banner
עו"ד עפר טויסטר // צילום: גיל הדני
עו"ד עפר טויסטר // צילום: גיל הדני

מערך התכנון מקרטע ויקרוס ביום שאחרי המשבר

עו"ד עופר טויסטר מדווח מהשטח: מוסדות התכנון מתפקדות חלקית, אלפי יח"ד מתעכבות וביום שאחרי המשבר המערכת תקרוס מעומסים. "חייבים להקים עכשיו צוות ליום שאחרי ולהזרים כספים לענף הנדל"ן", הוא אומר

עו"ד עפר טויסטר // צילום: גיל הדני

עו"ד עופר טויסטר, המתמחה בתחום התכנון והבנייה והמשפט המנהלי קורא למשרדי האוצר והבינוי והשיכון להערך ליום שאחרי הקורונה: "חייבים להקים היום צוות ליום שאחרי הקורונה", אומר טויסטר, ומסביר כי: "בימים אלו כל מערך התכנון מקרטע, ההליכים בוועדות תכנון וערר נדחים כדבר שבשגרה. תיאורטית במועצה הארצית עשו נוהל דיונים מרחוק אבל בפועל יש מתנגדים שצריך את הסכמתם וכך הדיון לא מתקיים ועשרות אלפי יח"ד נדחות. בנוסף, גם הדיונים בעתירות מנהליות נדחים". 

טויסטר צופה כי ביום שאחרי המשבר, המערכת תקרוס: "ייווצר פקק, מוסדות התכנון יקרסו בגלל העומס וצריך לחשוב איך להחזיר את המערכת לשגרה. 

יש גופים שעדיין עובדים אבל כל מה שקשור בשמיעה פרונטלית של יזמים ומתנגדים כמעט לא מתפקד. מערכת התכנון מבוססת על שימוע פרונטלי, ולעבור למערכות מקוונות זה מהפך שלא ניתן יהיה לעשות תוך חודשים. הזום יכול לתת מעה חלקי אבל לא יכול להחליף את הדינמיקה האישית".

לשאלה מה ניתן לעשות על מנת להחזיר את המערכות לתפקוד עם החזרה לשגרה, עונה טויסטר: "תמיד היה מחסור בכוח אדם אבל הבעיה תחמיר, צריך להפיק לקחים, לייעל את המערכת, לאפשר גמישות בשעות העבודה, וחייבים להקים עכשיו צוות ליום שאחרי. הנדל"ן הוא הקיטור של המשק וחייבים להזרים לו כסף קטן שייצר כסף גדול". 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות