שעת המבחן של תכנית ההתחדשות הראשונה ביישוב שלומי
פינוי בינוי בן גוריון עולה לדיון בהתנגדויות: עקב חוסר הרווחיות ליזמים, הוחלט להוסיף עוד עשרות דירות חדשות
פינוי בינוי בן גוריון עולה לדיון בהתנגדויות: עקב חוסר הרווחיות ליזמים, הוחלט להוסיף עוד עשרות דירות חדשות
שעת המבחן של תכנית ההתחדשות הראשונה ביישוב שלומי: הוועדה המחוזית צפון צפויה לדון בימים הקרובים בהתנגדויות לתכנית פינוי בינוי מתחם בן גוריון ביישוב, המציעה 825 יח"ד. נגד התכנית הוגשו שתי התנגדויות בעלות אופי טכני – האחת, של הרשות להתחדשות עירונית, והשנייה של חברה יזמית שנבחרה לבנות במתחם. הוועדה המחוזית צפויה לדון בהן ולקבוע אם לאשר את התכנית.
תכנית התחדשות עירונית מתחם בן גוריון היא הראשונה מסוגה ביישוב שלומי. התכנית, שחלה על שטח של 54 דונמים בשכונת הראשונים, מציעה התחדשות באמצעות הריסתן של 174 יח"ד ישנות והקמתן של 825 יח"ד במקומן, בבינוי של עד 10 קומות.
התכנית הציעה במקור 795 יח"ד, אך עקב חוסר הרווחיות שלה, הוחלט להגדיל את היקפי הבינוי בה. מפרוטוקול הדיון בהפקדת התכנית שנערך בוועדה המחוזית עולה כי על אף סבסוד ממשלתי נרחב, התוכנית מגיעה לרווח כלכלי של 7.5 אחוזים. צוות התכנון של התכנית ערך בדיקות נוספות להגדלת הרווחיות כך שהרווח הכלכלי יגיע ל-13 אחוזים, והוועדה החליטה להוסיף עוד 30 יח"ד בשטח של עד 50 מ"ר לתכנית, ולהגדיל את שטח הדירות הממוצע ל-114 יח"ד. בנוסף, הוחלט לבחון אפשרות למדיניות של 0 תמורות במטרה להגדיל את הרווחיות. הוועדה המחוזית קבעה, עם זאת, כי לתכנית יש חשיבות רבה בהנעת תהליכי פיתוח בעיר – במיוחד נוכח המצב הביטחוני שהשפיע על הפיתוח ועל האוכלוסייה.
התכנית הופקדה בפועל בחודש מרץ השנה, והוגשו נגדה כאמור שתי התנגדויות, בעלות אופי טכני אשר אינן יוצאות נגד קיומה של התכנית. הרשות להתחדשות העלתה שורה של תיקונים טכניים שמטרתן היא טיוב התכנית ותיקון טעויות סופר.
התנגדות שנייה היא של חברת א.י מחדשים פינוי בינוי שלומי מקבוצת יוכלמן ארבוב גרופ שזכתה במכרז דיירים על ידי בעלי הזכויות במספר בניינים בשדרות בן גוריון. החברה מבקשת בהתנגדות לבצע שינויים בתכנית במטרה לאפשר את מלוא ניצול זכויות הבנייה ולשפר את כדאיותה הכלכלית של התכנית. החברה טוענת כי במצב הנוכחית, התכנית אינה רווחית ואינה מאפשרת מימוש.
כאמור, הוועדה המחוזית צפויה לדון בימים הקרובים בהתנגדויות. את התכנית הגישו מועצת שלומי והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית. עורך ראשי הוא אברהם לינדנבאום, ממשרד ארי כהן – מיכאל וינד, אדריכלות ובינוי ערים.
לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן
מכירים מישהו שצריך לקרוא את הפוסט? שתפו אותו. ?