banner
לימור פריים // צילום: מיכל מסינג
לימור פריים // צילום: מיכל מסינג

המזכירה שהפכה לסמנכ"לית: כך הצליחה לימור פריים לסלול את הדרך להצלחה

סיפורה מעורר ההשראה של לימור פריים, מי שמכהנת כיום כסמנכ"לית פיתוח עסקי במשרד הבכיר "ישראל יעקב שמאות וניהול מקרקעין", לאחר שהתחילה את דרכה כמזכירה בחצי משרה עוד בימיו הראשונים. היום, אחרי ההצלחה והקריירה שבנתה, היא אומרת: "אין בלתי אפשרי מבחינתי"

לימור פריים // צילום: מיכל מסינג 

סיפור ההצלחה מעורר ההשראה של לימור פריים (46), מתחיל לפני 17 שנה, כאשר החלה את דרכה כמזכירה בחצי משרה, דרך ההזדמנויות שלקחה לעצמה לצמוח ועד להיותה אחת מהנשים המוכרות בענף הנדל"ן בישראל, ומי שמכהנת היום כסמנכ"לית פיתוח עסקי במשרד ישראל יעקב שמאות וניהול מקרקעין. 

פריים, חדרתית במקור, התחילה את דרכה במשרה חלקית, תמורת כמה מאות שקלים, כשהיא מתייצבת לעבודה במרתף ביתו של השמאי ישראל יעקב, הבעלים ומנכ"ל החברה, עוד בימי הקמתו הראשונים של המשרד. שם התחילה דרכם המשותפת, שלימים תהפוך לסיפור על אהבה, אמונה והצלחה. "יעקב פתח משרד במרתף, עם בנק אחד שהיה הלקוח הראשון ותוך כמה חודשים כבר התקדמנו ועברנו למשרד בעיר", היא אומרת במבט לאחור על הסיבות שגרמו לה להאמין שיום אחד הוא יהפוך למשרד מוביל בתחומו בארץ, "זיהיתי מההתחלה את השאפתנות והמוטיבציה שלו לפרוץ והערצתי את האישיות שלו". 

כמו שפריים צפתה כך היה: לפני 10 שנים כבר עבר המשרד להרצליה והוא מעסיק כיום 12 עובדים, ונחשב לאחד המשרדים המובילים ולאוטוריטה בעולם השמאות וניהול המקרקעין. המשרד מלווה פרויקטיי נדל"ן, מכין דו"חות אפס, חוות דעת לבנקים, הערכות שווי נכסים, שומה נגדית להיטלי השבחה, שומות למיסוי מקרקעין, טבלאות איחוד וחלוקה, דו"חות לבורסה, ועוד. בנוסף, המשרד מעניק שירותים לרשות מקרקעי ישראל, בנקים וגופים מוסדיים, חברות בורסאיות, כלכליות, משרדי עורכי דין, יזמים, קבלנים ועוד. 

אלא שבמקביל לצמיחת המשרד, פריים, אז אמא צעירה לשתי בנות קטנות, הפכה לסיפור הצלחה אישי. במשך השנים היא בנתה לעצמה קריירה צעד אחרי צעד, כשהיא נחושה להגיע למימוש עצמי ולטפס למעלה בסולם המקצועי. "בשלב מסוים כבר עברתי מתפקיד מזכירה לתפקיד ניהול המשרד, כאשר לנגד עיני היה לשמש דוגמא אישית לבנות, לשים את עצמי בפרונט ולתת לעצמי הזדמנות להיות יותר מאמא ורעייה", היא מספרת. 

לימור פריים // צילום: מיכל מסינג
לימור פריים // צילום: מיכל מסינג

פריים נרשמה ללימודי תואר ראשון במדעי החברה והרוח באוניברסיטה הפתוחה, וכבשה גם את היעד הזה בהצלחה. "היתה לי מטרה לסיים את התואר ועמדתי בה", היא אומרת, "משם המשכתי רק קדימה". פריים התחילה ללמוד שמאות באריאל, לאחר שהחליטה להתמקצע בתחום ואף החלה לכתוב שומות. אלא שבשלב מסוים היא הבינה שהיכולות האישיות והטבעיות שיש לה אינן מנוצלות והחליטה שלא תעסוק בתחום השמאות אחרי הכל. היום אומרת פריים על ההחלטה להתמקצע בתחום הפיתוח העסקי: "כשהתחלתי ללמוד שמאות הבנתי שזה פחות מתאים לי, אני אדם של אנשים וידעתי שאני רוצה לעשות משהו עם ערך אנושי אבל אין ספק שהפריצה שלי חלה באותו רגע שלקחתי לעצמי מה שרציתי, ללמוד, ושם למעשה קפצתי למים". 

היום פריים יכולה להסתכל אחורה על הדרך שעשתה ולחייך. היא עומדת בקשר ישיר עם כל בכירי ענף הנדל"ן, לרבות חברות, בנקים, אנשי מקצוע ועוד. היא מנהלת את הפיתוח העסקי במשרד, מופיעה בכנסים ומוכרת כאחת הנשים המשפיעות בענף. 

לצד זאת, פריים מובילה את מימוש חזון המשרד, לפיו במקום הראשון עומדים היושרה, המקצועיות וההישגיות של אנשי הצוות. "המשרד מתנהל ביחסי חברות. אנחנו דואגים לקדם כל עובד ברמה אישית, מקצועית וערכית", מסבירה פריים, "ישראל שם דגש מאוד גדול על המישור האישי, העובדים מקבלים מקום לפיתוח הכישרון האישי, במה וקרדיט, ואני מאמינה שזה מה שהופך את המשרד שלנו למיוחד במינו. למשל, מחלקת דוחות אפס וליווי פרויקטים במשרדנו היא מחלקה מהטובות בארץ. אין אצלנו מונחים של 'בוס ועובד' – יש תהליכי שיתוף, אנחנו משפחה אחת גדולה. מעבר לכך, העובדים לוקחים את הערכים של המשרד איתם הביתה, למשפחתיות שלהם". 

האם לעצם היותך אשה בתפקיד ניהולי בכיר היתה השפעה על הישגייך?
"לנשים, בעיקר בתחום שיווק ופיתוח עסקי, יש גישה שונה בהבנה של הצד השני, אנחנו ניחנות באינטואיציות גבוהות, יודעות לנתח את המצב ולחשוב כמה צעדים קדימה, אלו יתרונות שצריך למנף". 

לימור פריים // צילום: מיכל מסינג
לימור פריים // צילום: מיכל מסינג

מה היית אומרת לנשים שמתחילות היום מהנקודה שהיית בה לפני 17 שנים?
"אם יש לך חלום אז תעופי על זה, שימי לעצמך מטרה, יעדים מוגדרים, תסמני לאן את רוצה להגיע – ותצעדי לשם". 

מעבר לכך, מי שמכיר את פריים יודע שאחד הסודות שלה להצלחה ולאושר, הוא ניהול זמן נכון, מה שמאפשר לה, מעבר לקריירה המפוארת שבנתה, לממש עוד כמה אהבות בדרך: פריים רוקדת בלהקת מחול, מופיעה בפסטיבלים בארץ ובחו"ל ומוצאת גם זמן לתחביבים עם מי שהפך לבן זוגה לחיים בארבע השנים האחרונות ובקיץ הקרוב יישא אותה לאשה – ישראל יעקב. 

"סיימנו יחד 4 חצאי מרתון, ביניהם חצי מרתון אמסטרדם וכיום מתאמנים למרתון המלא הראשון והמשותף שלנו,
לומדים יחד ועוברים תהליכי העצמה משותפים. סיימנו לפני כשנה את הנבחרת של אלון אולמן וכיום לומדים NLP Practitioner אצל ד"ר יוסי קדמי. סוד הזוגיות המוצלחת הוא שיתוף בין בני הזוג, וחשוב ליצור איזון, ולשלב בין קריירה, לתחביבים, לזוגיות, משפחתיות וילדים",
אומרת פריים, שמסתכלת בסיפוק על המקום שבו היא נמצאת כיום, ומוסיפה: "אין דבר כזה מזל, מדובר בהזדמנות שפגשה במוכנות. עם הזמן אזרתי אומץ, הלכתי ללמוד, פיתחתי את עצמי מקצועית ולקחתי חלק בניהול המשרד. השמיים הם לא גבול בשבילי. אין בלתי אפשרי מבחינתי, יש אתגרים. אני מציבה מטרות ועומדת בהן". 

לימור פריים שואבת לא מעט מהכוחות שלה מלמידה ועשייה מעוררת השראה. אחד ממשפטי ההשראה שמלווים אותה, והיא מעבירה הלאה, הוא המשפט שכתב המדריך הרוחני והסופר, רובין שארמה: "כל אחד מאיתנו נועד לעשות היסטוריה בדרכו שלו ולהפוך את הבלתי אפשרי לאפשרי."
"כולנו רוצים לפתוח מחדש את הדלת לנסיקת הכישרון שלנו, לאושר חסר גבולות ולשחרור מין הפחד- זכותנו מלידה- אולם רק מעטים מוכנים לעשות את הדברים שיגרמו לגאונותנו החבויה לבוא לידי ביטוי".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות