banner
אופיר שרון // צילום: רמי חכם
אופיר שרון // צילום: רמי חכם

אופיר שרון, עד לאחרונה סמנכ"ל שיווק ומכירות ב"בית וגג", מוכן לאתגר הבא

המשבר לא עצר את ההתחדשות העירונית, מחירי הדיור לא ישתנו ואל תרוצו לקנות דירה שתחנוק אתכם – אופיר שרון, מי שכיהן עד לאחרונה כסמנכ"ל שיווק ומכירות ב"בית וגג", מסכם בסיפוק את תפקידו, מצפה לאתגר הבא ומדבר על מצב שוק הנדל"ן

תמונה: אופיר שרון // צילום: רמי חכם

שורת תפקידים ניהוליים שביצע בחברות נדל"ן מובילות במשק הישראלי הפכו את אופיר שרון למומחה בתחום ההתחדשות העירונית. בימים אלו הוא מסיים את תפקידו כסמנכ"ל שיווק ומכירות בחברת "בית וגג" המבצעת עשרות פרויקטים ברחבי הארץ. רגע לפני שהוא עובר לאתגר המקצועי הבא, הוא מדבר על מצב שוק הנדל"ן והתחזיות לעתיד.  

אופיר, כיצד אתה רואה את שוק ההתחדשות העירונית במרכז הארץ על רקע מגיפת הקורונה שפגעה בחלקים רבים במשק העולמי?
"תחום ההתחדשות העירונית ממשיך לעבוד במרכז הארץ ללא קשר לקורונה. באזורי הביקוש רואים ביקושים גדולים ויש תנועה גדולה של מתעניינים ברמת לידים, אנו רואים חזרה למשרדי המכירות וגם העסקאות נחתמות, אמנם במספרים נמוכים יותר אבל לא מורגשת עצירה".

מה דעתך על מחירי הדיור בישראל באמצע שנת 2020? האם אתה סבור כי הם מהווים בועה או שהם משקפים את ערך הנכסים הריאלי?
"מחירי הדיור לא יעצרו כיוון שאין שינויי מגמה בין אחוזי הביקוש הגבוהים ביחס להיצע הנמוך באזורי הביקוש, אמנם לצערי בפריפריה המצב שונה היום ניתן לראות אזורים מסוימים שבהם יש יותר היצע מביקוש וניתן לראות לא מעט פרויקטים של מחיר למשתכן "שנתקעו" עם דירות על המדף. הממשלה לא באמת דאגה לפריסה חכמה של הפרויקטים בתכנית מחיר למשתכן ובדקה את יחסי הביקוש, אלא זרקה קרקעות לשוק מבלי לדייק את הצורך פר לוקיישן. בנוסף ישנם דיבורים על הגירה חיובית וגדולה לארץ עקב מגפת קורונה מצד יהודי אירופה וארה"ב".

לאור המשבר במשק הישראלי האם קיים חשש אמיתי שדירות חדשות יוותרו על המדף?
"אני לא מאמין, אמנם כן ניתן לראות כי הייתה האטה במכירות מאז פרוץ הקורונה אבל כבר היום רואים חזרה למשרדי המכירות ואפילו גידול בעסקאות ביחס לחודשי הסגר".

כיצד אתה רואה את עתיד תחום ההתחדשות העירונית בשנים הקרובות?
"תחום ההתחדשות העירונית מוביל את שוק הנדל"ן למגורים וימשיך להוביל ולפעול בעתיד, בעיני התכנית הזו טובה מאוד לכל הצדדים לעריות, ליזמים ובמיוחד ללקוחות הקצה שהם בעלי הקרקע – דיירי הבניינים הישנים ולרוכשים.

המיקוד היום הוא על פרויקטים של תמ"א 38/2 – הריסה ובנייה, ופרויקטים גדולים של פינוי בינוי. אני מאמין שיהיו שינויים בעיקרי התכנית בעתיד וזאת כדי לדייק אותה בשאיפה שהבעיה העיקרית שאנו רואים בתחום שהיא הבירוקרטיה שמקשה על תהליכים בפרויקטים להתקדם בקצב הגיוני כי היא עדיין איטית ומסורבלת , כאן המדינה צריכה להתערב ולדאוג לקדם פרויקטים ולחתוך את הזמן הרב שלוקח לפרויקט לצאת לדרך מרגע החתמת דיירי הבניינים ועד לעלייה על הקרקע ובין מימוש ההסכם בין הדיירים ליזמים ותחילת ביצוע הפרויקטים". 

האם לדעתך נראה שינוי מגמה שיאפשר לקדם פרויקטים של תמ"א 38 גם בפריפריה? מה צריך לקרות על מנת שהדבר יתממש?
"בפריפריה תמ"א 38 לא תמיד יוצאת כלכלית ולכן אני חושב שהמיקוד צריך להיות על פרויקטים של פינוי בינוי, הייתי נותן תמריצים ליזמים לפנות לפריפריה גם בתמ"א 38, הקלות מס, זירוז הבירוקרטיה ואפילו עזרה במימון כדי באמת לקדם את הפריפריה".

מה דעתך לגבי עתידה של תכנית הדגל של שר האוצר היוצא, מחיר למשתכן?
"מחיר למשתכן לא באמת פגעה ביעדים שלה. התכנית "דחפה" רוכשים לעסקאות נדלן ע"י הון עצמי התחלתי נמוך ומימון גבוה מה שגרם לרוכשים אלה לקחת התחייבויות גדולות מידי לאורך זמן וגם תקעה אותם עם דירות שיוכלו למכור רק לאחר 5-7 שנים מרגע חתימת החוזה ואני אומר – לא כולם צריכים או מתאימים להיות בעלי דירות בדיוק כמו בכל אפיק השקעה אחרת – גם להשקיע בבורסה לא כל אחד יודע או צריך. 

המדינה צריכה לפעול אחרת כדי להוריד מחירים ע"י קידום מכרזים לפרויקטים רבים יותר, הורדת המיסוי הגבוהה שיש ברכישת דירה וקידום הטבות אמיתיות לרוכשים וליזמים בפריפריה".

מה היית מציע לזוגות צעירים 'היושבים על הגדר' ומתלבטים אם לרכוש דירה?
"אין ספק שלאורך זמן רכישת נדל"ן היא ההשקעה הטובה ביותר אבל צריך לדייק, צריך להתאים את הרכישה ליכולות ואם יש לכם הון עצמי התחלתי אל תרוצו לקנות דירה שתחנוק אתכם, תתאימו את העסקה ליכולות שלכם יש המון אלטרנטיבות היום בארץ מדן ועד אילת ולא רק מחדרה לגדרה.

וכן אני ממליץ לקנות דירה היום כי המחירים לא מחכים לאף אחד ותמיד היו את הרוכשים שישבו על הגדר והכסף שלהם לא גדל בהתאמה לעליית המחירים. מה שהם יכלו לרכוש באותה נקודת זמן התרחק מהם היום כי המחירים עלו".

לסיום, כיצד אתה מסכם את תקופת עבודתך בחברת בית וגג?
"החלטתי לסיים את עבודתי בבית וגג ואני מרגיש בשל לאתגרים חדשים, מסיים קדנציה מוצלחת מאוד ברמת השיווק והמכירות, מיתוג החברה והפיכתה לאוטוריטה בתחום ההתחדשות העירונית. אני רוצה להודות למנכ"ל החברה רונן עקביה ולכל השותפים בבית וגג על הבעת האמון ושיתוף הפעולה, בית וגג תמיד תהיה לי לבית ומשפחה וחברה מקצועית, מצליחה ומובילה בתחום ההתחדשות העירונית".

 

בחן את עצמך: האם אתם בקיאים בתחום ההתחדשות העירונית

לקבלת עדכונים וחדשות בוואטספ >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות