banner
ארז כהן // צילום: חן ליאופולד
ארז כהן // צילום: חן ליאופולד

ביטול מכרז רשות השידור, ספין או לא ספין?

בעוד הרוחות בתקשורת סוערות, התייחס השמאי ארז כהן לסוגיה, ואמר: "כחלון צריך להחליף את הדיסקט של ההצהרות הפופוליסטיות"

בין אם מדובר בספין תקשורתי שמובילים חלק מחברי הקבוצה ובין אם במאבקי כוחות פנימיים, הרוחות סערו השבוע בעקבות פרסומים על כישלון צפוי והתפרקות קבוצת הרכישה של מכרז הקרקע החדש של רשות השידור. בעוד משני צידי המתרס מיהרו לחמם את האווירה והתקשורת חגגה על המסיבה, התייחס שמאי המקרקעין ארז כהן, לבעיה שעולה מהסיטואציה: "את הכישלון החרוץ של מכרז רשות השידור חזיתי כבר לפני שנה וחצי, כשטענתי שרמות המחירים המוצעות הינן שוות ערך ל- 27 אלף שקלים למטר, זאת לעומת כ-45-50 אלף שקלים למטר במתחם גינדי שרונה הסמוך, ובכלל באזור. אולם, יש סיבה משמעותית נוספת להתרסקות הצפויה של המכרז והיא הקיפאון העמוק שאליו נכנס שוק הדיור בכלל ושוק המשקיעים ונדל"ן היוקרה בפרט, באזור הביקוש במרכז הארץ, כולל את מתחם רשות השידור הממוקם בלב ליבה של תל אביב".

כזכור, קבוצת הרכישה שזכתה במכרז של רמ"י (רשות מקרקעי ישראל) לפני כשנה וחצי, היתה אמורה להקים שלושה מגדלים בתמורה ל- 1.06 מיליארד שקל. אלא שמספר חברים בקבוצה הזוכה, "שרונה יונייטד", הכריזו לאחרונה פומבי כי שהם שוקלים לבטל את העסקה, זאת על אף שהקבוצה תידרש לשלם את הערבות, בגובה של כ-100 מיליון שקלים. ההחלטה הסופית של הקבוצה צפויה להתקבל בימים הקרובים.  

כהן: "לצערי אינני צופה במצב הנוכחי גדולות ונצורות במכרזים הבאים ורק אם מקבלי ההחלטות ובראשם כחלון, יבצעו 'שינוי דיסקט' ויעברו מהצהרות פופוליסטיות בזכות מחיר למשתכן למדיניות אסטרטגית ומאוזנת של שוק הדיור, יכול שינוי במצב.

"שינוי כאמור חייב לכלות את החזרת ליבת שוק הדיור 'הביתה' ועידוד יזמים וקבלנים לבנות באיזור הביקוש ולאו דווקא מחיר למשתכן, הכרזה על תוכנית התחדשות עירונית רבת היקף, שתכלול בתוכה גם הקלות משמעותיות לתמ"א 38 וגם דחיפה אמיתית של מיזמי פינוי בינוי גדולים וכמו כן, החזרת המשקיעים הביתה, זאת באמצעות הורדת מס הרכישה והפטורים מהיטלי ההשבחה, לרמתם מלפני שלוש שנים ובנוסף, הצהרות בזכות המשקיעים כקטר המוביל של שוק הדיור".

 

 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

הגיע זמן השלטון המקומי

הגיע הזמן שהרשויות המקומיות במדינת ישראל ייהנו סוף סוף, הן ברמה התקציבית והן ברמת החקיקה, מעצמאות מוחלטת //...
עו"ד שיר טורם הספרי 25.04.2024
נשמח לדבר אתך
נגישות