banner
הדמיית התכנית // אדריכל עמוס ברנדייס
הדמיית התכנית // אדריכל עמוס ברנדייס

פורסמה להפקדה תכנית סירקין מזרח להקמת 4,200 יח"ד בפתח תקווה

המתחם החדש, המשתרע על כ-593 דונם, יוקם על שטח המחנה המתפנה ויכלול שימושים למגורים, מסחר ותעסוקה

רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) פרסמה להפקדה את תכנית סירקין מזרח בפתח תקווה, הכוללת כ-4200 יח"ד, מסחר ותעסוקה על שטח המחנה הצבאי המתפנה. התכנית שאותה מקדמת רשות מקרקעי ישראל, בשיתוף פעולה עם משרד הבטחון, לפינוי המחנה הצבאי סירקין לטובת שכונת מגורים חדשה בפתח תקווה  על עתודת קרקע בלב אזור הביקוש, היא חלק מתכנית גדולה להקמת כ- 12,000 יח"ד ושטחי מסחר ותעסוקה נרחבים על שטח המחנה.

השכונה החדשה  מתוכננת לקום בחלק המזרחי של המחנה ומשתרעת על שטח של כ-593 דונם, בצפיפות ממוצעת של כ-33 יח"ד לדונם נטו,  250 יחידות דיור מיוחד (דירות קטנות לדיור מוגן או מעונות סטודנטים) וכ- 65,000 מ"ר למסחר ותעסוקה. תמהיל הבינוי יאפשר בניינים מגובה 3 קומות ועד 24 קומות וכן דירות בגדלים שונים המתאימות לאוכלוסיות שונות וכן דיור מוגן לתושבים ותיקים ומוסדות חינוך, ציבור ופארקים. התוכנית נערכה על ידי צוות מתכננים  בראשות משרד עמוס ברנדייס – אדריכלות ותכנון עירוני ואזורי בע"מ.

ברמ"י מציינים כי: "ניתן דגש לתכנון המבוסס על מתע"ן – מערכות תחבורה עתירות נוסעים  – ועל קירבה לתחבורה ציבורית עתידית (תחנות מטרו)  מתוך מטרה לצמצם את הצורך ברכבים פרטיים. בתכנית מערכת מקדמת מאוד של תנועת אופניים והולכי רגל, אשר יחד עם התחבורה הציבורית ועירוב השימושים המלא המצוי בשכונה המתוכננת, אמורים להביא לצמצום משמעותי של תנועת כלי הרכב והיוממות אל מחוץ לשכונה". 

מנהל הרשות יעקב קווינט: "הפקדת התוכנית מהווה אבן דרך משמעותית בהגדלת היצע הדיור בלב אזורי הביקוש במרכז הארץ. התוכנית מקודמת כחלק משיתוף הפעולה הפורה בין רמ"י ובין עיריית פתח תקווה ובמסגרת הסכם הגג המתגבש בין הצדדים. הרובע העירוני החדש אשר יוקם על שטחי מחנה סירקין תוכנן בהתאם למודל שכונת המגורים המודרנית הכוללת עירוב שימושים של  מגורים, מסחר ותעסוקה, וריבוי שטחים ירוקים כגון פארקים וריאות ירוקות  ובשילוב  תכנון מוטה שימוש בתחבורה ציבורית".  

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות