banner
אייל בלום ראש מועצה אזורית ערבה תיכונה // באדיבות מועצה אזורית ערבה תיכונה
אייל בלום ראש מועצה אזורית ערבה תיכונה // באדיבות מועצה אזורית ערבה תיכונה

"אין מחיר גבוה מדי לחיי אדם"

לאחר עוד תאונה קטלנית בכביש 90 ראש המועצה האזורית הערבה התיכונה, אייל בלום, קורא לשר התחבורה ישראל כץ להעביר בדחיפות את התקציב הנדרש להרחבת הכביש

תמונה: אייל בלום ראש מועצה אזורית ערבה תיכונה // באדיבות המועצה

לאחר התאונה החזיתית שארעה ביום חמישי האחרון, בין משאית שנסעה בכביש 90 ורכב פרטי שיצא מתחנת הדלק בצומת עין יהב, בה נהרג תייר ונפצעו 2 מבני משפחתו שהיו אתו ברכב, ראש המועצה האזורית הערבה התיכונה אייל בלום שב ומתריע כי יש להעביר בהקדם את התקציב הדרוש להרחבת הכביש המסוכן.

בלום מציין כי רק לפני מספר חודשים, כאשר אירעו שתי תאונות בכביש 90, בהן קיפחו חייהם 17 בני אדם, הבטיחו במשרד התחבורה, כי יחלו בתכנון הרחבת כביש 90 לדו מסלולי דו נתיבי, אבל לדבריו, הצהרות לחוד ומעשים לחוד: "עדיין לא הועברו התקציבים הדרושים לחלופות מידיות להפרדות בכביש, תאורה ותיקון תשתיות וכן לא הועבר תקציב לטובת תכנון מאסיבי להרחבת הכביש, לחברת נתיבי ישראל. כמה קורבנות עוד יגבה כביש 90 עד שתואיל ממשלת ישראל להעביר את התקציב הדרוש להרחבת הכביש?".

כזכור לפני מספר חודשים הצהיר שר התחבורה ישראל כץ, לאחר התאונות הקטלניות על כביש 90, על ההחלטה לגבש תכנית לאומית אסטרטגית לשדרוג כביש 90. המטרה, כפי שנאמר אז, הייתה להפוך את כביש 90 לדו מסלולי, דו נתיבי וזאת עקב ריבוי התאונות הקטלניות בכביש זה, בשנה האחרונה. אז גם ראשי הרשויות הממוקמות לאורך כביש 90, פנו במכתב לשר התחבורה, בו דרשו לתקצב בדחיפות שדרוגו של כביש 90 והפיכתו לבטיחותי, כבר בתכנית החומש הקרובה של משרד התחבורה.

הכביש הארוך ביותר במדינה
בלום קורא לשר התחבורה ישראל כץ לעמוד במילתו ולהעביר בדחיפות את התקציב הדרוש לתחילת עבודות, במקטע הקריטי הצר והחשוך של כביש 90, בעיקר באזור המועד לתאונות ,מצומת הערבה ועד מבואות אילת, טרם יגבה כביש זה קורבנות נוספים.

עוד מוסיף אייל בלום: "כביש 90 הינו הכביש הארוך במדינה, מספר התאונות באזור שבין צומת הערבה לאילת, רב מאוד, יותר מאשר בכבישי הארץ האחרים. כאשר בדקנו הבנו, כי אין לכביש זה תכנון לשדרוג. פנינו כלל ראשי הרשויות לאורך כביש 90, אל שר התחבורה בדרישה להתחיל תכנית לאומית אסטרטגית בדחיפות, בכדי שתתאפשר הכנת תכנית ועבודות התשתית להרחבת הכביש כבר בשנה שנתיים הקרובות ובכך למנוע אבדן חיים מיותר. ברור שמדובר בפרויקט בעלות גבוהה, אך חייבים להתחיל אותו. קיווינו כי בהמשך להצהרת שר התחבורה הוא יעביר בדחיפות את התכנית לאישור ראש הממשלה וכי ראש הממשלה יבין בנחיצות לאישור תכנית זו בהקדם האפשרי ותחילת תכנון של חברת נתיבי ישראל, כי אין מחיר גבוה מידי לחיי אדם. תושבי הערבה, המסתכנים יום יום בעלותם על כביש 90, ייהנו מהרחבת הכביש והפיכתו לבטוח יותר, גם כלל אזרחי המדינה, נהגי המשאיות המובילים סחורות מנמל אילת, רכבי צה"ל, מטיילים ונופשים בערבה ובאילת. יש גם לקחת בחשבון את תוספת הנהגים על הכביש עם הרחבת שדות התעופה באזור הדרום וטיסות הסחר הבינלאומיות".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות