banner
הדיירת ציפי נמרוד // צילום: רונן דמארי
הדיירת ציפי נמרוד // צילום: רונן דמארי

הדיירת הלוחמת: ציפי נמרוד נלחמת שנים להחתים את השכנים על פרויקט פינוי בינוי

נמרוד, המתגוררת בשכונת רמת אליהו בראשל"צ: "עד היום הזה ישנם כאלו שלא מאמינים שייצא מזה משהו אבל אני חושבת שהפרויקט הזה מבורך כי השכונה נמצאת במצב נוראי ואני מבינה שאין מה לתקן, צריך להרוס ולבנות מחדש"

תמונה: הדיירת ציפי נמרוד // צילום: רונן דמארי

מזה למעלה מחמישים שנה שציפי נמרוד מתגוררת בבניין מגורים ברחוב זלמן שניאור בשכונת רמת אליהו בראשון לציון. הבניין המונה ארבע כניסות ו-32 דירות אמור להיהרס ובעלי הדירות שבו אמורים לקבל דירה חדשה באחת מהשכונות החדשות. במשך שנים ארוכות מנסה נמרוד לעורר את מודעות הדיירים לחשיבות הפרויקט ואף החתימה אותם על כתבי הסכמה אולם כאשר ניסתה לעשות זאת שוב עם הקמת המנהלת, נתקלה בקשיים.

הבניינים ברח' זלמן שניאור // רונן דמארי
הבניינים ברח' זלמן שניאור // רונן דמארי

כך היא מתארת את התקדמות ההליכים להתחדשות עירונית דרך עיניה: "כשהפרויקט התחיל לקרום עור וגידים אני כשלעצמי מאוד שמחתי אבל רוב האוכלוסייה הייתה מאוד סקפטית. הדיירים לא האמינו כי הם אמרו שכבר כמה וכמה פעמים ניסו לעשות כאן תמ"א 38 ותכניות אחרות וזה לא יצא לפועל והם לא האמינו שזה יכול לקרות. עד היום הזה ישנם כאלו שלא מאמינים שייצא מזה משהו אבל אני חושבת שהפרויקט הזה מבורך כי השכונה נמצאת במצב נוראי ואני מבינה שאין מה לתקן, צריך להרוס ולבנות מחדש".

איך את יכולה לתאר את המצב של הבניין בו את מתגוררת?
"נכון להיום רובו מאוכלס על ידי שוכרים, רוב הדיירים שגרו כאן בעבר מכרו את הדירות למשקיעים שמשכירים אותן. הבניין שלנו קורס, הצנרת של המים קורסת, מערכת הביוב, בחלק מהדירות יש בעיות צנרת ובעלי הדירות לא רוצים לתקן ויש דירות אחרות שסובלות מכך. למזלי מי שקנה דירה מעליי כדירה להשקעה משתף פעולה ואכפת לו למרות שהוא משכיר אבל לאחרים לא כל כך אכפת. את מרבית המשכירים לא מעניין שיש קריסה של הצנרת וכתוצאה מכך הדירות רטובות וארונות מטבח נרקבים. נורא קשה לגור בתנאים כאלו, זה ממש פוגע באיכות החיים. הכניסה שלנו נראית מטופחת כי לי באופן אישי מאוד אכפת, אני מנסה בכל כוחותיי שזה יישמר".

"אין מה לתקן, צריך להרוס ולבנות מחדש" // רונן דמארי
"אין מה לתקן, צריך להרוס ולבנות מחדש" // רונן דמארי

עד כמה מורכב לקבל את הסכמת בעלי הדירות?
"כשיצאה התוכנית הזו לא חשבתי פעמיים – עברתי דירה, דירה בבניין והחתמתי את הדיירים אצלנו, כמעט 32 משפחות. לאחר מכן, כשהוקמה המנהלת הסתבר שההחתמות לא תקפות מבחינה חוקית והיה צריך להחתים אותם מחדש. כשהגעתי שוב הדיירים כבר חזרו בהם. נאמר לי שאם אני אצליח להחתים את הדיירים על טופס הסכמה של המנהלת, אז הבניין שלנו יוכל להיכנס כפיילוט בנחלת יהודה. ניסיתי לעשות את זה ולא הצלחתי עם כל זה שהסברתי לכל אחד ואחד מבעלי הדירות שאם תהיה חתימה של מאה אחוז נוכל להיות הראשונים שניכנס לבניין חדש בנחלת יהודה. בסופו של דבר, שני בניינים ברחוב שי עגנון חתמו והם אלו שייכנסו לשם. אנשים אומרים לי 'ציפי, אין סיכוי שיקרה משהו את חיה בחלומות באספמיה' ואני לא מנסה לשכנע ולא מתווכחת אתם. אני כשלעצמי אופטימית. אמרתי במנהלת שברגע שתושבי רמת אליהו יראו ששני הבניינים האלו מתפנים לנחלת יהודה ויהרסו אותם, התושבים ירוצו לחתום על הסכמה לפרויקט".

מה את חושבת על בעלי דירות סרבנים שטרם חתמו על כתב הסכמה?
"בבניין שאני גרה בו יש דירות שגרים בהן אנשים ממש מבוגרים ואני מבינה אותם שהם לא רוצים לזוז מכאן, כי אדם זקן מטבעו רגיל למשהו ולא רוצה לשנות את ההרגלים שלו בגיל הזה. זו בעיה ואני לא יודעת איך ניתן לשכנע אותם כי אם הם בני שמונים פלוס זה קשה מבחינה פסיכולוגית לשנות להם את החיים. נקודה אחרת היא שלחלק מבעלי הדירות יש עיניים גדולות וזה דבר בלתי מתקבל על הדעת שמעכב אחרים. יש כאלו שבנו ללא אישור וללא רישיון וכנראה רוצים לקבל עכשיו פרס".

לסיום איזה מסר תרצי להעביר לבעלי דירות בשכונה?
"תראו אכפתיות, תהיו יותר מעורבים, תיזמו דברים. אנחנו לא צריכים לחכות, אנחנו אלו שצריכים לעשות וכך נוכל לדאוג שהפרויקט יתקדם מהר יותר".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות