banner
אייל יחיאל סמנכ"ל שיווק דירה להשכיר // צילום רמי חכם
אייל יחיאל סמנכ"ל שיווק דירה להשכיר // צילום רמי חכם

"הקמנו צוותים ייעודים במטרה לגבש פתרונות ולסייע לשוכרים המתקשים בתשלומי שכר הדירה"

אייל יחיאל, סמנכ"ל השיווק בחברה הממשלתית דירה להשכיר מספר איך השפיעה הקורונה על פעילות החברה. עוד מתייחס יחיאל להעדפות השוכרים, ליתרון של דיור להשכרה ארוך טווח על פני דירות להשכרה המוחזקות על ידי משקיעים, וגם – איך הצליח שיווק פרויקט שנעשה עמוק בתוך הקורונה

פרויקט מנהלי השיווק – פרויקט המוקדש לאנשי השיווק והמכירות, ולהתמודדות הלא פשוטה שלהם עם המציאות החדשה. מידי כמה ימים נפרסם כאן ראיון עם מנהלות ומנהלי שיווק בחברות נדל"ן שונות. ביקשנו מכולם לתאר לנו את האתגרים החדשים, הדרכים לפתרון, וגם לנסות ולסייע לקולגות בטיפים שונים.

דרך התשובות של אנשי המקצוע, אנחנו מקבלים הצצה לעולם שלם של ניסיון, החלטות, ויצירתיות שבדרך כלל נשאר מאחורי הקלעים. הפעם  – אייל יחיאל, סמנכ"ל השיווק בחברה הממשלתית דירה להשכיר.

איפה תפסה אותך הקורונה? עם כמה פרויקטים או מכרזים פתוחים?
"המגפה שפרצה לחיינו בחודש מרץ השנה גרמה לזעזוע כלכלי שלא נראה כמותו עד כה. ייחודו הגדול של המשבר הנוכחי שהוא לא פסח על אף מקום על פני הגלובוס, באופן שמעצמות ומדינות שנראו חסינות בפני זעזועים, כגון ארה"ב ואנגליה, פתאום מתמודדות עם מצב תחלואה קשה המביא בעקבותיו משברים כלכליים קשים, ללא נקודת אור הנראית באופק. הציבור שחיפש יציבות וודאות בתוך המהומה הגדולה, פנה לפרויקטים להשכרה ארוכת הטווח וכך גם חברות הנדל"ן והבניה הגדולות שהפנו משאבים למכרזי הדיור להשכרה, אותם משווקת חברת דירה להשכיר. במהלך שלושת החודשים האחרונים ובעיצומו של משבר הקורונה, נסגרו בהצלחה רבה 5 מכרזי שכירות ארוכת טווח ובכלל זה: בדרך השלום בת"א, בשכונת בן שמן בלוד, באשקלון, יוקנעם ובית שמש".

איך מתמודדים עם מצב של מגיפה? איך זה שינה את הפעילות?
"המגיפה שהביאה בעקבותיה משבר כלכלי, גרמה לכך שמאות אלפי עובדים הוצאו לחל"ת או פוטרו מעבודתם. אולם בשונה מדירות המושכרות על ידי משקיעים פרטיים, בפרויקטים של דיור להשכרה ארוכת טווח, בהם מודל השכירות מספק יציבות וודאות לשוכרים, היו בודדים שהתקשו לעמוד בתשלומי השכירות. חברת דירה להשכיר, יחד עם היזמים בפרויקטים שבאחריותה, הקימו צוותים ייעודים במטרה לגבש פתרונות ולסייע לשוכרים המתקשים בתשלומי שכר הדירה. כל בקשה של שוכר נבחנה ברצינות הראויה וניתן מענה ופתרון לכל הפונים. ככלל, חברת דירה להשכיר, כמו מרבית שוק העבודה, התאימה את עצמה למצב החדש. זה בא לידי ביטוי בכך שחלק לא מבוטל מהפגישות עבר להתנהל באמצעים דיגיטליים, עובדי החברה ברוטציה עובדים מהבית ובכלל, הנהלת החברה ועובדיה מגלים גמישות ויכולת הסתגלות למצב החדש".

מה שוכרי הדירות מחפשים היום? האם העדפות השתנו בעקבות הקורונה?
"כמי שעוסק בתחום הדיור להשכרה ארוך הטווח, אני מזהה בתקופה זו עלייה ברמת הביקושים לדיור מוסדר להשכרה. הציבור, שמחפש יציבות בימים אלו, חושש להיכנס להתחייבויות כספיות כבדות לצד הקשחת התנאים לקבלת משכנתא על ידי הבנקים, ומוצא בדיור להשכרה ארוכת טווח פתרון איכותי, יעיל, בטוח ויציב. כדוגמה לאמור, אציין פרויקט לשכירות ארוכת טווח הממוקם באזור השרון והמצוי בבעלות חברת דירה להשכיר, אוכלס במלואו תוך פחות מחודשיים, במהלך יולי-אוגוסט, בעיצומו של הגל השני של משבר הקורונה, מה שממחיש את רצון הציבור בימים אלה". 

לאן הולכים מחירי הדיור/השכירות לדעתך? האם הקורונה תוביל לירידות?
"בניגוד לדירות שנקנו להשקעה על ידי פרטיים, ומושכרים לתקופות קצרות – שם מחיר השכירות עולה ומטפס מידי שנה, בפרויקטים להשכרה המחיר אינו מהווה בעיה. השוכר מקבל הסכם ל- 10 שנים בשכר דירה קבוע וידוע מראש עם גמישות מלאה, ככל ויחפוץ לסיים את השכירות בטרם חלפה התקופה החוזית. השוכר נהנה משקט נפשי במהלך תקופת השכירות ואינו מוטרד מ"שינויים והפתעות" בשכ"ד. שוק הנדל"ן הוא שוק יציב, שבניגוד למשל לבורסה התנודות בו אינן מיידיות. היום, גם אחרי מעל לחצי שנה מתחילתו של המשבר, אנחנו רואים בפרויקטים שלנו ביקושים ויציבות ברמות המחירים". 

מה הטיפ הכי חשוב שאתה יכול לתת למי שרוצה היום לשכור דירה?
"לאור משבר הקורונה והתערערות המצב הכלכלי בציבור הרחב, שגרם לרבים לעשות חושבים בטרם יכנסו להשקעות יקרות וארוכות, הייתי מייעץ למקבלי ההחלטות להפנות משאבים וקרקעות לפרויקטים להשכרה ארוכת טווח. לשוכרי הדירות אני ממליץ לשכור בפרויקטים של דיור להשכרה ארוכת טווח, אשר פרוסים בכל רחבי הארץ ומפוקחים על ידי המדינה. הדירות הן חדשות ובנויות בסטנדרט גבוה, מתוחזקות ומנוהלות במשך כל תקופת השכירות. בנוסף, השוכרים נהנים מחוויה של מגורים בקהילה ומקבלים יציבות וודאות, כך שיוכלו לתכנן את חייהם למשך שנים רבות קדימה".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות