banner
מרכז קהילתי בשכונת בקע בבאר שבע בתכנון מרש אדריכלים צילום מרש אדריכלים
מרכז קהילתי בשכונת בקע בבאר שבע בתכנון מרש אדריכלים צילום מרש אדריכלים

הצצה למרכז הקהילתי בבאר שבע שתכנן משרד מרש אדריכלים

אדריכל רם מרש: "הקונספט של פיזור מבנים קהילתיים קטנים יותר, גם בשכונות עם בתים צמודי קרקע, מוכיח את עצמו"

תמונה: המרכז הקהילתי // צילום מרש אדריכלים

בניית המרכז הקהילתי בשכונת בקע בבאר שבע הסתיימה לאחרונה והוא החל את פעילותו. המרכז תוכנן על ידי משרד מרש אדריכלים והוא השני בסדרת מרכזים קהילתיים שתוכננו על ידו בשכונות וילות ותיקות בעיר, כאשר הראשון נמצא בשכונת נווה נוי.

אדריכל רם מרש, הבעלים של משרד מרש אדריכלים: "אם בעבר נהוג היה לבנות מתנסי"ם גדולים שהיה קשה לתפעל אותם ולהכניס בהם תכנים, הקונספט של פיזור מבנים קהילתיים קטנים יותר, גם בשכונות עם בתים צמודי קרקע, מוכיח את עצמו. מעבר לנושא התכנים והתפעול, שני דברים היוו נר לרגלי: האחד- תכנון מבנה בטיפולגיה מתאימה לוילות, זאת על ידי שבירת חלקי בניין גדולים לקטנים יותר המתאימים לקנה מידה של וילות, באופן שכל אגף נראה שונה והחזית שנוצרת הינה חזית קולאז'. השני- ביטול שטחי מבואות ומעברים כמעט לחלוטין על מנת לנצל את מלוא התקציב לשטחי חדרי החוגים, תוך חזרה למרכזים הוותיקים והאהובים בהם המעברים בין האגפים היו חלק מהטבע והחצר.

שני המרכזים יושבים בחיק הטבע העירוני. המרכז בנווה נוי יושב על קו הרחוב באופן  שחלקי המבנה, בנוסף לחצרות פנימיות עם קירות גבוהים, מזכירים את הבניה הכל כך אהובה מתחילת המאה בעיר העתיקה של באר שבע.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות