banner
רני צים, יו"ר רני צים מרכזי קניות // מאיר אדרי
רני צים, יו"ר רני צים מרכזי קניות // מאיר אדרי

חברת קרדן-גבע רוכשת מחצית מהזכויות בפרויקט מסחרי של חברת צים תמורת כ-165 מיליון שקל

חברת צים תמכור 50% מפרויקט בכפר סבא לשותפות, לפי שווי פרויקט 330 מיליון שקל וצפויה לרשום רווח של כ-31 מיליון שקל לפני מס. החברות יקדמו תכנית למסחר, לוגיסטיקה וחוות שרתים

חברת רני צים מרכזי קניות וקרדן-גבע מדווחות על חתימת הסכם עקרונות מותנה, שבכפוף להשלמתו תרכוש קרדן-גבע מידי צים מחצית מהזכויות בפרויקט מסחר בהקמה של צים בכפר סבא, תמורת כ-165 מיליון שקל, לפי שווי פרויקט 330 מיליון שקל.

הפרויקט המשתרע על שטח של כ-53 דונם ממוקם במזרח העיר וכולל הקמת חניון תת קרקעי וכ- 5,500 מ"ר של שטחי מסחר המושכרים במלואם לרשת הסופרמרקטים 'אושר עד', שלב אשר על פי הדיווח צפוי לקבל טופס 4 בקרוב ולהיפתח לקהל בחודש מרץ 2022. להערכת החברה, שלב זה צפוי להניב NOI שנתי של כ-4.8 מיליון שקל ו-FFO שנתי של כ-3.7 מיליון שקל.

בהמשך מתוכננים פיתוח והקמה של השטחים הסמוכים לפרויקט המרכזי וכוללים כ- 3,000 מ"ר לשיווק למסחר ובנייתם צפויה להסתיים במחצית שנת 2022 ולבסוף ייבנו על פי התוכנית שטחי מסחר, לוגיסטיקה וחוות שרתים מתוכננת בהיקף של כ– 80,000 מ"ר. עוד נמסר כי: "בכוונת הצדדים לפעות להוספת שטחי משרדים". 

קרדן גבע מדווחת כי סך השקעתה בפרויקט, כולל מרכיב הקרקע, עשוי להגיע לכ- 300 מיליון שקל. חברת צים צפויה לרשום רווח של כ-31 מיליון שקל ותזרים חופשי בסך של כ-120 מיליון שקל לפני תשלומי מיסים, זאת לאחר החזר סך של כ-45 מיליון שקל בגין חלק יחסי מההלוואה שנלקחה כנגד הפרויקט.

מהחברות נמסר כי: "הצדדים יקימו מנהלת לצורך ניהול משותף של הפרויקט, כפי שיקבע במסגרת הסכם עסקה משותפת שיחתם בין הצדדים בד בבד עם החתימה על הסכם מפורט. יצויין, כי השלמת העסקה כפופה להשלמת בדיקת נאותות על-ידי הרוכשות".

רני צים, יו"ר צים מרכזי קניות: "השותפות תסייע לנו לקדם ולפתח את השלבים המתקדמים של פרויקט מרכזי זה ולהביא להמשך השבחתו ולמיקסום הפוטנציאל העסקי שלו. הפרויקט הינו רב שימושים, ובכוונתו לפעול כך שיכלול שטחי מסחר, לוגיסטיקה,  משרדים וחוות שרתים, כאשר כל אחד מהשותפים מביא עימו את נסיונו ואת הידע בתחומי ההתמחות שלו".

אלון וולקן, מנכ"ל קרדן ישראל: "השותפות תציף ערך לשתי החברות כשכל אחת מהחברות מביאה לשולחן את היכולות שלה. אנחנו ממשיכים לגדול בתחום הנדל"ן הלוגיסטי ומתכננים להמשיך בגידול בתחום גם ב- 2022".

ערן לב, בעלים שותף בחברת גבע נדל"ן // אלעד מלכה
ערן לב, בעלים שותף בחברת גבע נדל"ן // אלעד מלכה

ערן לב, שותף בקרדן-גבע: "אנו ממשיכים בייזום משמעותי בתחומי הלוגיסטיקה, חוות השרתים והמשרדים, ומתמקדים בפרויקטים משמעותיים על  צירי תנועה ראשיים. הביקושים לפרויקטי לוגיסטיקה זמינים  בפריים לוקיישן נמצאים בשיאם". בתוך כך, מציינים בחברה כי זוהי עסקה שניה בחודשים האחרונים לקרדן- גבע, שותפות, שמהווה את הזרוע החדשה של קרדן ישראל ואשר מתמקדת בתחומי הלוגיסטיקה.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות