banner
ענת בירן // צילום: נדב יהונתן כהן
ענת בירן // צילום: נדב יהונתן כהן

אושר פרויקט דירות להשכרה לצמיתות בשכונת כוכב הצפון בתל אביב

הוועדה המחוזית ת"א אישרה למתן תוקף את התוכנית להקמת בניין מגורים בן 7 קומות ו-59 יח"ד שייועדו כולן להשכרה, מתוכן 20% דיור בהישג יד, זאת לאחר דחיית ההתנגדויות שהוגשו נגד הפרויקט

מגדילים 27.06.2021

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז תל אביב אישרה למתן תוקף תוכנית בנייה בשכונת כוכב הצפון בת"א, להקמת פרויקט שבו כל הדירות יוצעו להשכרה לצמיתות. התוכנית הופקדה להתנגדויות בפברואר השנה והתנגדו לה תושבי השכונה והמרכז המסחרי הסמוך. הוועדה שמעה את המתנגדים, את מהנדס העיר ואת התייחסויות הוועדה המקומית ואת נציגי היזם, והחליטה לדחות את ההתנגדויות ולאשר את התוכנית בכפוף לתיקונים. את היזם, חברת יסדה שבבעלות איש העסקים אדמונד שמסי, ייצגו עוה"ד ענת בירן ודפנה תמיר ממשרד ענת בירן – עורכי דין. 

מדובר בפרויקט להקמת בניין מגורים בן  7 קומות (כולל קומת כניסה וקומת גג) ובו 59 יחידות דיור שייועדו כולן להשכרה בתמהיל מגוון, מתוכן 20% דיור בהישג יד. הדירות בבניין יהיו בשטח ממוצע של כ-62 מ"ר, עם מרחבים מוגנים משותפים בכל קומה. דמי השכירות לדירות במחיר מלא ינועו בין 100 ל-90 שקל למ"ר, כלומר 5,600-6,200 שקל לדירה. בדירות של דיור בהישג יד הדיירים ישלמו דמי שכירות מופחתים – 20%-40% פחות מהנהוג באזור, על פי הערכת שמאי העירייה.

בנוסף ישולבו בבניין שטחי מסחר קהילתיים. התוכנית משתרעת על שטח של כ-1.4 דונם בסמוך למרכז G השכונתי בשכונת כוכב הצפון, וכוללת שטחים משותפים נרחבים. משרד האדריכלים פרחי-צפריר אחראי על התכנון. התכנית קובעת תקן חניה אפס לרכבים במגרש, אך מקצה בבניין מקום לחניית 2 זוגות אופניים עבור כל אחת מהדירות. היזמים רכשו 50 מקומות לחניה משותפת לדיירים בחניון תת-קרקעי במרכז המסחרי הסמוך. 

לדברי עו"ד ענת בירן :"הוועדה המחוזית כתבה בהחלטתה כי היא רואה חשיבות בתוכנית המוצעת, כתוכנית המקדמת דיור מגוון בעיר, מקצה מבנה במלואו להשכרה, ובנוסף כוללת דיור בהישג יד במחיר מופחת. הוועדה סבורה כי מדובר על בינוי ראוי בהתחשב שזו שכונה בלב המטרופולין, הכולל חריגה מינורית לעומת התועלת הציבורית של התוכנית, ושהיא תחזק את התפקוד השכונתי. 

"כפי שקבעה הוועדה, בתוכנית המוצעת ישנה חשיבות גדולה למרקם העירוני בשכונת כוכב הצפון והיא מייצרת תועלות ציבוריות לא מבוטלות. מדובר בפרויקט ייחודי וראשון מסוגו בישראל המציע את כל הדירות להשכרה ללא הגבלה בזמן, חלקן בשכ"ד מופחת, והוא מהווה בשורה של ממש לשוק הדיור בכלל".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות