banner
מיכל האן // צילום: גלית דויטש
מיכל האן // צילום: גלית דויטש

מיכל של צבעים נועזים עם נגיעות הומור

מעצבת הפנים מיכל האן, בראיון ל"מגדילים": "חברי ומכרי יעידו שאני לא שגרתית בתפישה שלי, אני מאד אוהבת שכבות, שינויים ועומק"

תמונה: מיכל האן // צילום: גלית דויטש

מעיצוב אופנה לעיצוב פנים
האן, בעשור הארבעים לחייה, נשואה ואם לשניים, גדלה ומתגוררת בהרצליה- משם היא מנהלת גם את המשרד שפתחה לפני 16 שנה. למעשה, את דרכה המקצועית היא החלה בתחום עיצוב האופנה אולם לאחר לימודים במכללת שנקר, פרשה והחליטה לעסוק באהבתה הגדולה – עיצוב פנים וכיום היא מתמחה בתכנון פנים של מגדלי יוקרה: "מה שהוביל אותי לתחום הוא אהבה טהורה ומוחלטת למקצוע, לא היו פשרות או בילבול. עיצוב הוא בערה פנימית, מעין תת חוש שקשה להשקיט או לכבות ואני שמחה שאני נמצאת שנים רבות בתחום המדוייק לי ללא פשרות. זו פריבילגיה גדולה, כי כשאתה מחובר ליצירתיות שבך ולמה שמניע אותך, חייך נעימים יותר והתוצאות טובות יותר", היא אומרת.

תכנון: מיכל האן // צילום עודד סמדר
תכנון: מיכל האן // צילום עודד סמדר

את מגדירה את עצמך גם כ"יועצת, מרצה ומנחת תכניות טלוויזיה"- איך משלבים הכל?
"אני אוהבת שילוב וגיוון בחיים המקצועיים. הדינמיות והמעבר מתחום לתחום, כאשר הם קשורים בקשר מסויים ביניהם, מהווה השראה ומגרה את המוח ולפעולות חשיבה דינמיות יותר. היומיום שלי בנוי תמיד מעשייה במספר תחומים, אלו תמיד ימים מאתגרים ומעניינים מאד".

אפשר לומר שאת דמות צבעונית?
"חברי ומכרי יעידו שאני לא שגרתית בתפישה שלי, אני מאד אוהבת שכבות, שינויים ועומק : באופנה, בחוויות, באוכל בעיצוב ובנסיעות צבעוניות, אך לצד הצבעוניות אני גם מאד שקטה וסולידית וצריכה המון סנטר ומרכוז פנימי. אני חושבת שזה מה שאני משדרת כלפי חוץ מבלי להתכוון, שקט מסוים ואולי קצת ריחוק, אך הקרובים אליי יודעים שאני דמות די צבעונית".

תכנון: מיכל האן // צילום עודד סמדר
תכנון: מיכל האן // צילום עודד סמדר

צבעים נועזים ומעט הומור
"הסגנון האהוב עליי הוא עכשווי מודרניסטי ונקי אך חף מקור ומניקור", היא מעידה על ההעדפות המקצועיות שלה הניבטות מעבודותיה, "אני חושבת שמה שמייחד את הנגיעות המודרניות המורגשות בעיצוביי הוא הרצון לא להתפשר או לחזור על צעדי בכל פעם מחדש, אלא להתנסות בחומר ובצורניות ולתת אינטרפטציות שונות בכל פעם מחדש.

"אני נוהגת לשלב מידי פעם צבעים נועזים ומעט הומור בעיצוב שלי וכשאני מביטה על תוכנית גמורה בפעם הראשונה- אני מיד יודעת ומרגישה איך החלל יראה בסיומו. בדרך כלל כשמסיימים יום צילום בסופו של פרויקט, ניתן להבין ולראות את התכתבות החומרים והצורות בחלל לדיוקן".

אחד הפרויקטים המאתגרים והאהובים על האן הוא פרוייקט מגדל W-PRIME  בתל אביב, שעליו עבדה יחד עם צוות המשרד במשך כ- 4 שנים: "טיפלנו בכל חלק אפשרי בבניין, מלובי ענק לרווחת הדיירים, דרך תכנון חדר הכושר והספא, הלובאים הקומתיים, עיצוב החניונים –קרי החללים הציבוריים ועד לתכנון ועיצוב הדירות השונות בבניין, מהקטנות ביותר ועד לגדולות ביותר-הדופלקסים", היא מספרת, "במשרד התפתחה אהבה לפרויקט הזה ועיצובית אני מושקעת בו בכל נימי. קיבלתי מהיזם את החופש לתכנן ולעצב בסגנון שהוא שונה ונועז ויצאתי למשימה תחושתית וחוויתית מאד. עד היום אני מחוייבת לתוצאה ושמחה לראות תנועה ערה ודינמית של מבקרים מרוצים בלובי הבניין, מה שמסכם את התחושה הטובה והסיפוק".

לובי W PRIME - תכנון: מיכל האן // צילום: עמית גרון
לובי W PRIME – תכנון: מיכל האן // צילום: עמית גרון

מה ההבדל מבחינתך בין עיצוב בית לעיצוב משרד?
"בתפיסה הכללית בעיניי אין הבדל גדול בין קונספט של תכנון בתים לתכנון משרדים. כיום נוהגים לשהות במשרד זמן רב ויש רצון שאנו והסובבים אותנו, אם מדובר בלקוחות, שותפים עיסקיים ומועסקים, יחושו בנוח בחלל המשרדי. ישנה מגמה שהולכת ומתחזקת לתכנון ועיצוב ביתי גם בתוך חללי המשרדים. לתכנון ועיצוב נכון יש הגדרה של פרוגרמה ותהליך זרימה שמהן שואבים הכל, השימוש בחומר ובצורניות הוא בלתי מוגבל ובלתי מוגדר בעיניי לבית או למשרד וכך יכולה להתקבל תחושה מזמינה יותר".

לובי W PRIME - תכנון: מיכל האן // צילום: עמית גרון
לובי W PRIME – תכנון: מיכל האן // צילום: עמית גרון

על האתגר שבעיצוב חללים ציבוריים, היא אומרת: "אני חושבת שהקושי הוא להשאר נאמן לקו התכנוני שנותן את הטון בין החללים השונים. כשמתכננים חללים גדולים ומגוונים כל כך, חשוב לדעת לשמור על שפה וקשר בין כל חלל וחלל ולא 'להתפזר'. מצד אחד כל חלל הוא שונה, בגודל ובפונקצינליות שלו ואנו רוצים לקבל חוויה חדשה ומרגשת המשרתת אותו, מצד שני חשוב להבין שכל חלל הוא עדיין חלק מקומפלקס אחד ולקומפלקס יש שפה וקו עיצובי ותכנוני שיכול לבוא לידי ביטוי בתכנון כל חלל וחלל. זהו הקושי, אך זהו גם האתגר הגדול והסיפוק בסופו, המשחק בין המקרו למיקרו בתכנון ועיצוב".

עד כמה את מצליחה לכוון את הלקוחות, כך שלא תוותרי על עמדתך המקצועית?
"בדרך כלל אנו מבצעים את התהליך בשיתוף פעולה, אני מאד קשובה ללקוחות, ולכן גם הם אליי. ללא תהליך של הפריה הדדית, הקשבה ואמון גם קשה לייצר פרוייקט הרמוני ושפוי. אני משתדלת תמיד לזכור שאומנם חתימתי נמצאת על "היצירה", אך הלקוח הוא שיתגורר בבית בסופו של דבר".

קרה לך שלא היה חיבור עם הלקוח ופרשת מהפרויקט?
"אני נוהגת לנסות לזהות את חוסר הכימיה טרם ההתקשרות. אני חושבת שההבנה שהבשלת והתבגרת, היא לדעת לוותר על פרויקט גדול ככל שיהיה, אם בתחילת התהליך עוד לפני ההתקשרות אנו מבינים שאין הבנה מוחלטת וזרימה. אני מאד כנה ומעדיפה תמיד לשים הכל על השולחן".

תכנון: מיכל האן // צילום עמית גושר
תכנון: מיכל האן // צילום עמית גושר

האם את עובדת לבד או מעדיפה עבודת צוות עם גורמים מקצועיים?
"במהותי אני אדם שאוהבת ליצור לבד, אני אוהבת את השקט בתכנון לבדי, אך די מהר הפנמתי ולמדתי כי עבודת התכנון בצוותים ועם גורמים מקצועיים שונים מקדמת מאד ומפרה. במשרד אני עובדים כצוות ומתייעצים רבות. אנו עורכים סיעור מוחות ולעיתים אף תחרויות עיצוב פנימיות בינינו, כדי להוציא מכל אחד את המיטב. אני אוהבת להכיר מעצבים צעירים וחדשים, לשתף איתם פעולה, להעצים זה את זה וללמוד. כך גם מגורמים מקצועיים נכונים ומנוסים שניתן ללמוד, להבין ולדייק דרכם את הפרטים בכל פעם מחדש".

תכנון: מיכל האן // צילום עודד סמדר
תכנון: מיכל האן // צילום עודד סמדר

איזה מבנה או פרויקט היית חולמת לעצב?
"אני אשמח לתכנן ולעצב בית מלון או לובי מחוץ לגבלות הארץ ולהתנסות בשפת עבודה שונה, בהרגלי עבודה שונים ואפילו לתכנן באור בתאורה ובאווירה שונה. העניין וההתנסות מרתקים בעיני".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות