התיקון לחוק המטרו אושר במליאת הכנסת – תמיכה בגובה חצי מיליארד שקל עבור בעלי העסקים
החוק קובע מנגנון סיוע לעסקים הסמוכים בשיעור שלא יפחת מ-500 מיליון שקל. סמוטריץ': "אישור חוק המטרו הוא צעד חשוב למדינת ישראל"
החוק קובע מנגנון סיוע לעסקים הסמוכים בשיעור שלא יפחת מ-500 מיליון שקל. סמוטריץ': "אישור חוק המטרו הוא צעד חשוב למדינת ישראל"
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק רכבת תחתית (מטרו) (תיקון מס' 4), התשפ"ד-2024. 9 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים.
הצעת החוק כוללת הסדרים משלימים לטובת קידום מיזם המטרו. בין היתר, מוצע להקים מועצה מאסדרת ברשות המטרו, בנוסף מוצעת השלמה של היבטי המימון של המיזם לרבות היטל מימון וקביעת הוראות למימוש המקרקעין בגוש דן.
כמו כן, מוצעים פרקים העוסקים בפעילותם של גורמים מוסמכים לקידום המיזם, בתיאום תשתיות והסרת חסמים לרבות קביעת הסדרים מיוחדים בענייני רעש ותיקונים עקיפים בענייני תכנון ובנייה, חברות ממשלתיות, פקודת מסילות הברזל ועוד. מוצע להפחית את מס המטרו, הן בהסדר מיוחד למספר שנים והן באופן קבוע וכן, מוצע מנגנון סיוע לעסקים הסמוכים לתוואי העבודות בשיעור שלא יפחת מ-500 מיליון ₪.
במסגרת החוק ולאור הסכמות בין שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', ליו"ר וועדת הפנים, ח"כ יעקב אשר, עוגנה חבילת סיוע בסך של חצי מיליארד ש"ח, עבור עסקים שנמצאים בסמוך לעבודות ואתרי הבנייה של המטרו. סמוטריץ׳: "אישור חוק המטרו הוא צעד חשוב למדינת ישראל. עם אישור חוק המטרו וחבילת הסיוע לבעלי העסקים שנמצאים בסמוך לעבודות ואתרי הבניה של המטרו, בגובה של חצי מיליארד ש״ח, אנו עושים היום צעד אדיר לחיזוק מערך התחבורה בישראל – מהלך שבאופן ברור יתמוך ויחזק את כלכלת ישראל".
הממונה על התקציבים, יוגב גרדוס, מסר כי: "מדינת ישראל נמצאת בגרעון תשתיות חמור. הסיבה המרכזית לכך כיום היא איטיות בביצוע הפרוייקטים החיוניים. פרוייקט המטרו הוא פרויקט התשתית הגדול ביותר שבוצע אי פעם בישראל. חוק המטרו מייצר את המסגרת הרגולטריות והמבנית שתאפשר את הקמתו ביעילות ובמהירות המרבית, לרווחת תושבי המדינה".
לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן