banner
אדריכל מיקלה סימאונה // צילום: עודד סמדר
אדריכל מיקלה סימאונה // צילום: עודד סמדר

האדריכלות מאחורי פארק השעשועים הענק שיוקם במישור אדומים

האדריכל מיקלה סימאונה נבחר לעצב ולתכנן את קומת המסחר, המסעדות והגג של הלונה קאס- פארק שעשועים עצום שעתיד להיפתח בארץ בעוד כשנה. סימאונה חושף את עולמות הפנטזיה שממתינים לנו מעבר לפינה

אדריכל מיקלה סימאונה // צילום: עודד סמדר

תכנון והדמיה: סימאונה אדריכלים
תכנון והדמיה: סימאונה אדריכלים

בשנים האחרונות הפכו פארקי השעשועים הבינלאומיים לאטרקציית חובה לנוסעים לחו"למדיסנילנד בטוקיו, דרך יער האגדות באפטליג שבהולנד ועד ל-20 מתחמי ה-SIX FLAGS הפרוסים ברחבי ארצות הברית.

בעוד שבימים כתיקונם הישוב הפסטורלי מישור אדומים נחשב לשקט ורגוע, בשבועות האחרונים החל לקרום עור וגידים פרויקט ענק: הלונה קסמתחם אטרקציות בינלאומי שעתיד, על פי התחזיות להיפתח כבר באפריל 2021 ולשנות לחלוטין את חוקי המשחק, הינו יוזמה של קס גרופ.

תכנון והדמיה: סימאונה אדריכלים
תכנון והדמיה: סימאונה אדריכלים

הלונה פארק המקורה והשאפתני ישתרע על פני שטח של כ-15 דונם ועל פי ההערכות מושקעים בהקמתו כ-150 מיליון שקליםהאדריכל מיקלה סימאונה, שחתום על מתחמי הקניות והבילוי מהגרנדיוזיים והמרשימים שהוקמו בישראל, נבחר לתכנן מספר אזורים חשובים ומרכזיים במתחם בהם קומת המסחר ששטחה כ– 3000 מ"רקומת המסעדות  בשטח של 1000 מ"ר וכן את קומת הגגחשף לאחרונה את קונספט התכנון. אם לשפוט על פי ההדמיות, למבקרים צפויה חוויה דינמית, אינטראקטיבית, יוצאת דופן ופנטסטית.  

"פאבלו פיקאסו אמר פעם, ש'כל מה שאתה יכול לדמיין אמיתי' וזהו הקו שהנחה אותי בתכנון  בלונה קס", אומר האדריכל מיקלה סימאונה, "תכננו עבור מבקרים מתחם מלא בממשקים וגירויים שפועלים על כל החושים. יצרנו עבורם מעין יער אבוד שמאפשר לדמיון להתפרע בחלל מציאותי לגמרי, חלל שנע בין דמיון למציאות ונולד מהרצון ליצור חוויה ייחודית, מרגשת ומלמדת". 

תכנון והדמיה: סימאונה אדריכלים
תכנון והדמיה: סימאונה אדריכלים

כחלק מהקונספט בחר סימאונה לתכנן את קומת המסעדות כעולם פנטסטי שמספר סיפור ומחולק לשלושה חלקים. "אנחנו מתחילים במיתוס ממשיכים לדמיון ומסיימים במציאות", מסביר סימאונה, "המיתוס הוא סיפור אגדה שמצית ומעורר את הדמיון ומאפשר לנו לחלום, מיד אחריו אנחנו נוחתים באיזור המציאות שגורם למבקרים לעבור מסלול ולהתפתח יחד איתו. הרי בכל אחד מאיתנו שוכן הילד החולמני שמדמיין בגדול ואז, בבת אחת, הוא צריך לקבל החלטה לחזור למציאות שמהווה את התפר בין הדמיון לעולם האמיתי".

'הטיקי בר' מהווה את האזור הראשון בסיפור. הוא ממוקם בקרבת מרפסת הכניסה וניתן להשקיף ממנו לכל רחבי הלונה קס. "בחרתי לעצב אותו בהשפעת תרבות המאיה והוא זה שמסמל למעשה את המיתוססיפור המתאר אירוע יוצא דופן בעל מסר המתרחש במימד אחר", הוא אומר, "המיתוס מתחיל לגרות את הדמיון אל עבר השלב הבא. באזור יוקמו בר ומקומות ישיבה בצורה מעגלית שמוקפים בריכת נוי במרכזה עץ עתיק ומזרקות. בבריכה יתקיימו פעילויות שונות לילדים".

תכנון והדמיה: סימאונה אדריכלים
תכנון והדמיה: סימאונה אדריכלים

מחילת הארנב הוא האזור האמצעי בסיפור ומבוסס על הספר האייקוני אליסה בארץ הפלאות. "האיזור מהווה את מתחם הדמיון בו הכל אפשרי וקצת מוזר", הוא מוסיף, "המבקר יכול להיות הוא עצמו, לחיות את 'האני שלו' ולהנות מהכאן ועכשיו. הוא יכול לחלום, להרגיש ענק ומנגד להרגיש פצפון, לשבת על ספל תה צבעוני או חייל שחמט לבחירתו. העיצוב מעט אפלולי ולא פרופורציונלי, המיקום סמוי מן העין זאת על מנת ליצור תחושה של עולם אחר, בו כל מבקר הוא הגיבור. הוא יוכל לעוף עם הדמיון, כאשר בהמשך יעבור לשלב האחרון, שמורת הפנטנל הממוקמת בסוף המסלול וממנה ניתן לצאת אל רכבת ההרים".

לדברי סימאונה, שמורת הפנטנל מבוססת על גונגלים ושמורות טבע ברחבי העולם ומהווה את "המציאות": "זהו המקום בו אנו חוזרים לקרקע. לפעמים המציאות עולה על כל דמיון, ולפעמים לא. המציאות יכולה להיות מפחידה, מאתגרת, אך הדמיון עוזר לנו לגבש החלטות, לשאול שאלות, ולהגיע הכי רחוק שרק אפשר. העיצוב בשמורה חמים, שמשי, שופע בצמחיה ובחיות שונות ומיוחדות ובו מגוון כסאות מעוצבים כאשר מבקר יכול להחליט איזה חיה הוא רוצה להיות. מהמרפסת ניתן להביט על הלונה קס ואף לגלוש מטה אל קומת הקרקע במגלשה".

בידקו מי הם הטובים ביותר בהתחדשות העירונית בישראל

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות