banner
ישי רוט // יחצ
ישי רוט // יחצ

האם המשקיעים חוזרים לשוק הנדל"ן הישראלי?

על מצב המכירות, הכניסה של המשקיעים לשוק ואיך המדינה יכולה לשמור שהכסף יישאר בארץ- סמנכ"ל השיווק ישי רוט מדווח מהשטח

ישי רוט // יחצ

מאז כניסתה של תוכנית מחיר למשתכן וכחלק ממדיניות שר האוצר, משה כחלון, נרשמו ירידות ברכישות מצד משקיעים בנדל"ן בארץ. בצל משבר הקורונה יותר ויותר יזמים מדווחים על חזרתם של המשקיעים לענף. ישי רוט, סמנכ"ל השיווק של חברת שובל מתחמי מגורים, מדווח על התופעה וטוען כי זה הזמן להחזיר את המשקיעים לענף.

רוט מציין כי נכון לעכשיו, לא חלה ירידה במכירת דירות. "ענף הנדל"ן לא קופא על שמריו, אנו ממשיכים לבצע את הפרויקטים במלוא המרץ. גם בתחום הרישוי דברים עובדים", אומר רוט, "אכן אנחנו רואים ירידה במכירות בשטח בגלל שמשרדי המכירות נסגרו אבל המכירות נמשכות מרחוק, אנשים חותמים על החוזים מבלי להזדקק להגיע למשרדים. בשבוע שחלף נחתמו עוד חוזים, נמכרו עוד דירות". 

אחת התופעות שמזהה רוט, כאמור, היא חזרתם של משקיעים לשוק: "התופעה שאנחנו רואים היא של אזרחים שהוציאו את כספם משוק ההון ומעבירים אותו להשקעות בנדל"ן. על הממשלה להבין שמשקיעי הנדלן הם הדלק לחילוץ הענף והמשק מהמשבר". 

לשאלה כיצד ניתן לעשות זאת, מסביר רוט: "צריך להוריד את מס הרכישה לרמת טרום כחלון ולהשאיר את הכסף במדינה, שלא ייצא החוצה או יימחק בהשקעות נדל"ן מעבר לים.

הגזרות שהטיל כחלון גרמו לבחירת מאות מיליוני שקלים. כיום מדובר בבלון חמצן חיוני ויש לעשות הכל כדי להחזיר את אמון המשקיעים בשוק הנדל"ן הישראלי. בנוסף, צריך מיידית לעזור בנושא המשכנתאות לדירה שנייה ולבטל את ההגבלה של החמישים אחוז". 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות