banner
יור לשכת שמאי המקרקעין חיים מסילתי // צילום מרסלו
יור לשכת שמאי המקרקעין חיים מסילתי // צילום מרסלו

לשכת שמאי המקרקעין התקבלה לארגון השמאות הבינלאומי

זאת כחלק ממהלך כולל לאימוץ תקינה שמאית בינלאומית בישראל. יו"ר הלשכה, חיים מסילתי: "אימוץ תקנים בינלאומיים יקל על משקיעים וחברות בינלאומיות להיכנס ולהשקיע בארץ"

תמונה: חיים מסילתי // צילום מרסלו

הקבלה לחברות ב-IVSC – ארגון השמאות הבינלאומי, הינה חלק מיוזמה רחבה יותר של לשכת שמאי מקרקעין, לאימוץ תקינה שמאית בינלאומית בישראל בדומה לתקן IFRS בתחום החשבונאות. "יש לציין כי בעתיד, עם אימוץ התקינה באופן סופי על ידי מועצת שמאי מקרקעין, סביר כי החברות הציבוריות המדווחות לבורסה על פי תקני IFRS תידרשנה לדווח על ערך הנכסים על פי תקני שמאות בינלאומיים", אומרים בלשכה.

יו"ר הלשכה, חיים מסילתי: "אנחנו חיים בעולם בו עולם העסקים והמסחר גלובלי. אימוץ תקנים בינלאומיים יקל על משקיעים וחברות בינלאומיות להיכנס ולהשקיע בארץ כמו גם על שמאים מקומיים שנותנים שירות לחברות בינלאומיות.

"לצורך הדוגמא חברת ענק כמו אמזון המעוניינת לרכוש או לשכור בישראל נכס ונדרשת לשירותי שמאות מקומיים צריכה לדעת כי הכללים על פיהם נערכה חוות הדעת תואמים את גם התקינה הבינלאומית ולא את שיטות המיוחדות לישראל בלבד, זאת גם על מנת שתוכל להשוות בין נכסים אלטרנטיביים וחוות הדעת שנערכו בגינם.

"החברות בארגון תאפשר ליצור קשרים בינלאומיים, להשתתף באירועים ברמה עולמית ובאסיפה הכללית של הארגון המתקיימת מידי שנה במדינה אחרת. מעבר לכך נציגי הלשכה הישראלית יהיו חברים בפורום בינלאומי שתפקידו לייעץ לוועדות התקנים השונות במועצת השמאות הבינלאומית. יש לציין כי אימוץ תקינה שמאית אחידה עולה בקנה אחד עם התכנית של לשכת ראש הממשלה להקל ברגולציה. בלשכת שמאי מקרקעין אמרו היום כי התקינה הבינלאומית משתלבת עם התקינה הישראלית אולם היא פחות דקדקנית ממנה. התקינה הבינלאומית קובעת בין היתר מה צריך לעשות כאשר שמאי מגיע לבדוק את הנכס ואילו מסמכים צריך לצרף לחוות דעת. בנוסף היא מחייבת לציין אם יש ניגוד עניינים או אם הוא לא הצליח להגיע לחלק מהנכס בשל מצבו הפיזי".

מהלשכה נמסר כי בשלב הראשון יוקם צוות שיבחן את דרכי ההצטרפות לארגון IVSC  ולתרגום התקינה הבינלאומית לעברית, "זאת כדי לקבל את ברכת הדרך גם מגורמים מקצועיים נוספים דוגמת לשכת רואי החשבון וגם ממועצת שמאי המקרקעין".

IVSC – ארגון השמאות הבינלאומי, הוקם בשנות השמונים ומאגד כיום כ-100 מדינות שאימצו תקינה שמאית אחידה. בעולם מעל 340,000 שמאים שחברים בארגונים המאוגדים בארגון, בין היתר חברות בארגון ארה״ב, אנגליה, מדינות האיחוד האירופאי, רוסיה, הודו, סין, ערב הסעודית, דובאי, אמריקה הלטינית ועוד.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות