banner
אילוסטרציה // depositphotos
אילוסטרציה // depositphotos

עיריית כפר סבא מתריעה בפני עסקאות על קרקע חקלאית מצפון לרחוב בן יהודה

עיריית כפר סבא מזהירה לאור פרסומים מטעים: תוכנית צפון בן יהודה, הממוקמת על שטחים חקלאים, אינה נמצאת בהליכי אישור מתקדמים או תכנון מואץ

בצעד חריג עיריית כפר סבא מפרסמת אזהרה והבהרה לציבור בנוגע לתוכנית צפון בן יהודה, ומודיעה כי התוכנית איננה נמצאת בהליכים מתקדמים, זאת כפי הנראה על רקע פרסומים שיווקיים מטעים לכאורה באשר להתקדמות התוכנית ופעולות שיווק מצד יזמים ובעלי קרקעות.

 "לאור פרסומים שהופצו  לאחרונה על ידי גורמים שונים, שאין לעירייה כל קשר אליהם, ועל מנת להעמיד דברים על דיוקם ולמנוע בלבול, טעות, עוגמת נפש או הפסד כספי: בניגוד לפרסומים, תוכנית צפון בן יהודה איננה בהליכי אישור מתקדמים או תכנון מואץ, אלא בשלבי הכנה ראשוניים בלבד", כך נמסר בהודעת העירייה. 

מדובר בתוכנית המשתרעת על השטח החקלאי מצפון לרחוב בן יהודה בכפר סבא, בין כפר סבא למושב צופית של המועצה האזורית דרום השרון. התוכנית מהווה חלק מתוכנית המתאר הכוללנית של העיר, אשר נמצאת לפני החלטה לאחר דיון בהתנגדויות בוועדה המחוזית. על פי תוכנית המתאר בהצעת העדכון של העירייה, מדובר בתוספת של כ- 6,500 יחידות דיור ו-350 אלף מ"ר שטחי מסחר ותעסוקה, בעירוב שימושים. 

"בימים אלה ממתינה הוועדה המקומית להחלטות הוועדה המחוזית בדבר דיון בהתנגדויות לגבי תוכנית המתאר הכוללנית. החלטות אלו ישפיעו על מהלכי התכנון העתידיים של כלל מרחב התכנון", כך מבהירים בעירייה. 

בהודעה נמסר כי: "טרם הוחלט מה יהיה מסלול התכנון ולא ידוע בעת הזו האם בכלל ניתן יהיה להוציא היתרי בניה מכוח התוכנית או שמא יידרשו הליכי/שלבי תכנון נוספים.

"עד לאישורה של תוכנית, אין ולא ניתן להסתמך על נתונים כלשהם, לרבות נתונים כמותיים של כמות זכויות, מספר יחידות הדיור, גבהי הבנייה, מיקום מגרשים ועוד".

עוד מבהירים בעירייה באשר לפרסומים השונים כי: "חשוב להדגיש, כי אין לעיריית כפר סבא כל קשר או שיתוף פעולה עם גורמים כלשהם שמוכרים זכויות במקום ומתהדרים כביכול בשמה של העירייה. קידומה של תוכנית, ככל שייעשה, יקודם במהלכי התכנון העירוני במוסדות התכנון, על פי הוראות כל דין". 

בחן את עצמך: האם אתם בקיאים בתחום ההתחדשות העירונית

לקבלת עדכונים וחדשות בוואטספ >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות