banner
הדמיית הפרויקט // OLIN
הדמיית הפרויקט // OLIN

"הפרויקט שינה את חיינו": דיירת פרויקט פינוי בינוי הראשון בחיפה מתארת 16 שנים בדרך להגשמת החלום

פרויקט פינוי בינוי הראשון בחיפה, הכולל 484 דירות חדשות, נמצא בימים אלו בשלבי בנייה אחרונים והחל במסירת הדירות לבעלי הדירות הוותיקים. אחת מבעלי הדירות, סמדר וינברגר, מספרת על הקשיים, האתגרים וגם על ההצלחה

"בשנת 2004 פנה אלי נציג ממשרד מהנדסים, שקיבל ממשרד השיכון את המתחם במטרה להביאו להכרזה כמתחם פינוי בינוי 'ברל כצנלסון חיפה', והבנתי שמדובר ביוזמה רצינית, ששותפים בה גם מחלקת ההתחדשות העירונית בעיריית חיפה", מספרת במבט לאחור סמדר וינברגר, אחת מנציגות פרויקט פינוי בינוי הראשון בשכונת נווה שאנן בעיר חיפה, "נרתמתי לאתגר החשוב ובשנת 2010 זכינו להכרזה של משרד השיכון. התארגנו, בחרנו נציגויות מכל בניין ופעלנו לקידום הפרויקט". 

הדיירת סמדר וינברגר // יחצ
הדיירת סמדר וינברגר // יחצ

אחרי לא מעט תלאות שעברו הדיירים, נבחרה חברת פרשקובסקי לבצע את הפרויקט וכיום הבנייה נמצאת כבר בשלבים אחרונים, כאשר חלק מבעלי הדירות עברו לגור בבניין החדש בחודש מאי האחרון, ובימים אלה מתבצעות מסירות של בניינים נוספים. "הפרויקט שלנו הוא חלום שהתגשם, בלי ספק הצלחה מסחררת לכולנו", אומרת כיום וינברגר ל"מגדילים", לאחר שקיבלה לפני מספר חודשים את דירתה החדשה מיזם הפרויקט, חברת פרשקובסקי. "היום כאשר אני וחבריי לדרך מקבלים את הדירות, האושר הוא גדול. מהרגע שחברת פרשקובסקי נכנסה לפרויקט, דברים התקדמו הרבה יותר מהר. היו דיירים שאמרו לי שהחזרתי להם את האמון בבני אדם – התרגשתי מאוד לשמוע זאת".

איך הצלחתם לרתום את כל הדיירים לפרויקט?
"ידענו שמדובר בפרויקטים יצריים ולכן מחלוקות וחששות הם חלק בלתי נפרד מהם. יחד עם זאת, מדובר בחיינו ובעתידנו ולכן כולם הבינו שצריך ללמוד לחיות עם החששות ולהיבנות יחדיו כקבוצה עם מטרה ואתגר משותף. שיתוף הדיירים בכל התהליך היה חשוב ביותר, והצלחנו לקבל את אמונם והסכמתם".

היו קשיים במהלך השנים?
"פרויקט מסוג זה מטפח את התקווה לבעלי הדירות ופותח להם אופק, אך גם גורר לעיתים חמדנות, מטפח את החשדנות ומייצר חששות בקרב בעלי הדירות. הקפדנו לאורך כל הדרך לבנות אמון בכל פעם מחדש. הקפדנו לעולם לא לקחת את הדברים אישית, לא לראות זאת כעלבונות נגדנו ולא לפתח רגשות שליליים. הבנו שצריך להסתכל על התמונה הכוללת, להכיל את הקשיים, לשדר תמיד אופטימיות ולתת אופק של תקווה".

היזם סייע להפגת החששות?
"אני ושאר בעלי הדירות ראינו את התקדמות הבנייה, המקצועיות, הרצינות והכי חשוב – האמינות. אין דבר בונה אמון יותר מכך. עצם ההתקשרות עם החברה היזמית הקלה מאוד על כל התהליכים, זכינו בהם".

איך המרגש בדירה החדשה?
"לא יכולנו לבקש תמורה טובה יותר. המגורים בבניינים החדשים כל כך נוחים ונעימים, אנו יושבים במרפסת בבית ומולנו משתקף נוף ההר – התחושה היא כאילו יושבים בתוך תמונה ירוקה, כל אחד בתוך ביתו יושב בתוך הצימר הפרטי שלו. גם החניון שקיבלנו, המעלית והמחסן, ובכלל חזות כל הרחוב החדש מעולים. אין ספק שהפרויקט שינה את חיינו, הרווחנו איכות חיים נפלאה". 

בחברה מציינים כי הפרויקט הוא תודלה של שיתוף פעולה בין חברת פרשקובסקי ועיריית חיפה והוא כולל הקמת 10 בניינים חדשים ובהם 484 דירות. עוד נמסר כי: "כל התשתיות בשכונה יחודשו וייבנו גם פארקים ירוקים". 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות