banner
כתב אישום נגד דייר שתקף יזם בפרויקט תמ"א 38 // depositphotos
כתב אישום נגד דייר שתקף יזם בפרויקט תמ"א 38 // depositphotos

סרט אימה: כתב אישום נגד דייר שתקף יזם בפרויקט תמ"א 38

היזם ביקש מהנאשם להזיז את האופניים, הנאשם סירב, היזם הזיז בעצמו את האופניים וחטף חבטת לום משונן. בהמשך, ניסה היזם להוציא את הלום מידי הנאשם, הפיל אותו לארץ והיכה בו באמצעות אבן, כהגנה עצמית

יזמים נאלצים לא אחת להשקיע לא מעט אנרגיה ומשאבים על מנת להגיע לעמק השווה עם בעלי דירות לצורך קידום פרויקטים של התחדשות עירונית, אולם לעיתים המציאות בבניין המגורים מובילה אותם למחוזות מסוכנים ולא צפויים: לבית משפט השלום באשקלון הוגש כתב אישום נגד תושב אשדוד (42), שתקף יזם המבצע פרויקט תמ"א 38 בבניין בעיר, לאחר שהאחרון ביקש ממנו לפנות את חפציו מהמחסן של הבניין.

היזם ביקש מהדייר לפנות את האופניים והותקף בלום משונן
על פי כתב האישום שהוגש לבית משפט השלום בעיר, הנאשם מתגורר ומאחסן חפציו במחסן ברחוב דב גור באשדוד והמתלונן הוא יזם של פרוייקט תמ"א 38 בכתובת זו. לפני מספר שבועות פנה היזם לנאשם וביקש ממנו להזיז את האופניים שלו שעמדו בכניסה למקום. הנאשם סירב לעשות זאת ובתגובה, הזיז היזם בעצמו את האופניים.

בתגובה, התקרב הנאשם אל היזם כשהוא אוחז בלום משונן ומחודד ותקף אותו בכך שהניף את הלום וחבט בו, בעוד היזם מגן על עצמו בידיו. כתוצאה מכך נגרמו ליזם חבלות בידיו. בהמשך, ניסה היזם להוציא את הלום מידי הנאשם, הפיל אותו לארץ והיכה בו באמצעות אבן וזאת כהגנה עצמית.

בכתב האישום מתואר עוד כי הנאשם איים על היזם בכך שאמר לו שאם היה לו רובה היה יורה בו. בהמשך לאחר שהגיעו למקום שוטרים, איים עליהם הנאשם כי במידה ויתקרבו למחסן שלו הוא יפוצץ להם את הראש.

הנאשם טען כי מחזיק במחסן כדין
בדיון שהתקיים בבקשה להארכת מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו, טען בא כוחו כי מדובר באירוע אותו יזם המתלונן במטרה 'להיפטר' מהנאשם ולהרחיקו מהמחסן בו הוא מתגורר מזה 25 שנה, במקום לפעול כלפי הנאשם כדין בדרכים אזרחיות אם סבורים שהוא פולש במקום.

הנאשם טען כי מחזיק במחסן כדין ולראיה איש לא ביקש לפנותו. עוד טען הסניגור כי טענת הנאשם במשטרה לא נבדקה ולא ברור כלל האם המסמך בתיק הנחזה להיות היתר למתלונן לפעול במקום מטעם כל הדיירים, אכן שלם ומלא ואכן כולל את כל הדיירים ובעלי הזכות. לאור זאת, עומדת לנאשם הגנת מקום המגורים שכן ניסו לפנותו והזיזו את חפציו ללא זכות או היתר.

מנגד, התביעה סבורה, כי הראיות ברורות ועולות גם מעדויות עדי ראיה: "על פי ההסכם בתיק המתלונן היה רשאי לפעול במקום ואין ראיה לזכות של הנאשם איזה מחלקי הנכס. עולה, כי הנאשם הגיב באופן אלים מאד לבקשת המתלונן שיזיז את אופניו שהפריעו. הנאשם גם איים בפני השוטרים. לפיכך, לאור עברו הפלילי של הנאשם, הכולל הרשעות רבות בעבירות אלימות, הפרה ועוד אין מקום לשקול חלופה המוצעת בעניינו".  

התביעה הוסיפה כי מדובר בנאשם שהפר בעבר תנאי שחרור וכי הוא מוגדר כאדם מסוכן המטיל את אימתו על הסביבה ולכן יש להותירו במעצר.

השופטת ענת חולתא קבעה בהחלטתה: "אם קיים סכסוך אזרחי בין הנאשם למתלונן וקיימת מחלוקת לגבי טענותיו (הלא מוכחות בשלב זה, גם לא בקצה חוט) של הנאשם לזכויות במחסן, הרי שיש לפתור סכסוך זה באמצעים חוקיים.

"טענה זו יש להפנות בראש ובראשונה כלפי הנאשם, שכעולה מחומר הראיות הוא אשר יזם את התוקפנות והאלימות באירוע זה והוא אשר פנה לשימוש באמצעים בלתי חוקיים כהתמודדות עם המתלונן שדורש ממנו לפנות המחסן, לטענתו שלא בצדק. בתיק קיים מסמך המלמד על תפקידו של המתלונן במקום ואין זה מתפקידה של המשטרה אגב תלונה על אירוע אלימות לבדוק את זהות כל החותמים ולברר האם קיימים בעלי זכויות נוספים בשטח". עוד קבעה השופטת כי: "המשטרה אינה אמורה לאסוף ראיות או לחקור את הסכסוך האזרחי. כטענת ב"כ המשיב, שהיא נכונה מבחינה משפטית וגם מבחינת מדיניות, אם לנאשם עצמו טענות כי נגזלות זכויותיו האזרחיות או כי המתלונן פועל בנכס באופן בפוגע בקניינו עליו לפתור עניין זה בדרכים חוקיות ומתאימות ולא באופן אלים".

השופטת הסכימה להורות על שחרורו של הנאשם ממעצר, בתנאי שימציא כתובת מגורים קבועה בה ישהה במעצר בית לילי, הצגת ערבים המסכימים כי הוא ישהה בדירתם ומצהירים כי יפקחו עליו, הרחקה מיזם התמ"א והרחקה ממקום האירוע (למעט שעות מוגדרות וברורות במסגרתן יוכל להגיע למקום עם אחד המפקחים) והצגת ערבויות כספיות מתאימות.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות