banner

תקנות מימון הלוואות המונים

שר האוצר העביר לאישור ועדת הכספים תקנות המאפשרות מימון הלוואות המונים לחברות בפטור מתשקיף (Peer to Business Lending – P2B)

לאחרונה פורסמו תקנות המסדירות את תחום מימון ההמונים (crowdfunding). מטרת התקנות לאפשר לחברות צעירות, שלא הציעו בעבר ניירות ערך לציבור באמצעות הבורסה בשל העלויות הכרוכות בכך, לגייס סכומי כסף נמוכים (הון וחוב) מציבור גדול של משקיעים באמצעות מנגנון של מימון המונים. מנגנון זה מופעל על ידי "רכז הצעה" אשר מתווך בין החברה שמציעה את ניירות הערך שלה לציבור לבין הציבור שרוכש את ניירות הערך באמצעות אתר אינטרנט ייעודי.

התקנות הסדירו בין היתר פעילות של מימון הלוואות המונים ביחס לחוב של חברה מסוימת, בכפוף לגילוי זהותה ופרטים נוספים לגביה. התקנות הנוספות ישלימו מהלך זה, ויעמידו מסלול נוסף לגיוס חוב על ידי חברות, באמצעות רכזי ההצעה אך במודל עסקי שונה. על פי מודל זה, המשקיע קובע את סכום ההשקעה שברצונו להשקיע ואת רמת הסיכון שבה הוא מעוניין, ורכז ההצעה מפזר עבורו את סכום ההשקעה בין מבחר הלוואות של חברות המצויות במאגר שלו בהתאם לרמת הסיכון שהמשקיע בחר.

במודל זה על הרכז לדאוג לפיזור ההשקעה כך שכל הלוואה תחולק לפחות ל-20 לווים שונים (5% לכל לווה) על מנת להקטין את הסיכון להפסד אם אחד הלווים לא יוכל להשיב את ההלוואה שלקח. כפועל יוצא של פיזור ההלוואות ניתן לשמור על אנונימיות הלווים.

בתקנות יקבע סכום הגיוס המרבי שתוכל חברה לגייס במהלך 12 חודשים וסכום ההשקעה המרבי של משקיע בודד.

בידקו מי הם הטובים ביותר בהתחדשות העירונית בישראל

קורס מבוא להתחדשות עירונית – לפרטים ליחצו כאן

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות