banner
ביאליק אפקה // יחצ
ביאליק אפקה // יחצ

איפה הפערים הגדולים ביותר בין דירות 5 חדרים בחיפה ובקריות?

דירות 5 חדרים בשכונת אפקה בקריית ביאליק נמכרות בפער של עשרות אחוזים בהשוואה ליישובי הסביבה. שמאית המקרקעין, נחמה בוגין: "המחיר למ"ר בשכונה נמוך בעשרות אחוזים מהממוצע בערי האזור ונמוך בכ-41% ביחס לממוצע בקריית ביאליק"

פערים גדולים במחיר למ"ר בדירות 5 חדרים, כך עולה מבדיקה שמאית חדשה שבחנה את המחיר הממוצע למטר בדירות חדשות בגודל 5 חדרים באזור חיפה והקריות. הבדיקה נעשתה לפי נתוני עסקות שהתבצעו בפועל ודווחו לרשות המסים. הבדיקה מעלה כי קיים מנעד רחב מאוד של מחיר למ"ר בדירות 5 חדרים חדשות, כאשר המחיר הגבוה ביותר נרשם בחיפה ועומד על ממוצע של 17,429 שקל למ"ר, העיר השנייה ברשימה היא קריית מוצקין עם מחיר ממוצע למ"ר של 13,777 שקל ואחריהן נשר, קריית ביאליק, קריית אתא וקריית ים, עם מחירים שנעים בין 11,293-12,619 שקל למ"ר. 

מדובר בפערים של עשרות אחוזים ביחס לדירות חמישה חדרים המוצעות כיום בשכונת אפקה בקריית ביאליק, הנמכרות במחיר למ"ר המתחיל ב-9,214 ויכול להגיע לפער מחיר סופי של מאות אלפי שקלים ביחס לדירה מקבילה. 

שמאית המקרקעין ומשפטנית נחמה בוגין בכנס מגדילים // צילום דרור סיתהכל
שמאית המקרקעין ומשפטנית נחמה בוגין בכנס מגדילים // צילום דרור סיתהכל

שמאית המקרקעין נחמה בוגין, מסבירה כי: "רוכשים מחפשים כמות חדרים מסוימת בדירה, ולא תמיד מבינים את ההבדל במטראז' ואיך יבוא לידי ביטוי בחיים עצמם. פערים של 10-15 מטרים הם משמעותיים, ויש הבדל גדול בין חיים בדירה גדולה ומרווחת לבין דירה קטנה וצפופה יותר. דירה גדולה גם מאפשרת בקלות רבה יותר שינויים פנימיים, סגירת חדר או חצי חדר, לעומת דירה שכל חדריה קטנים".

מחיר ממוצע למ"ר בדירות 5 חדרים

*לפי נתוני רשות המסים, עסקות שבוצעו בפועל לרכישת דירות 5 חדרים חדשות
*לפי נתוני רשות המסים, עסקות שבוצעו בפועל לרכישת דירות 5 חדרים חדשות

אושרי זפרני, סמנכ"ל השיווק של חברת גיא ודורון לוי, המשווק דירות 5 חדרים בשכונה במחיר החל מ-1.3 מיליון שקל, מסביר כי: "מדובר בשכונה שנבנתה מאפס תוך זמן קצר והתוצאה היא מחירים חסרי תקדים באזור. מרבית הרוכשים בשכונה הם תושבים מהסביבה הקרובה שמבינים את ההזדמנות. בשנה האחרונה עיקר הקהל הוא משפרי דיור שרוצים לממש את הדירה הנוכחית שלהם ולשדרג אותה לדירה גדולה ומפוארת. אכלוס השכונה החל בקיץ האחרון, וככל שיתקדם המחירים בשכונה צפויים לעלות"

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות