שי אביטן // צילום פרטי
שי אביטן // צילום פרטי

"בקורונה רואים פחות משפרי דיור ויותר משפחות צעירות ומצמצמי דיור"

שי אביטן, בעלים של חברת השיווק one, מספר על ההתמודדות עם הקורונה – "הגל הראשון של הקורונה היה שוק", ועל ההסתגלות המהירה למצב – "המציאות הזו חייבה אותי לתכנן את דרכי מחדש". עוד מספר אביטן איך השתנה השוק בעקבות המגיפה, מה הרוכשים מחפשים היום וגם מעניק טיפ להתמודדות נכונה עם המציאות החדשה

אורי חודי 08.10.2020

פרויקט מנהלי השיווק – פרויקט המוקדש לאנשי השיווק והמכירות, ולהתמודדות הלא פשוטה שלהם עם המציאות החדשה. מידי כמה ימים נפרסם כאן ראיון עם מנהלות ומנהלי שיווק בחברות נדל"ן שונות. ביקשנו מכולם לתאר לנו את האתגרים החדשים, הדרכים לפתרון, וגם לנסות ולסייע לקולגות בטיפים שונים.

דרך התשובות של אנשי המקצוע, אנחנו מקבלים הצצה לעולם שלם של ניסיון, החלטות, ויצירתיות, שבדרך כלל נשאר מאחורי הקלעים. הפעם  – שי אביטן בעלי חברת השיווק one.

איך מתמודדים עם הקורונה?
"הגל הראשון של הקורונה היה שוק. הבנתי שהקורונה הולכת להישאר איתנו תקופה וכנראה נצטרך לחיות איתה, ולצידה. המציאות הזו חייבה אותי לתכנן את דרכי מחדש – לחשוב איך מקדמים שיטות עבודה חדשות בארגון. בזכות המחשבות מהגל הראשון, הגל השני הגיע כשכבר הייתי מוכן אליו מנטלית ועסקית, ויכולתי ליישם את שיטות העבודה החדשות וגם לבחון אותן. הזכות ההכנה המוקדמת הייתי גם מסוגל להסיק מסקנות ולייעל דברים שונים במטרה לתת את המענה הטוב ביותר גם ליזמים וגם לרוכשי הדירות".

עם כמה פרויקטים פתוחים תפסה אותך הקורונה?
"הקורונה תפסה אותי עם 3 פרויקטים פתוחים".

מה רוכשי הדירות מחפשים?
"לפני שמדברים על מה הרוכשים מחפשים, צריך להבין מי אלה הרוכשים. כיום אנחנו רואים פחות משפרי דיור מבעבר והשוק מתחלק לשני חלקים עיקריים. הראשון הוא משפחות בתחילת דרכן המחפשות דירות לגידול ילדים, דירות בשכונות שיש להן הרבה מה להציע לחיי משפחה, מבחינת קהילה, שטחים פתוחים, מרכז מסחרי וכו'. בנוסף, היום הרבה אנשים עובדים מהבית והדרישה הגוברת היא לדירות עם אפשרות לחדר עבודה או קליניקה בקרבה לכניסת הבית. הקהל השני הוא מצמצמי דיור. אנחנו רואים מגמה הולכת וגדלה של הורים שרוצים לחיות לצד הילדים והנכדים. אני חושב שהקורונה הביאה איתה מעין ויתור על חלום ישן של זוג שפינה מקום לעצמו אחרי שהילדים עזבו את הקן, ונכון להיום יש דגש משמעותי יותר לצורך להיות נוכחים בחיי הילדים הבוגרים והנכדים".

מה הטיפים שהיית נותן למשווקים עמיתים?
"העולם שלנו הוא עולם דינאמי, וכך גם שוק הנדל"ן.  זה נכון שזה לא שוק עם תנודות קיצוניות כמו עולם ההיי-טק, אבל לנו כמשווקים יש תפקיד עיקרי בהקשבה לרחשי השוק. זה כולל הקשבה מתמדת לצרכי הלקוחות ולא להיתקע או להישען על דרך מוכרת גם אם היא מניבה הצלחה ברגע מסוים. מי שלא יפעל כך יתעורר יום אחד עם פער תפיסתי שיהיה קשה לגשר עליו כארגון. תמיד נכון לשאוף להיות מעודכנים, ולבחור את הפרויקט הנכון לשיווק, כמו גם לפלח נכון את הלקוחות".

לאן הולכים מחירי הדיור לדעתך?
"הקורונה הביאה איתה עלייה במחירי הדיור עד כה, ולדעתי מגמה זו תימשך משתי סיבות. סיבה ראשונה היא שיזמות היא עסק לכל דבר, ובתקופה האחרונה פחות אנשים רכשו דירות – מה שהקטין ליזמים את ההכנסות. הדבר דומה לצוואר בקבוק, ובטווח הארוך אנחנו נראה קצב יותר איטי של פתיחת פרויקטים חדשים מצד היזמים. כתוצאה מכך הביקוש יעלה על ההיצע וכך המחירים יעלו. הרי הצורך של אנשים לרכוש דירות לא נעלם. הסיבה השנייה היא שאם נסתכל אחורה, בראייה היסטורית, אחרי כל משבר עולמי הייתה עליה של יהודים מכל קצוות העולם. לעולים אין את היכולת לקנות דירה עתידית, אז קונים מה שהכי זמין על ידי נציגים ומתווכים. השורה התחתונה היא שמלאי הדירות בארץ יירד, ואיתו יעלה הביקוש מצד אוכלוסיה ישראלית. גם כאן המשמעות היא שהמחירים יעלו".

איזה טיפ אתה יכול לתת לרוכשי הדירות?
"כמי שחווה את התחום ברמה היומיומית, אני רואה ונפגש עם הרבה אנשים שרוצים לרכוש דירה, אך מפחדים מהצעד הזה. הטיפ שלי הוא לנהל את המהלך הזה כתוכנית עסקית לכל דבר. לא לתת לפחד ולחששות להשתלט על ההחלטה. אפשר אפילו לנהל טבלה עם הוצאות ומשימות, ולנהל את המהלך ככה שהכל ידוע ומושכל. הרי התהליך הוא אותו תהליך לכל הרוכשים, פשוט התכנון צריך להתאים לאדם ספציפי על פי הצרכים והמטרות שלו. אם נסתכל 10 שנים אחורה, מחירי הדיור רק עולים, ולכן מי שצריך ורוצה לקנות דירה – אם להשקעה או למגורים – השתהות רק תוביל לתשלומים נוספים ולפיספוס הזדמנויות".

מנהלי שיווק? רוצים להשתתף בפרויקט? צרו איתנו קשר במייל office@magdilim.co.il

לפרויקט 40 הצעירים המבטיחים בנדל"ן והתחדשות עירונית 2020 >>> לחצו כאן

לאנשי שיווק נוספים >>> לחצו כאן

שיתוף

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות