבתים החלטנו להשקיע כדי להביא את הפרויקט אליהם לסלון"

רז שרייבר, סמנכ"ל שיווק בקבוצת אלמוג, מספר: "המצב החדש והמאתגר הביא אותנו למצוא פתרונות יצירתיים". למשווקים עמיתים ממליץ שרייבר: "חשוב להגביר את תחושת הביטחון והאמון מול הלקוחות בתהליך ולתת להם ליווי צמוד בתוך חוסר הוודאות המאפיינת את התקופה"

אורי חודי 11.11.2020

פרויקט מנהלי השיווק – פרויקט המוקדש לאנשי השיווק והמכירות, ולהתמודדות הלא פשוטה שלהם עם המציאות החדשה. מידי כמה ימים נפרסם כאן ראיון עם מנהלות ומנהלי שיווק בחברות נדל"ן שונות. ביקשנו מכולם לתאר לנו את האתגרים החדשים, הדרכים לפתרון, וגם לנסות ולסייע לקולגות בטיפים שונים.

דרך התשובות של אנשי המקצוע, אנחנו מקבלים הצצה לעולם שלם של ניסיון, החלטות, ויצירתיות שבדרך כלל נשאר מאחורי הקלעים. הפעם – רז שרייבר, סמנכ"ל שיווק בקבוצת אלמוג

איפה תפסה אותך הקורונה? עם כמה פרויקטים פתוחים?
"הקורונה הרימה ראש בשלהי חודש מרץ. עד אז נהנו מביקושים קשיחים יחסית ברוב הפרויקטים ועמידה טובה ביעדי  המכירות. הפרויקטים המשווקים באותה עת היו: אלמוג כרמל מערב- מגה פרויקט בחיפה, אלמוג יבנה- מגה פרויקט ביבנה, אלמוג שוהם A-LA-PARK- פרויקט יוקרה בשוהם  ואלמוג יגאל אלון- פרויקט בוטיק בהרצליה. בארסנל של השיווק ל- 2020 היו מיועדים לשיווק גם פרויקט יוקרה בתל אביב והרצליה במסגרת תמ"א, פרויקט המשך בראשון לציון ועוד מס' פרויקטים בתכנון מתקדם. המצב עיכב אותנו בכמה חודשים אבל בשעה טובה לאחרונה פתחנו את פרויקט אלחריזי 11 בצפון הישן של ת"א, וגם את י.ל ברוך בהרצליה שכבר נמצא בשיווק מתקדם ואחרי הריסה. הפרויקט בראשון לציון מתקדם אף הוא לשיווק בתקופה הקרובה".

איך מתמודדים עם המצב ?
"אין ספק שהמצב החדש והמאתגר הביא אותנו לפתרונות יצירתיים. ברגע שהבנו שאנשים לא יוצאים מהבתים, החלטנו להשקיע באמצעים דיגיטליים כדי להביא את הפרויקט אליהם לסלון. פיתחנו מערכות למכירה מרחוק כולל אפליקציה מתוחכמת המאפשרת להכיר את הפרויקט על כל פרטיו כולל סיורים בדירות, מצב המלאי וכיו"ב, הכול בטלפון הנייד. עשינו הכשרות לאנשי המכירות למכירה בזום והעברנו את רוב החומרים השיווקיים לפלטפורמות דיגיטליות. כמובן שגם הכשרנו את כל משרדי המכירות לקבלת קהל לפי התו הסגול עליו אנו מקפידים גם במטה החברה".

מה רוכשי הדירות מחפשים היום ?
"הסגר גרם לציבור שלנו הישראלי, המתגורר ורגיל לחיות במדינה בה רוב השנה מזג האוויר נעים ומאפשר לשהות מחוץ לבתים, להבין שאם הוא אינו יכול לצאת החוצה, הוא יביא את החוץ פנימה. דיברו על זה רבות שהסגר גרם לאנשים להבין את חשיבות המרפסות, החצרות ומרחב המחיה בין כולי הבית. בפועל אנחנו ראינו עליה דרמטית ברכישת דירות הגן בפרויקט שלנו בשוהם, במקביל בחיפה אנשים ביקשו לרכוש דירות יקרות וגבוהות יותר במגדלים, על מנת ליהנות מהנוף הפתוח והמיטבי בפרויקט.  בנוסף מגמת הביקושים היא לדירות גדולות ומרווחות ככל האפשר, וגם דגש על חדרי כושר בבניין וכיו"ב".

איזה טיפים אתה יכול לתת לעמיתים המשווקים ?
"אני מאמין שכולם פחות או יותר מיישרים קו עם התנהלות הרוכשים בשגרת הקורונה שעדיין משתנה ומפתיעה. בעיניי, אחד הנושאים החשובים בתקופה הזאת היא שיווק אישי יותר המספק פתרונות מימון אישיים וגמישות מרובה בהתאמה לצרכי הלקוח. חשוב להגביר את תחושת הביטחון והאמון מול הלקוחות בתהליך ולתת להם ליווי צמוד בתוך חוסר הוודאות המאפיינת את התקופה".

לאן הולכים מחירי הדיור? האם הקורונה תוביל לירידות?
"אין צפי לירידת מחירים. לצערי הקורונה גרמה לירידה משמעותית בהתחלות הבניה, וכולנו יודעים שזה משפיע ישירות על ירידה במלאי הדירות המוצעות למכירה ומכאן לעלייה בביקושים ובמחירים, בעיקר באזורי הביקוש. מהצד השני גם עלויות הבניה והמימון רק מתייקרות בשנה האחרונה בגלל הסגרים, הקושי ביבוא, כוח האדם ועוד,  כך שאינני רואה אפשרות כזאת". 

מה הטיפ הכי חשוב שאתה יכול לתת היום לרוכשי הדירות?
"מבחן הזמן בענף שלנו מעיד מזה שנים רבות על כך שכל מי שישב על הגדר בתקופות שונות של משברים כאלה ואחרים (מחאת הדיור, משבר הסאב פריים אינתיפאדה ועוד) ודחה את ההחלטה לרכישת דירה בציפייה לירידת מחירים, מצא את עצמו בסופו של דבר מתפשר ואף משלם יותר. לכן, הייתי ממליץ למהססים לא להמתין יותר, ואף "לנצל" את התקופה הזאת בה חברות הבניה ואפילו הבנקים, גמישים הרבה יותר בהלוואות ובתנאי התשלום ועל פי רוב מציעים מסלולי רכישה נוחים יותר בתקופה הזאת".

כבר הצטרפתם לקהילה שלנו שעוסקת כולה בהתחדשות עירונית?

שיתוף

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות