banner
ברברה ברזין // צילום: גיא הכט
ברברה ברזין // צילום: גיא הכט

2019 בעיצוב הפנים: הישראלים נועזים יותר

מעצבת הפנים ברברה ברזין, מסכמת את השנה החולפת: "ניתן לזהות בבירור את התהליך שעברו הישראלים במהלכה: הם שמים את חווית המגורים במרכז, אינם מתפשרים על מוצרים שהם פחות ממושלמים ומאמצים סגנונות עיצוב שחורגים מהסטנדרט"

ברברה ברזין // צילום: גיא הכט

מאת: ברברה ברזין, מעצבת פנים 

עיצוב הבית הפך לנדבך בלתי נפרד מחיי הישראלים. בדומה למקבילנו מעבר לים השכלנו להבין את כוחם של מרחבי המחיה והמגורים להשפיע על תחושות, שאיפות, מאוויים ועל יכולתנו להתמודד עם אתגרים, בטח במציאות החיים המורכבת בארץ. 

לבחירת הסגנון, לצבעוניות, לטקסטורות, לחומרים ולנפחים תפקיד חשוב בהפיכת החלל לנעים, עוטף ומזמין ובמידה רבה הם גם אלה שמצליחים להמחיש וויזואלית את אופיינו. שלא במפתיע מבקשות זירות העיצוב הבינלאומית והמקומית לאתר את המגמות, הטרנדים והאיזונים שיגרמו לחלל להיראות נפלא ולהשרות עלינו השוהים בו תחושות טובות ומרגיעות, באופן שיגרום לנו להרגיש הכי בבית שרק אפשר.  

את שנת 2019 אפשר לסכם כמצויינת , מסעירה, מטלטלת וחשובה. ניתן לזהות בבירור את התהליך שעברו הישראלים במהלכה: הם שמים את חווית המגורים במרכז, אינם מתפשרים על מוצרים שהם פחות ממושלמים והם מאמצים לחיקם מבלי לחשוש סגנונות עיצוב שחורגים מהסטנדרט, חומרים מקוריים וצבעים, כן, המון צבעים. 

נראה שהישראלים הפנימו שכדי ליצור מרחב מגורים אולטימטיבי, כזה העונה על הצרכים האסתטיים והפונקציונלים בו זמנית, עליהם לקבל עזרה מקצועית. טעם טוב במקרה הזה אינו מספיק. המודעות לסביבת מגורים מכבדת עלתה פלאים כך שגם אלה הרוכשים דירה להשקעה נעזרים בשירותים של אנשים מקצוע מיומנים מתוך הבנה שזהו הבסיס להשגת תשואה נאותה.  

הישראלים של 2019-2020 אינם מתפשרים על קניית דירה בבניין עם פוטנציאל גולמי. הרכישה מתבצעת רק אחרי בחינה מקיפה של השוק, ממקום מודע ומפוקח, בבניינים מתוחזקים ומאובזרים בלב שכונה פסטורלית וירוקה, במרכזה של סביבת מגורים מפותחת שנהינת מכל השירותים. האדם נמצא במרכז.  

צילום: תומר בלילתי
צילום: תומר בלילתי

הישראלי הממוצע מודע לטרנדים, למגמות ולחידושים והוא מאמץ אותם ברצון רב. כל מוצר חדש וסקסי זוכה לעניין רב. יש רעב מאוד גדול להעז ולהתחדש, גם כשלא ממש צריך. יש בארץ מבחר אדיר שרק הולך וגדל של גופי תאורה, סניטריה, מטבחים, אקססוריז ושטיחים ורבים טובעים בים האינפורמציה והשפע. זה משתק ומקבע אותם ולכן הם צריכים לבחור באיש מקצוע מצויין שינווט אותם בצורה מקצועית וחכמה. 

אנחנו מוכנים יותר מאי פעם לאמץ פלטות צבעוניות נועזת ומסעירה כך שצבעים כמו כחול עמוק, פודרה ומנטה אנחנו יכולים כיום למצוא כמעט בכל בית. אני מקווה שיותר ויותר אנשים יבינו שלהשתמש בצבע בבית זו לא מילה גסה וגם לא פצצת אטום שצריך להיזהר ממנה. נהפוכו!  צבע הוא גל אנרגטי שמשפיע על הכל! מצב רוח, מיניות, מקצועיות, גידול ילדים, אהבה ועוד. כפי שזה נראה כרגע אנחנו בכיוון הנכון והולך להיות שמח. 

עוד אני צופה שבשנה הבאה שפע החנויות, הספקים והמעצבים יוביל לירידה במחירים ובתוך כך התדירות לשינוי פנים הבית תהיה גבוהה יותר. האפשרות להחליף דברים תהיה פשוטה יותר והעיצוב ימשיך ויהיה נגיש יותר. 

אם סוקרים ומתבוננים שנים אחורה, העיצוב הישראלי מאוד עדין אך לאור פריצת הדרך שקורית בשנים האחרונות שיאו של השינוי יבוא בעשור הקרוב. הדירות תהיינה יותר ויותר קטנות והצפיפות תגבר. כולי תקווה שהאדריכלים יתעשתו ויבינו שהם מתכננים דירות לאנשים וכפועל יוצא עליהם להתייחס בתכנון לצרכים בסיסיים-אחסון לאופניים, מקום לתלות כביסה (הרי 9 חודשים בשנה יש שמש), אחסון לעגלה, כניסה של אור טבעי, שכונה עם שבילי אופניים וכו'. 

אני ממליצה לכל אדריכל ששואף להמשיך ולתכנן מבני מגורים לגור בדירה שהוא עצמו תכנן לפחות שנה, כדי שיבין את השגיאות שלו. ובאותה נשימה, כדאי שאותם אדריכלים ומעצבים לא יהפכו להיות פודלים של היזמים. 

לצערי בנושא הזה אני לא צופה שיפור או שינוי מהותי ולכן יש לי הרבה עבודה. יש הרבה מה לעשות עם השגיאות של אותם אדריכלים על מנת לספק לאותם בעלי דירות סביבת מגורים מכובדת ונאותה. התכנון הגולמי מצריך מציבור המתכננים להיות יצירתיים מאי פעם וליצור יש מאין. אני פוגשת לא מעט דירות שתוכננו בדיוק כך: דירות חשוכות, כאלו שעוד עשור יהפכו להיות סלאמס. 

ובנימה אופטימית זאת, חזק חזק ונתחזק!

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות