banner
רועי אלקבץ // אלי בוחבוט
רועי אלקבץ // אלי בוחבוט

"בעוד 10 שנים התמורה לדירות פינוי בינוי תהיה אפס"

כך מעריך מחזיק תיק התחדשות עירונית בעיריית תל אביב. בראיון משותף עם סמנכ"לית עזרה ובצרון, שופכים השניים אור על תפיסת המדיניות, מכריזים על קול קורא למתן שירותי גישור לכל הפרויקטים להתחדשות עירונית בעיר ומספרים על המהפך שהם מובילים לטובת התושבים – בעיר שהנדל"ן בה הוא מכרה זהב

תת אלוף במיל' רועי אלקבץ – מחזיק תיק התחדשות עירונית בעיריית תל אביב ואדריכלית גיליה ברגר קוליץ – סמנכ"לית התחדשות עירונית בעזרה ובצרון, חברת בת של עיריית תל אביב האמונה על תחום ההתחדשות העירונית, התארחו באולפן מגדילים, ושפכו אור על תהליכי קביעת המדיניות העירונית בסוגיות נדל"ן והתחדשות עירונית.

מי מוביל את מדיניות ההתחדשות העירונית בתל אביב ?
רועי: "הוועדה להתחדשות עירונית התכנסה ארבע פעמים השנה, אנחנו לא גוף סטטוטורי אבל יש בו שיח, החלפת דעות. לפני קביעת מסמך המדיניות להתחדשות עירונית ערכנו דיון בהשתתפות הרבה מאוד גורמים וזה נותן לנו פידבק". 

האם עזרה ובצרון שינתה את תפיסת ההתחדשות העירונית לאקטיבית ?
גיליה: "לתפיסתנו התחדשות עירונית היא תהליך חברתי קהילתי, שיכול לחזק קהילה ולשבור קהילה. לכן, אנחנו פועלים בכובע אחד של הסברה, זמינים לתושבי העיר, מעבירים קורסים, הכשרות, מעניקים ייעוץ תכנוני וסיוע משפטי ובכובע שני, אנחנו פועלים לקידום פרויקטים. בהחלט מדובר במהפך תפיסתי, ששם את התושבים במרכז". 

השנה החלטתם על הקטנת התמורה לדירות פינוי בינוי, איך התמודדתם עם הביקורת ?
רועי: "אנחנו רוצים ליצור ודאות בתחום, הובלתי את התהליך בברכת ראש העיר ומהנדס העיר וכולם בירכו על הוודאות של קביעת תמורה של 12 מ"ר. אני חושב שעוד 10 שנים התמורה תהיה אפס כי לא תהיה ברירה אבל 12 מ"ר בתל אביב שווה המון". 

האם הורדת הרוב הדרוש לקידום פרויקטים יסייע בהסרת חסמים ?
גיליה: "הרוב הדרוש להסכמת דיירים כדי לקדם תוכנית הוא שולי, כי בסוף צריך לשכנע את האנשים לחתום וזה העיקר. אני לא מכירה יזמים שיתחילו להגיש תביעות, גם לא נגד קומץ שסירבו לחתום. מה שנכון לעשות הוא לפתח את כלי הגישור, מעט מאוד הם סרבנים, לכן, צריך לדעת לפרק את הקשיים, להכניס בעלי מקצוע שירככו את התהליך, רק ככה אפשר לממש תוכנית. אנחנו הולכים לפיילוט של מתן שירותי גישור לכל הפרויקטים להתחדשות עירונית בעיר, בקרוב יצא קול קורא. הכלים הרכים, העבודה הקהילתית ופחות תביעות הם המפתח להצלחה".

השנה החולט לצמצם את תקני החנייה בתל אביב, האם זה לא ימנע מימוש פרויקטים ?
רועי: "כולם רוצים לראות את תל אביב כמו ברלין אבל האם ראינו מכוניות של תושבים במרכז העיר ברלין? יש בעיה פיזית של העדר מקום חנייה אל מול הביקוש ולכן זה בלתי נמנע להוריד את תקני החנייה. אני עדיין מתלבט לגבי דרום, צפון ומזרח העיר. שם הירידה לתקן חנייה של 0.8 יכולה להיות בעייתית ואם נראה בעיה נתקן לתקן של חניה אחת אבל אנחנו רוצים כמה שפחות מכוניות". 

בחן את עצמך: האם אתם בקיאים בתחום ההתחדשות העירונית

לקבלת עדכונים וחדשות בוואטספ >>> לחצו כאן

בידקו מי הם הטובים ביותר בהתחדשות העירונית בישראל

קורס מבוא להתחדשות עירונית – לפרטים ליחצו כאן

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות