banner
טלי כהן // צילום: ראובן בן חיים
טלי כהן // צילום: ראובן בן חיים

"הממשלה צריכה לסייע לזוגות צעירים – בין היתר בדרך של "שותפות בדירה"

טלי כהן סמנכ"ל שיווק בשפיר מגורים מספרת איך הקורונה משנה את החשיבה של חברות הנדל"ן וגם של הרוכשים. "אם פעם רוכשי הדירות חיפשו רק מחיר אטרקטיבי – תקופת הקורונה גרמה להם לשנות גישה". במקביל, מציעה כהן אלטרנטיבה למחיר למשתכן בצורה של שותפות המדינה במימון רכישת הדירה, לא כמתנה אלא כהלוואה

פרויקט מנהלי השיווק – פרויקט המוקדש לאנשי השיווק והמכירות, ולהתמודדות הלא פשוטה שלהם עם המציאות החדשה. מידי כמה ימים נפרסם כאן ראיון עם מנהלות ומנהלי שיווק בחברות נדל"ן שונות. ביקשנו מכולם לתאר לנו את האתגרים החדשים, הדרכים לפתרון, וגם לנסות ולסייע לקולגות בטיפים שונים.

דרך התשובות של אנשי המקצוע, אנחנו מקבלים הצצה לעולם שלם של ניסיון, החלטות, ויצירתיות שבדרך כלל נשאר מאחורי הקלעים. הפעם – טלי כהן סמנכ"ל שיווק בשפיר מגורים.

איפה תפסה אותך הקורונה? איך מתמודדים עם המצב?
"האתגר הגדול ביותר בתקופת משבר הקורונה הוא התמודדות עם חוסר הוודאות. ענף הנדל"ן הוחרג והוגדר כענף חיוני שמאפשר המשך בניה של פרויקטי נדל"ן, אך הנחיות משרד הבריאות והדרישה לריחוק חברתי, יחד עם המשבר הכלכלי שפקד את ישראל, גרמו לתחושה של אי ודאות בקרב הציבור הרחב. קברניטי המדינה נדרשים כעת לסייע לענף להחזיר את הקונים כדי לסייע לקבלנים להמשיך לבנות ולהגדיל את מלאי הדירות". 

כמה פרויקטים פתוחים היו לך?
"הקורונה תפסה אותי עם כ-2,000 יחידות דיור בשיווק". 

איזה טיפים את יכולה לתת למשווקים עמיתים?
"משבר הקורונה, מחייב אותנו לגמישות מחשבתית, לחשוב מחוץ לקופסא ולהפגין יצירתיות.  בתקופה של חוסר ודאות מטלטל במשק, יש צורך להמציא את עצמך מחדש כמעט בכל יום, לקרוא את המפה ולהגיב מהר. כך עשינו בחברה, דאגנו לשדרג את כל האמצעים הדיגיטליים שלנו, התאמנו הטבות ומבצעים שיתאימו לרוח התקופה ודאגנו למתן שירות מהיר לרוכשים שהיו מודאגים. מתן תגובה מהירה והסתגלות זריזה למצב החדש מעניקה לרוכשים ולמתעניינים ביטחון שכל כך חשוב בתקופה זאת".

מה לדעתך צפוי בענף הנדל"ן?
"הקורונה השפיעה מאוד על הביטחון של האנשים. חוסר הוודאות מערער את הציבור. בתחילת המשבר המצב  גרם לכך שמשך ביצוע העסקאות התארך וכך גם קבלת ההחלטות. אלא שכיום, כמה חודשים בתוך המשבר, אנחנו רואים שוק שהתאושש מהר. אנשים חזרו למשרדי המכירות, ודווקא מעדיפים לסגור עסקאות עכשיו – מהחשש שבהמשך הדרך המחירים יעלו".

לאן הולך השוק מכאן?
"עם החזרה לשגרה אחרי הקיפאון של הסגר הראשון חלה עלייה חדה ברכישת הדירות – הן לצרכי מגורים והן לצורכי השקעה. גורם נוסף שהשפיע היה הפחתת מס הרכישה שביצעה הממשלה בחודש יולי. כזכור, גם בחודש יולי היה  זינוק של עשרות אחוזים במכירות הדירות בהשוואה ליוני, זינוק שהיה חד אף יותר בהשוואה לחודשים שלפני הקורונה. כמות הדירות שמכרנו בתקופה הזו, למרות משבר הקורונה, מעידה על ביקושים גבוהים. להערכתי, לאור העובדה שבמדינת ישראל הביקוש עדיין גדול יותר מההיצע , סביר להניח שנראה רק מגמת עליה במחירים. לדעתי – הממשלה צריכה לבצע חשיבה על עזרה לזוגות צעירים, בין היתר בדרך של "שותפות בדירה". מדובר בתוכנית במסגרתה המדינה תממן לזוגות צעירים את ההון העצמי, ותרשם כשותפה לדירה בגובה ההון העצמי (20% בדרך כלל). מאוחר יותר, המדינה תקבל את כספה לפי חלקה היחסי בדירה בעת מכירתה. שותפות זו נכון שתהיה מוגבלת בסכום ותתייחס לדירות בשווי של פחות מ-1.5 מיליון שקל כולל מע"מ . בנוסף, לאור העובדה שתוכנית "מחיר למשתכן" הופסקה, יש לתת מענקים והטבות לזוגות צעירים שיסייעו להם לקנות דירות, ודאי בתקופה כזאת של חוסר ודאות כלכלית ברוב משקי הבית בישראל". 

מה רוכשי הדירות מחפשים היום?
"החודשים האחרונים הבהירו לכולם את החשיבות של יצירת סביבת מגורים עירונית שיש בה שיתוף. מגמת הקהילתיות והשיתופיות התחזקה מאוד. הציבור מחפש להיות חלק מתוך קהילה, לחלוק, לשתף ולהרגיש שייכות. אם  בעבר, הדבר החשוב ביותר לרוכשי הדירות היה מחיר דירה אטרקטיבי בלבד, היום זה לא מספיק. רוכשי הדירות מחפשים ערך מוסף. מי שישכיל היום להעניק לרוכשי הדירות ערך משמעותי, מעבר לארבעה קירות יפים ככל שיהיו, יצליח להפוך את הפרויקט שלו למוצלח ומבוקש במיוחד". 

מה הטיפ הכי חשוב שאתה יכול לתת למי שרוצה היום לרכוש דירה?
"מחירי הנדל"ן נמצאים בעלייה. מי שימתין לתוכנית זו או אחרת במחשבה שמחירי הנדל"ן ירדו יראה שההמתנה שלו הייתה לשווא. עד שלא יהיה פתרון כולל לענף הבניה בהמון תחומים, לא צפויות ירידות מחירים".

מנהלי שיווק? רוצים להשתתף בפרויקט? צרו איתנו קשר במייל [email protected]

לפרויקט 40 הצעירים המבטיחים בנדל"ן והתחדשות עירונית 2020 >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות