banner
פינוי בינוי בתל אביב | עורכת הדין ענת בירן // צילום: בני אדם
עורכת הדין ענת בירן // צילום: בני אדם

תושבי הוד השרון עתרו נגד תוכנית המתאר

"פוגעים באינטרס הציבורי הרחב ובעתיד התפתחותה של העיר",  אומרים בעיריית הוד השרון על תושבים שהגישו עתירה, בטענה כי תוכנית המתאר מציפה את העיר בשכונות חדשות

ועד הפעולה של תושבי הוד השרון, המונה כ- 400 תושבים, תושבי שכונת הפועלים א' בהוד השרון ותושבים מרחובות האשל, ז'בוטינסקי, שכונת רמת הדר, שכונת נווה הדר ושכונת רמות מנחם, באמצעות באי כוחם עוה"ד ענת בירן ואינה טל, הגישו עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי בלוד, על החלטתה של יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובניה מחוז מרכז לדחות את בקשתם לערור לוועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ובנייה. בקשת הרשות לערור הוגשה על ידי התושבים, לאחר שוועדת המשנה להתנגדויות של הוועדה המחוזית החליטה לאשר את תוכנית המתאר של הוד השרון (תוכנית הר/2050), תוך דחיית עיקר ההתנגדויות שהגישו התושבים.  

לבטל את החלטת יו"ר הוועדה המחוזית
התושבים מבקשים מבית המשפט לבטל את החלטת יו"ר הוועדה המחוזית ולאפשר להם להגיש ערר על ההחלטה לאשר את התוכנית  ולאור הפגמים שנפלו בהליך שמיעת ההתנגדויות לטענתם, להחזיר את התוכנית לשלב שמיעת ההתנגדויות, תוך מינוי חוקר והזמנת כל המתנגדים להציג את ההתנגדויות בפניו. במקביל הגישו התושבים באמצעות עוה"ד ענת בירן ואינה טל, בקשה דחופה למתן צו ביניים שימנע מהוועדה המחוזית לפרסם את  התוכנית עד לסיום ההליכים בעתירה .

התושבים טוענים בעתירה כי תוכנית המתאר מתווה את התכנון של העיר הוד השרון לעשורים הקרובים ומוסיפה עשרות אלפי יחידות דיור וכי מפאת היקפה של התוכנית והשלכותיה על עתידה של עיר שלמה ותושביה ולאור העובדה שהוגשו לתוכנית כ- 1800 התנגדויות של תושבים שרובן המכריע לא נידון, ההחלטה שלא לאפשר להם לערור למועצת הארצית לתכנון איננה סבירה :"החלטת יו"ר הוועדה , אשר הלכה למעשה ' מאשררת' את החלטת הועדה המחוזית שבראשותה היא יושבת כיום, מרוקנת מתוכן את ההליך של בקשת רשות ערר למועצה הארצית". עוד טענים התושבים כי העובדה שמאבקם הינו חלק ממאבק כלל ארצי כנגד העדר שקיפות ושיתוף ציבור בהכנתן של תוכניות מתאר כוללניות המקודמות בימים אלו בוועדות המחוזית, מדגישה את הצורך במתן רשות לערור על החלטת הועדה המחוזית

"מגמה כללית של השתקה"
התושבים טוענים כי תוכנית המתאר הינה תוכנית הרסנית לעיר שהתקבלה ללא הפעלת שיקול דעת ללא תהליך חוקי של שיתוף הציבור, ללא בחינת חלופות ולמעשה היא מציפה את העיר בשכונות חדשות בטכניקה אנטי תכנונית "על בסיס מקום פנוי", תוך ניצול פלטפורמה של תוכנית מתאר כוללנית כדי לשחרר כמה שיותר קרקעות חקלאיות לבניה על חשבון פגיעה בתושבים הקיימים, כך לטענתם. עוד נטען בעתירה כי נראה כי ההחלטה שלא לתת רשות לערור היא חלק ממגמה כללית של השתקה והבטחות שלא ניתן לממש בדבר פתרונות תחבורה- שאין להם כל התכנות או שמימושם רחוק מאוד וכל קשר בינו לבין לוחות הזמנים של התכנון רופף אם הכלל קיים, לטענתם. עוד נטען, כי לאחר הגשת ההתנגדויות על ידי התושבים, הוועדה המקומית המליצה לקבל חלק נכבד מטענות המתנגדים ואילו הוועדה המחוזית התעלמה גם מהמלצות הועדה המקומית  ובסופו של דבר דחתה את רובן המכריע של טענות התושבים בנימוקים כלליים ועמומים, ללא התמודדות עניינית ומבלי למנות חוקר.

עיריית הוד השרון מסרה כי: "תפקידה ומחויבותה של עיריית הוד השרון הינה ליצור תכנון עירוני ארוך טווח הצופה את פני העתיד ונותן מענה מיטבי לצמיחה העירונית בכל תחומי החיים. מחויבות זו מעוגנת בתוכנית המתאר לעיר, אשר נוצרה לאחר הליך שיתוף ציבור נרחב ואושרה על ידי וועדות התכנון. מדובר בתוכנית מובילה מסוגה בישראל הכוללת חזון תכנוני ייחודי 'טבע עירוני' ובמרכזו הוספתם של פארקים בהיקף כולל של 2,000 דונמים למרחב העירוני. התנגדות העותרים לתוכנית וטענותיהם הממוחזרות נבדקו ונידונו הן על ידי הוועדה המקומית והן על ידי הוועדה המחוזית. בכל אחת מהפעמים נדחו ההתנגדויות בשל אי עמידתן במבחן המציאות, תשובה מפורטת בנושא נמסרה למתנגדים ואף נדחתה בקשם להגשת ערר. התוכנית כולה, כמו גם המענה המפורט להתנגדויות מפורסמים בשקיפות מלאה באתר העירייה ואנו מזמינים את כל תושבי העיר להכיר מקרוב את התוכנית. כל ניסיון לבטל את תוכנית המתאר איננו אלא ממניעים סובייקטיביים ו/או שאינם מקצועיים והם פוגעים באינטרס הציבורי הרחב ובעתיד התפתחותה של העיר".

תמונה: עורכת הדין ענת בירן // צילום: בני אדם

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות