banner
אודי דרזנר // אלעד מלכה
אודי דרזנר // אלעד מלכה

ההפקרות החוגגת בתחום מכפילי החניה מסכנת חיים

כבר 16 שנה שקיים נוסח לתקן ישראלי למתקני חניה, אך המדינה מעולם לא הפכה אותו למחייב. התוצאה היא כמות אדירה של פרויקטים ברחבי הארץ אשר בהם התגלו בעיות קשות מיום התקנת המתקנים

אודי דרזנר

בשנים האחרונות הפך השימוש במתקני החניה לפופולרי, מסיבה טובה: מתקני החניה, בהם חניונים רובוטיים, חצי אוטומטיים ומכפילי חניה, מאפשרים למקסם את מספר מקומות החניה בתא שטח נתון, ולהכפילו פי שניים ושלושה. בסביבת מגורים ההולכת ומצטופפת של גוש דן, אך לא רק, מדובר בפתרון האבסולוטי. לכן, אין פלא כי מדי שנה מותקנים מתקנים חדשים בהיקף של אלפי מקומות חניה – ממכפילים ועד לחניונים רובוטיים אוטומטיים.

ואולם הענף סובל מבעיה חמורה, המוציאה שם רע לתחום כולו, והיא בעיית היעדרו של תקן מחייב. למעשה מדובר במחדל שלטוני קשה ומתמשך. כבר 16 שנה שקיים נוסח לתקן ישראלי למתקני חניה, אך מסיבות השמורות עמה, המדינה מעולם לא הפכה אותו למחייב. המשמעות היא כי כל ספק רשאי לייבא לארץ מתקנים כאוות נפשו, ללא גורם אשר יבדוק ויפקח על רמת הבטיחות והאיכות של המתקנים וכן על החובה לתחזוקה ומתן שירות על ידי גורם מוסמך. התוצאה היא כמות אדירה של פרויקטים ברחבי הארץ אשר בהם התגלו בעיות קשות מיום התקנת המתקנים, עד כדי חוסר תפקוד מוחלט. מי שסובל הם כמובן בראש וראשונה הדיירים, אך גם היזמים שחשופים לתביעות עתק, ולבסוף גם הציבור הישראלי כולו, בעיקר במרכז הארץ שהיצע החניה שלו נפגע.

אין שום סיבה שהתקן הכתוב מזה 16 שנה לא יהפוך למחייב. אני קורא לשרת הכלכלה אורנה ברביבאי האחראית על מינהל התקינה, לפעול לסיום המחדל אחת ולתמיד ולהפוך את תקן החניה הישראלי למחייב. 

*הכותב, אודי דרזנר, הינו מנכ"ל ובעלי פרומוט מתקני חניה

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות