banner
חיבורים וקשרים לעסק | צביה וילציק
צביה וילציק

12 הדיברות להצלחה בעולם העיצוב והבנייה

אושיית השיווק והפרסום, האשה שמחברת אנשים בעולם העיצוב והאדריכלות בארץ, בטור אישי קבוע ובלעדי לפורטל "מגדילים"

כך תשלבו בין עיצוב לבניה

שלום חברות וחברים,

התבקשתי לחלוק את הידע והניסיון שלי עם קהל הקוראים של פורטל "מגדילים" ואני שמחה, נרגשת ומאושרת לעשות זאת.

לאורך הדרך  שלי אני נפגשת עם הרבה מאוד בעלי עסקים בתחום העיצוב והבניה. עסקים גדולים, בינוניים וקטנים, עסקים של נותני ומקבלי שירות. כולם שואפים ורוצים ומייחלים להצלחה. אבל… לא כולם מכירים את הדרך, השפה והתרבות שמובילות לשם. אז החלטתי להרים את הכפפה, ומעל במה זו אני אשתף אתכם בטיפים, מסרים או חוויות שאני עוברת ולומדת במסע שלי, על מנת שנצעד ביחד בדרך הנכונה.

תהיות על מצליחנות בדרך לחופשה משפחתית


את הטור הראשון אני כותבת לכם בדרך לחופשה משפחתית. יושבת במטוס, בדרכי לתאילנד, טיול משפחתי לשלושה שבועות, תקופה ארוכה ולא מבוטלת ליציאה מהארץ וזמן למחשבות והרהורים. מפה לשם, אני קוראת את הספר של סטיב ג'ובס, וחושבת שאי אפשר לדבר על שיווק מבלי לדבר על הצלחה או להתייחס לאנשים שהצליחו ובגדול, אנשים ששינו את ההיסטוריה. מה הפך אותם למוכשרים ומוצלחים יותר לעומת אחרים? אני מגלה שלרובם יש תכונות אופי ודפוסי התנהגות דומים וחוזרים על עצמם.

אז מה הופך אותנו למצליחנים לפי משנתי?

חיו את חייכם בדרך שלכם, תמצו אותם עד תום. אל תנסו לחיות חיים של מישהו אחר. אל תיתנו לרעש דעותיהם של אנשים אחרים להשפיע עליכם. "היו אמיצים ללכת אחרי הלב והאינטואיציה שלכם" (סטיב ג'ובס).

האנשים סביבכם

תיצמדו לאנשים הנכונים, אלה שיכולים לעזור, לייעץ, שמסוגלים לנהל עמכם סיעור מוחות. תיצרו סביבה של אנשים שיגרו, שיבינו אתכם ושיש לכם אמונה בהם. אנשים טובים וחכמים.

השתמשו בחוויות חייכם

תחלמו…. ותגשימו….אין הצלחה בלי ניסיון, אין ניסיון בלי כישלון. תטרפו את החיים וחיו אותם. "חוויות החיים הן כמו נקודות שאנו מחברים בניהם קווים על מנת לנווט את דרכנו בחיים. אם אין לך מספיק נקודות אתה תמצא את עצמך הולך בקו הישר ולא מעניין" (סטיב ג'ובס)

חדשנות

כל הזמן לדאוג לצעוד קדימה, להיות בתנועה לנוע ולהתפתח. אל תפסיקו להזיז דברים ואם עדיין לא מצאתם מה להזיז אז תמשיכו לנוע עד שתגיעו ליעד המדויק שלכם. ואם מצאתם אותו אל תנוחו על זרי הדפנה-  תמיד בקצב הנכון להמשיך לצעוד. חדשנות היא ההבדל בין המובל למוביל.

ניצול הזדמנויות

תזהו את החזון שלכם ותצעדו אליו באמונה שלמה שאתם תגיעו אליו. היו שאפתנים, בעלי ביטחון עצמי ותעוזה. תהיו פתוחים להזדמנויות שדופקות לכם בדלת. תזהו אותן, תראו אותן, תשמעו אותן ותבדקו אותן. אני פוגשת ביום יום כל כך הרבה אנשים שההזדמנות דופקת להם בדלת והם פשוט לא רואים אותה. היו ערניים ובעיקר פתוחים!!!!

לחלום בגדול

אל תחלמו בקטן- תחלמו בגדול. תמיד תחלמו את החלום הבא ותדאגו גם להגשים אותו. כיצד הופכים חלום למציאות? תבנו לכם תכנית עבודה כיצד להפוך את החלום למציאות.

טפחו את המותג שלכם

לא לוותר על טיפוח המוצר ולא פחות חשוב – תשקיעו במארז שלו. הלקוח רואה ראשית את המארז ורק אז את החבילה. תדאגו שהמארז ישדר את מה שיש בתוך החבילה- יהיה לכם יותר קל למכור את המוצר.

תאהבו והיו גאים בעשייה שלכם

"לא חשוב להיות האדם העשיר בבית קברות, אלה ללכת לישון בלילה ולהרגיש שעשיתם משהו נפלא" (סטיב גובס). תנועו לעבר המטרה מתוך תשוקה לעשייה ולא תשוקה לכסף. תיהנו מהדרך, הדרך היא ארוכה ודורשת הרבה אנרגיה וזמן. רק אם עושים מה שעושים באהבה, אפשר להצליח לאורך זמן. היו גאים בתוצאה, תוך השתדלות מקסימלית למוצר הטוב, האיכותי והמקצועי ביותר. זה גם מה שיעזור לכם לדבר עליה ולשווק אותה. בעשייה חשוב להתמקד בכמה שפחות תקלות, כמה שיותר השתדלות להשתפר, ללמוד, לצמוח, להתמקצע ולהתפתח. תשאפו ללמידה מתמדת, תמשיכו לפעול עד שתגיעו למצוינות ומקצועיות ברמה הגבוהה ביותר.

חפשו מקורות השראה סביבכם

תלמדו אותם ואת דרכי הפעולה שלהם, תלמדו את המתחרים שלכם. היו חסרי בושה בגניבת רעיונות גדולים. אנחנו לא בהכרח ממציאים את הדבר הבא אבל בהחלט משפרים אותו. כי אנחנו טובים יותר!

בנו סביבכם צוות מנצח

לא מספיק שאתם תהיו בעלי מוטיבציה אדירה ובעלי יכולת, אתם חייבים שגם הצוות שסביבכם יהיה כזה. תייצרו סביבת עבודה המורכבת מאנשים כישרוניים וחכמים ותדאגו שכל אחד מהעובדים ירגיש כחלק מההצלחה. תעזרו להם להצליח למתוח את הגבולות של עצמם.

תמכרו חוויה

אל תמכרו מוצר, תמכרו חוויה, סיפור, תמכרו חלום. תפעלו למען הערך והתועלות, אנשים מתחברים אליכם ממקום רגשי ובמידה ולא הצלחתם לגעת בלקוח, הפכתם להיות עוד הצעת מחיר. אני יושבת ביום יום עם לא מעט בעלי מקצוע, שמספרים לי שהלקוח החליט לקחת את המתחרה בגלל שהוא היה יותר זול אבל זה רק בגלל שלא נגעתם בו. אם הייתם נוגעים בו הוא היה רוצה לעשות את הפרויקט אתכם, והיה משתף אתכם בהצעת המחיר הזולה יותר.

בנו קהילת לקוחות

תשקיעו בהם, תטפחו אותם, בגובה העיניים וללא שחצנות. דברו בשפה שתדבר אל האדם הפשוט, כנאמר: "אנשים מתחברים לאנשים".

"אנשים מסוימים רוצים שזה יקרה, אנשים מסוימים מתפללים שזה יקרה, אחרים גורמים לזה לקרות." (מייקל ג'ורדן)
אולי זו האווירה של החגים ואולי הדרך לחופשה ארוכה שמחייבת אותי לעשות חשיבה פנימית, ככה או ככה, אני בוחרת לסיים את הטור הראשון שלי באלו ההמלצות: היו בעלי מוטיבציה, שייכות, תשברו מוסכמות, תשחו נגד הזרם. בידיים שלכם לשלוט על המחשבות  ועל העשייה שלכם. תחשבו מחשבות חיוביות, ותהפכו להיות מי שאתם רוצים וחושבים שאתם- וההצלחה תאיר לכם פנים.

* צביה וילצ'יק, מעצבת פנים בהכשרתה, בעלת חברה לשיווק, יחסי ציבור וחיבור  בין אנשי המקצוע השונים בתחום העיצוב והבניה, יוזמת ומפיקה כנסים, סדנאות  ואירועים ומלווה עסקים בתחום העיצוב והאדריכלות.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

 

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות