banner
צילום: דוברות עיריית רמלה
צילום: דוברות עיריית רמלה

עיריית רמלה המליצה על הפקדת תכנית פינוי בינוי

עיריית רמלה והוועדה המקומית רמלה ממשיכה לקדם פרוייקטי התחדשות עירונית: המליצה השבוע על הפקדת תכנית מתחם יוספטל הכוללת 3,600 יח"ד. ראש העיר, מיכאל וידל: "צעד חשוב לקראת אישורה בוועדה המחוזית"

צילום: דוברות עיריית רמלה

תכנית ההתחדשות של מתחם יוספטל התקדמה צעד משמעותי לקראת אישורה: 3,600 דירות, אלפי מ"ר של שטחי מסחר ותעסוקה הומלצו להפקדה, זאת לאחר שוועדת המשנה של הוועדה המקומית רמלה, החליטה השבוע על מתן המלצה להפקדת התכנית לוועדה המחוזית. 

מתחם יוספטל הינו אחד המתחמים הגדולים ביותר להתחדשות עירונית בעיר רמלה. 

התכנית עוסקת בחידוש של 828 יח"ד מתוכם 684 יח"ד לפינוי ו- 144 יח"ד לעיבוי, אשר במקומן יבנו כ- 3,600 יח"ד חדשות, דיור מוגן ושטחי מסחר ותעסוקה.

ראש העיר, מיכאל וידל: "תכנית יוספטל משקפת את המדיניות שאני מוביל לחידוש האזור הוותיק של העיר רמלה, תוך שמירה על האינטרסים של העיר והתושבים. התכנית תשדרג את השכונות ואת חיי התושבים, ותחזק את מעמדה של רמלה כאחת הערים האטרקטיביות בישראל. אישור הוועדה המקומית הוא צעד חשוב ומרכזי לקראת אישורה בוועדה המחוזית".

התכנית מקודמת במסלול יזמים ע"י קבוצת צמרות וחברת שיכון ובינוי ונערכה על ידי משרד אדריכלים משה צור. בחצי שנה האחרונה חלה התקדמות משמעותית בתכנית, על פי הנחיות ראש העיר ובהובלת מהנדסת העיר זאנה סולבייצ'יק, אדריכל העיר, אדר' שראל וינקלר והמנהלת להתחדשות עירונית בראשות עו"ד גיל פכט. בעירייה מציינים כי בתכנית הוטמעו עקרונות תכנוניים עירוניים, כגון תכנון של מגוון סוגי בינוי בגובה מקסימלי  של 25 קומות, שמירה על צפיפות של עד 50 יחידות דיור לדונם, חלוקת הפרויקט למתחמי משנה, יצירת קישוריות, עירוב שימושים ודגש על שטח ציבורי אפקטיבי בתוך המתחם והלכתיות.   

אדריכל העיר, שראל וינקלר: "התכנית הינה גדולה ומשמעותית במיוחד לאור מיקומה לאורך רחובות ראשיים ובסמוך לתחנת מטרו עתידית. התכנון הבשיל לאחר תהליך ארוך בשיתוף עם משרד משה צור אדריכלים ולשכת התכנון המחוזית במטרה לייצר רובע עירוני ומגוון. התכנית מציעה גריד עירוני חדש המשלים את השלד העירוני הקיים ומשלב בתוכו שדרות ירוקות השוזרות את השטחים הפתוחים. הגריד יוצר בלוקים עירוניים חדשים המשלבים מגדלים ובנייה מרקמית היוצרת דופן לרחוב וכוללת חזיתות מסחריות ברחובות הראשיים".

"במסגרת תהליך ההתחדשות במתחם בוצעה פעילות חברתית שנועדה להביא את קולות התושבים לתכנון המוצע. כחלק מהפעילות החברתית נבחרו נציגויות לבניינים ונציגות על, נערך קורס הכשרה לחברי הנציגויות, ונערך מכרז של התושבים לבחירות עו"ד שייצג את בעלי הדירות", מבהירים בעירייה, אשר במסגרת זאת הציגה את התכנית לתושבים בחודש שעבר, במעמד ראש העיר.

עו"ד גיל פכט, ראש המנהלת להתחדשות עירונית, מסר כי: "המנהלת להתחדשות עירונית בשיתוף עם חברת מודוס מטעם היזם פעלו עם התושבים כדי לקדם את התהליך כך שהתכנון יתאם לצרכיהם וייצר רקמה עירונית חדשה המתאימה לעיר רמלה. כמו כן, נשמרו זכויותיהם של התושבים בתהליך ע"פ עקרונות המדיניות של העיריה כגון קרן תחזוקה".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות