banner
שירה תלמי באבאי מתכננת מחוז ירושלים // אלידור חדד
שירה תלמי באבאי מתכננת מחוז ירושלים // אלידור חדד

המחוזי הפך את החלטת ועדת ערר, וביטל את תוכנית איקאה אשתאול

פרקליטות המדינה: "לא היה מנוס מהגשת העתירה ונקיטה בהליכים חריגים נגד תוכנית שחוסר החוקיות שלה הוא כה בוטה"

בית המשפט המחוזי בירושלים, בראשות השופט אלכסנדר רון, קיבל את עמדת המדינה והורה על ביטול החלטת ועדת הערר בעניין מתחם "איקאה אשתאול" וקבע כי תוקף התכנית המקומית וההיתרים שהוצאו מכוחה יפקעו. 

כזכור, מדינת ישראל ומתכננת מחוז ירושלים, שירה תלמי באבאי, שיוצגה באמצעות עוה"ד יואב דור, מורן בראון ונדב ביננבאום, מפרקליטות מחוז ירושלים, הגישה לביהמ"ש לעניינים מנהליים עתירה נגד החלטת ועדת הערר
המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים, אשר נתנה תוקף לתוכנית "המכשירה בדיעבד עבירות בנייה בדרגת חומרה גבוהה ביותר ובהיקפים חסרי תקדים", במתחם "איקאה אשתאול", וכן לביטול היתר הבנייה שניתן מכוח תוכנית זו. 

המדינה טענה כי היקף עבירות הבנייה הוא של כ-9,500 מ"ר מתוך מבנה העולה על כ-25 אלף מ"ר, כשהדבר נעשה בהליך זוחל אך מכוון מטרה של תכנון ורישוי בשיטת ה"סלאמי". בעתירה נאמר, בין היתר, כי זהו מקרה חריג שבו מתכננת המחוז עותרת לביהמ"ש נגד החלטה של ועדת ערר, אשר מקרה דומה לו אירע בעבר אגב בנייה של חנות "איקאה" בראשון לציון ובמקרים בודדים נוספים. 

בית המשפט קבע כי: "המשיבה מתייחסת בטענותיה לשיקול שעניינו עצמת הפגיעה בשלטון החוק. אך מעט חבל, שלא נתנה היא בעצמה את דעתה לשיקול זה, כשבנתה את שבנתה, קודם אישור התכנית המקומית, בבחינת, טול קורה מבין עיניך. את העגלה לפני הסוסים אין לרתום, ולא בכדי לא נקרא החוק, למשל, חוק הבנייה והתכנון".

מהפרקליטות נמסר כי: "עמדת המדינה גובשה על דעת המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט אזרחי), עו"ד ארז קמיניץ, המשנה לפרקליט המדינה (עניינים אזרחיים) עו"ד אורית קוטב, ופרקליטת מחוז ירושלים (אזרחי), עו"ד כוכבית נצח דולב, אשר סברו כי לא היה מנוס מהגשת העתירה ונקיטה בהליכים חריגים נגד תוכנית שחוסר החוקיות שלה הוא כה בוטה, וזאת כחלק מהמאבק בבניה בלתי חוקית שהפכה למכת מדינה. לעמדתם, מדובר במקרה קיצוני של עבירות בנייה שביצוען מהווה פגיעה חמורה בשלטון החוק. הקדמת הבנייה לתכנון, תוך הצבת עובדות בשטח, ולאחר מכן פניה לרשויות כדי שיכשירו את הבינוי הלא חוקי באופן פסול ואת המהלכים שקדמו לו, הוא מצב שהמדינה לא תוכל להשלים עמו".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות