banner
ארז קמיניץ // צילום: איל יצהר | כרמית יוליס // צילום: רז רוגובסקי
ארז קמיניץ // צילום: איל יצהר | כרמית יוליס // צילום: רז רוגובסקי

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה: "על בעלי הדירות חלה האחריות על מצבו של הבית המשותף והקניין שלהם"

כך אומר עו"ד ארז קמיניץ, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, בראיון משותף עם עו"ד כרמית יוליס, ראש אשכול נדל"ן בייעוץ וחקיקה, אשר מעבירים את המסר לבעלי הדירות בהתחדשות עירונית. עוד על פי בכירי משרד המשפטים: "חשוב שבעלי הדירות ייכנסו לעובי הקורה ויעשו את המירב כדי לייצר הסכמות ולמנף את העסקה"

עו"ד ארז קמיניץ, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה וכרמית יוליס, ראש אשכול נדל"ן בייעוץ וחקיקה במשרד הממשלתי מסמנים את הדברים החשובים שצריכים לקרות ב-2021 בהתחדשות העירונית בישראל. נזכיר כי משרד המשפטים הנפיק בשנה שעברה את אחד המסמכים החשובים בתחום, דו"ח החסמים בהתחדשות עירונית, שכלל ניתוח מפורט של החסמים וגם הצעות לפיתרון, והשניים מתייחסים לכך: "לדעתנו המהלך המשמעותי ביותר שנעשה הוא הדוח שפרסם משרד המשפטים", כך קמיניץ ויוליס לשאלת מגדילים מה היה המהלך החשוב של השנה החולפת, "יש בו שורה של המלצות משמעותיות בתחום ההתחדשות העירונית ומדובר במסמך שמקובל על כל משרדי הממשלה המעורבים בתחום, ושנעשה לאחר שימוע ציבורי רחב וזכה לתמיכה גדולה בציבור העוסקים בעניין".

עוד על פי עוה"ד קמיניץ ויוליס: "לטעמנו יש ליישם את מסקנות הדו"ח ולקדם את תיקוני החקיקה הנדרשים כדי לקדם את הוודאות בתחום ההתחדשות העירונית, הן לשוק העסקי והן לבעלי הדירות, זאת כדי להביא למימוש רחב הרבה יותר של פרויקטים בנושא". זה המקום להזכיר כי חלק ממסקנות הדו"ח היו אמורות להבשיל  לחקיקה עוד ב-2020 במסגרת חוק ההסדרים אולם הדבר לא יצא אל הפועל. לא מן הנמנע שלאחר הקמת הממשלה החדשה הדברים יעלו שוב לאישור, אם במסגרת חוק ההסדרים ואם במסגרת חקיקה ראשית. 

קמיניץ ויוליס גם פונים לבעלי הדירות שרוצים לקדם התחדשות עירונית וממליצים להם לפעול בתוך הבניין או המתחם כדי לקדם התהליך בצורה נכונה: "המסר הכי חשוב שלנו לבעלי הדירות הוא שחלה עליהם חובה לקחת אחריות על המצב של הבית המשותף והקניין שלהם, ולעשות את המירב כדי לייצר הסכמות בתוך הבית המשותף. אין ספק שהעסקה יכולה להוות את ההזדמנות הכלכלית הגדולה ביותר שלהם, וגם במצבים בהם יש חששות, חשוב לזכור שיש גורמים במנהלות העירוניות וברשות להתחדשות עירונית שיסייעו לכל בעל דירה שמצוי בקושי או התלבטות, וכך יוכלו בעלי הדירות לקבל תמונת מצב לגבי הפרויקט מגורם אובייקטיבי. אנו מאמינים שכיום יש כלים טובים להורדת החשדנות כלפי פרויקטים וחשוב שבעלי הדירות ייכנסו לעובי הקורה ויעשו את המירב כדי לייצר הסכמות ולמנף את העסקה".

לשאלה מה הבעיה המשמעותית ביותר שתחום הנדל"ן מתמודד איתו כיום ומה ניתן לעשות השיבו קמיניץ ויוליס כי: "אין ספק שחילופי השלטון והמשבר הפוליטי נותנים את אותותיהם גם בתחום הנדל"ן, מה שמביא להעדר ודאות והעדר מדיניות אחודה להתמודדות עם משבר הקורונה והמשבר המסתמן בשוק הנדל"ן. יש לא מעט פרויקטים שכבר זכו לקונצנזוס ציבורי וממשלתי ולצערנו עדיין לא התקדמו ולא הגיעו לכדי יישום. אין ספק שיציאה מהמשבר הפוליטי תסייע גם להבאת יציבות בשוק, תוך מימוש הרפורמות הממשלתיות שעל הפרק".

הצטרפו אלינו לקהילת ההתחדשות העירונית >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות