banner
עיצוב גגות // תכנון: מיקי כתר ומירב ברמן צילום: אלעד גונן
עיצוב גגות // תכנון: מיקי כתר ומירב ברמן צילום: אלעד גונן

מרוצים עד הגג

הבנייה במגדלים רבי קומות הופכת למילה הבאה בתכנון האורבני בארץ ויחד איתה מגיע הצורך לייצר מרחב פתוח על גג הבניין. איך עושים את זה ולמה משקל החומרים יהיה שיקול משמעותי?

תמונה: עיצוב גגות // תכנון: כרכום עיצוב נוף| צילום: אלעד גונן

מאת: שי דוד, בעלי 'חברת כרכום' המתמחה בתכנון נוף וכן גינות גג

עתודות הקרקע שהולכות ומדלדלות ואחוז הגינות והפארקים שהולך וקטן, מובילים בעלי דירות לחשוב על דרכים יצירתיות להחזיר את הירוק לעיניים וליצור עבורם ועבור משפחתם חלקת אלוהים קטנה בדמות מרחב חיצוני יפיפה ומתוכנן בקפידה דווקא על הגג!

העובדה שבגג המבנה אין תצפית של שכנים, והמרחב הנגלה פתוח ואוורירי, מאפשרת לתכנן שטח חיצוני בוניתן ליישם כמעט הכל, להנות מחשיפה לשמש ולאוויר הצח וכן, להחליט למה ניוותר חשופים ואת מה נרצה להצניע.

אין מגבלות בעיצוב והקמת גינות על הגג והשמיים הם הגבול, כך שדירה לה מרפסת בת 20-25 מ"ר ומעלה יכולה להפוך לדירת גן בשמיים ובד בבד מתאפשרת הגדלת המרחב הפנימי: ניתן לתכנן מטבח חיצוני, סלון חיצוני, בריכה, פינת אוכל, בר שצופה לנוף, אזור משחקים לקטנים,  מפל מים מרגיע שכיף לשמוע ועוד. טכנולוגיות מתקדמות כמו שתילה על קירות הבטון באדניות ורטיקליות מושרשות כך שבמקום קיר, רואים קיר ירוק עתיר בצמחייה מגוונת. השתילה על הקיר אינה פוגעת בשטח הגג ואף חוסכת מקום.

דירת גן בשמיים // עיצוב פנינית שרת אזולאי // צילום: עמית גירון
דירת גן בשמיים // עיצוב פנינית שרת אזולאי // צילום: עמית גירון

גינה על הגג מצריכה לקחת בחשבון את המשקל המירבי שאפשר להעמיס על כל מ"ר לכן לאחרונה פותחו חומרים קלים ועמידים שמאפשרים לבנות מיכלים לצמחייה במשקל נמוך וגודל גדול וכן בריכות שחייה מתועשות מחומרים קלים כמו עץ, נירוסטה ופלסטיק.  בגזרת הריצוף מוצעים חומרים קלים לייצירת רצפות צפות המאפשרים להגביה את הרצפה וליצור משטח מפולס אחיד ללא שיפועים, כך כל המים והניקוז, ההשקייה, צינורות החשמל ויתר התשתיות עוברות מתחת והגג מקבל מראה נקי יותר.

שתילה על הקיר אינה פוגעת בשטח הגג // צלמת: אורית ארנון
שתילה על הקיר אינה פוגעת בשטח הגג // תכנון: כרכום עיצוב נוף // צילום: אורית ארנון

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות