banner
שר הפנים, אריה דרעי // יח"צ
שר הפנים, אריה דרעי // יח"צ

עוד ניסיון לקדם חיזוק מבנים בפריפריה והפעם, שר הפנים מבקש להקים "צוות בין משרדי"

לאחר שנים ארוכות בהן תוכניות לחיזוק מבנים לא מצליחה להתקדם בצורה משמעותית ביישובי הפריפריה ולאחר הכרזות אין ספור על פתרונות לכאורה על ידי גורמי השלטון, כעת מבקש גם שר הפנים, אריה דרעי, לקדם פתרון משלו על ידי הקמת צוות בין -משרדי ייעודי לנושא. האם בסוף יימצא הפתרון?

על פי גורמים במשרד הפנים, מדובר בתוכנית להקמת צוות בין-משרדי מיוחד, שיפעל בתחום ויגבש הן מדיניות והן כלים אפשריים לטיפול בבעיה. יש לציין כי מדובר ביוזמה בשלב התחלתי וכי טרם נקבעו שמות או תפקידים, והדבר עוד דרוש את אישור הממשלה. 

עם זאת, ראוי להזכיר כי מדובר בעוד ניסיון לקדם את תחום חיזוק המבנים עבור ערי הפריפריה הסובלות מהעדר כדאיות כלכלית לביצוע הפרויקטים מצד היזמים. עד כה פתרונות או תוכניות אחרות לא צלחו.

כזכור, בישראל מאות אלפי יחידות דיור שנבנו ללא תקן מתאים לעמידות בפני רעידות אדמה. תמ"א 38 שהייתה אמורה להעניק מענה לבעיה נסמכה אך ורק על השוק החופשי ולא הצליחה לתת פתרון אמיתי לפריפריה. 

כעת, כשתמ"א 38 עומדת בפני סיום, נדרשים כלים נוספים לטיפול בבעיה. רעידת האדמה שהתרחשה בטורקיה לאחרונה העלתה שוב את הנושא למודעות וכעת יש להמתין ולראות האם הצוות אכן יוקם, מה יהיו סמכויותיו וכיצד יפעל.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות