banner
פרויקט גרנד אביסרור בבאר שבע של חברת אביסרור - הדמיות וויופוינט
פרויקט גרנד אביסרור בבאר שבע של חברת אביסרור - הדמיות וויופוינט

עוד לא נאמרה המילה האחרונה

אלדר שיווק נדל"ן מוכיח כי בחודש מאי חלה עלייה של 21% במכירת דירות חדשות לעומת מרץ-אפריל. גל עופרים, סמנכ"לית שיווק ומוצר באתר יד2: "שוק יד שנייה רושם עליות בביקושים ובהיצע"

בסוף השבוע, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה כי בחודש מאי חלה עלייה של 0.5% במחירי הדירות. במקביל התפרסמו אתמול נתונים המעידים על ירידה של כ- 10% בהתחלות הבנייה ברבעון הראשון לעומת הרבעון הקודם. כעת עולה כי במאי חלה התאוששות גם במכירת דירות חדשות ודירות יד שנייה. על פי נתוני אלדר, המשווקת כ-80 פרויקטים חדשים ופרויקטי התחדשות עירונית ברחבי הארץ, בחודש מאי חלה עלייה של 21% במכירת דירות חדשות לעומת מרץ-אפריל. על פי הנתונים, העלייה הקיפה את כל אזורי הארץ. במרכז הארץ מדובר בעלייה של כ-10% ובפריפריה מדובר על עלייה שבין 15%-22%.

רוני כהן, מנכ"ל אלדר שיווק: "כל הנתונים מראים שמסוף אפריל ועד תחילת יוני חלה התאוששות בשוק הנדל"ן ואנחנו עדים לעלייה בכמות העסקאות של דירות חדשות. אני תוהה אם היוזמה החדשה של האוצר, להוצאת 15 אלף יח"ד, שחלק גדול מהם לא נמצאים אפילו על הנייר, לא באה בעקבות ההתאוששות של השוק ומתוך ניסיון לעצור את השוק. הבעיה היא שכאשר הממשלה מנסה לעצור ביקושים בצורה מלאכותית גם התחלות הבנייה יורדות כפי שמעידים נתוני הלמ"ס מאתמול".

לדברי כהן העלייה בביקושים במאי חלה הן אצל זוגות צעירים והן אצל משפרי דיור: "דירות במחיר למשתכן הוא לא דבר רע אבל היישום שלו צריך להיות טוב יותר. לא יכול להיות שזוג צעיר יזכה בהגרלה אבל יאלץ להמתין לפחות שנה אם לא יותר כדי לחתום על חוזה המכר ואז להמתין עוד 3-4 שנים עד שהדירה תהיה מוכנה. המצב כיום שישנם יותר ויותר זוגות צעירים שמאסו בהגרלות או שמאסו להמתנה עד שהפרויקט שזכו יצא לפועל והם מגיעים לרכוש דירות בשוק החופשי. בנוסף, המדינה חייבת למצוא פתרונות למשפרי הדיור שכיום אין להם היצע מספק והמחירים רק עולים".

בחברת אביסרור מדווחים על זינוק בביקוש לדירות כאשר עיקר העלייה הייתה בבאר שבע. יורם אביסרור, סמנכ"ל השיווק בחברת אביסרור משה ובניו: "במאי האחרון נרשמה עלייה של כ- 40% במכירות בכל הפרויקטים אותם אנו מקימים ברחבי הארץ לעומת המכירות באפריל. העליות הגבוהות ביותר נרשמו בבאר שבע, שם יש לנו גם מספר רב של פרויקטים הנמצאים בשיווק. כך למשל, בפרויקט גרנד אביסרור רשמנו שיא במכירות בחודש מאי האחרון עם עלייה של 60% לעומת החודש הקודם, כשמרבית הרוכשים הם משפרי דיור שמחפשים לרכוש דירות גדולות בנות 5 ו- 6 חדרים.

נתוני אתר יד2 מצביעים כי במאי חלה התאוששות גם בשוק היד שנייה. על פי הנתונים שפורסמו, בחודש מאי חלה עלייה של 22% בביקוש לדירות לעומת חודש אפריל ועלייה של 8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. נתון נוסף שמעיד על התעוררות בשוק הנדל"ן הוא גידול בהיצע הדירות באתר. על פי הנתונים, במאי חלה עלייה של 36% בהיצע הדירות בתאר לעומת חודש אפריל ועלייה של 5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

מהנתונים עולה כי בחודש מאי 2017 נרשמה כמות של 10.3 מיליון חיפושים לדירות יד2 באתר, מדובר בנתון הגבוה ביותר מאז אוגוסט 2016 אז נרשמו 10.6 מיליון חיפושים, וכן מדובר בעלייה ביחס לחודשים האחרונים. באפריל נרשמו 8.4 מיליון חיפושים, במרץ נרשמו 8.9 מיליון חיפושים, בפברואר נרשמו 8.5 מיליון ביקושים ובינואר נרשמו 10 מיליון חיפושים.

באתר בודקים גם את מספר החיפושים באתר המתגרמים לפניה בפועל לבעל המודעה. גם כאן ניתן לזהות זינוק בחודש מאי , עלייה של 36% במספר המודעות שקיבלו פנייה בפועל מגולשי האתר בהשוואה לחודש אפריל ועלייה של 57% ביחס למאי אשתקד

גל עופרים, סמנכ"לית שיווק ומוצר באתר יד2 מציינת כי בניגוד לטענות שנשמעות לאחרונה כאילו יש קיפאון בשוק הנדל"ן, הנתונים שהוצאנו מוכיחים כי שוק היד שנייה בנדל"ן ממשיך להתנהל כרגיל, ואף רושם עליות בביקושים ובהיצע. הנתון המשמעותי ביותר הוא זה של מאי 2017 לפיו נרשמה עלייה משמעותית של 22% בביקושים לעומת אפריל.  העלייה הזו כנראה נובעת מהתעוררות השוק לאחר החגים אבל בנוסף ניתן לשים לב כי גם בהשוואה למאי אשתקד נרשמה עלייה של 8% בביקושים. לכן, קשה מאוד לצאת בהכרזות כאילו השוק נכנס לקיפאון ולמעשה העליות שנרשמו עד היום מראות  שלרוכשי הדירות נמאס לחכות שמאמצי הממשלה ישפיעו על השוק".

נתון נוסף התומך בתופעה הוא נתוני בנק ישראל כי בחודש מאי חל זינוק בהיקף המשכנתאות שנטל הציבור ביחס לחודש אפריל ולמעשה מדובר בסכום הגבוה ביותר מאז תחילת השנה.

בידקו מי הם הטובים ביותר בהתחדשות העירונית בישראל

קורס מבוא להתחדשות עירונית – לפרטים ליחצו כאן

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות