banner
ברברה ברזין // צילום גיא הכט
ברברה ברזין // צילום גיא הכט

ספיישל עם מעצבת הפנים ברברה ברזין

מדור ספיישל מכיר לקוראיו באופן אישי את האנשים שמאחורי העשייה בתחום האדריכלות, העיצוב והסטיילינג

תמונה: ברברה ברזין // צילום גיא הכט

תחום עיסוק וניסיון: מעצבת פנים מעל ל-40 שנה, בעלת משרד מוביל האמון על תכנון ועיצוב מאות פרויקטים (דירות, בתים פרטיים, משרדים ועסקים) וכן, בעלת בית הספר ללימודי עיצוב פנים החוגג בימים אלה 20 שנה להיווסדו.

מנטור שהשפיע עליך בתחילת הדרך:מיד עם סיום הלימודים התחלתי לעבוד במשרדם של האדריכלים עדה ורם כרמי. הם המנטורים הגדולים שלי עד היום, דרכם למדתי את המקצוע והם אלו שהבעירו בי את התשוקה אליו. עדה כרמי היא אישה שאני מעריצה את האדמה שהיא דורכת עליה, היא לימדה אותי את השיעור החשוב בחיי, לא לוותר, לא להרפות עד שאני משיגה בדיוק את המטרה שאני רואה לנגד עיני.  

זיכרון מתחילת הקריירה: "פיקוח שערכתי עם האדריכל רם כרמי במבנה הפקולטה ללימודי מדעי הרוח של האוניברסיטה העברית בהר הצופים אותו תכננו באותה העת. היינו בשלב פירוק התבניות באודיטוריום המרכזי וזהו ללא ספק אחד הרגעים המכוננים בחיי, כי אז הבנתי את המשמעויות האמיתיות של המקצוע שבחרתי. זה היה ביום חורפי. גשם הזלעפות, חביות האש שבערו במרכז החלל ומבנה הבטון העירום יצרו חוויה סוריאליסטית עוצמתית שהדגישה עבורי עד כמה לארכיטקטורה יש כוח להשפיע על נדבכים שונים בחיי האדם."

מה מניע אותך?
אני בשליחות מטעם עצמי. אני מאמינה שבעזרת ארכיטקטורה טובה ותכנון ועיצוב פנים נכונים אפשר לשנות עולמות. יש לכך הרבה דוגמאות באדריכלות הקלאסית והמודרנית. אני מאמינה שאפשר להשפיע ולשנות כלכלות ומצבי צבירה של אנשים. תראה מה עשה פרנק גרי בספרד. התחום הזה הוא תחום של בריאה, יצירה. תחום שמושתת על ככ הרבה נדבכים, הרבה מעבא לוויזואליה.

הישג שאת מתגאה בו:
בית הספר שלי שחוגג בימים אלה 20 שנות פעילות. הלימודים מבוססים על שיטת הלימוד הקלסית של האומן והשוליה שהייתה נפוצה בימי הביניים והרנסנס.

עקרון שלא תתפשרו עליו:
"העבודה שלי מורכבת מיחסיי עם הלקוחות, יחסיי עם הספקים והקלבבנים וייחסי עם הסטאז'רים שלי בסטודיו. בכל הנוגע לספקים ולקבלנים אני לא מוכנה להתפשר על עבודה שלא נעשית על פי התכניות והסטנדרטים שלי. מבחינתי שום תירוץ לא מתקבל. העבודה שלנו מתבססת על תכניות ופרטים, ורק עליהם. אני עומדת על כך מאוד חזק ומבחינתי זה קודש הקודשים. אני לא מוכנה לקבל בשום מקרה פתרונות פרטץ' רק כי למישהו היה יותר נוח או קל.

למה אני עושה את זה? הרי אני יכולה להעלים עין ולהתקדם הלאה, להישאר חביבה על כולם. אבל בסופו של היום הלקוח, ששילם לי ממיטב כספו, הוא זה שישאר עם קיר עקום. התפקיד שלי הוא לא לרצות, זה ממש לא המקצוע. התפקיד שלי הוא לעמוד ולשמור על הלקוחות מפני כל מהמורה שבדרך. אנחנו סלע, הכל בסופו של דבר מתנקז אלינו, לכן אסור לנו להתפשר.

מבחינת הלקוחות, הרי לכל אחד טעמו הוא, אבל אם הפרוגרמה עליה הוא מפנטז כוללת איפיונים שלא רלוונטים לחייו בפועל אני מתעקשת להציע פתרונות אחרים. אני שואלת את השאלות וממצה עד הסוף את התכנית, במיוחד כשזה מגיע לפונקציונליות וזרימה בחללים.

אבל הקבוצה שאני אתעקש איתה יותר מכל ועל הכל הם הסטאז'רים שלי- דור העתיד בתחום. על איך הם עומדים, מתלבשים, על האופן בו הם משרטטים או כותבים מיילים ללקוחות ולאנשי המקצוע השונים. אני בוחנת אותם על קוצו של יוד. איתם אני לא קפדנית, אני קפדנית יותר. המקצוע הזה יושב על דיוק, שום דבר לא יכול להיות על יד. פרטץ' מוציא אותי מדעתי."

משהו אחד שהיית משנה במקצוע:
"הייתי משנה יותר ממשהו אחד אבל נושא הבירוקרטיה בארץ באמת שוב שיאים. יש בו ממש יסודות קפקאיים. אדם מן הישוב, שרוצה בתום לב לבנות את בית חלומותיו, עובר ויה דולורוזה. הרשויות מתנהלות באיטיות מקוממת ומצליחים להקיז את דמם. זהו גם גורם מובהק לכאורה לשוחד. כל תהליך ארוך מייצר באופן אוטומטי מצע לשוחד. בעלי הבתים רוצים לקצר את התהליך ומוכנים לשלם על זה."

הכי אהוב עלייך בעבודה:
"התכנון. יושב בתכנון יסוד אלוהי יש יצירת יש מאין. יש משהו בישיבה מול גליון השרטוט החלק יסוד אלוהי- יצירת דבה שמעולם לא היה קודם."

חלום אישי:
"להפוך את גוש דן למקום עליה לרגל. איזור שאנשים, ואנשי מקצוע בפרט, יגיעו אליו בכדי לשאוב השראה."

טיפ לאדריכלים ומעצבים בתחילת הדרך:
"לא לוותר. להיות נחושים להתמיד ולזכור שבקצה יש אור מאוד גדול."

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות