banner
עיצוב: יפרח בן צבי // צילום: שי אפגין
עיצוב: יפרח בן צבי // צילום: שי אפגין

כך תעצבו לעצמכם חדר עבודה נעים בבית

האם יותר נעים לעבוד מהבית? לא תמיד. כאשר אין חלל ייעודי למשרד, העבודה מהבית יכולה להקשות על בני המשפחה ועליכם. קבלו כמה טיפים שיעזרו לכם ליצור חלל נוח ונעים

עיצוב: יפרח בן צבי // צילום: שי אפגין

משבר הקורונה אילץ רבים מאיתנו לעבוד מהבית. גם עכשיו בראייה אחורנית, רבים העובדים שראו כי טוב –  ונשארו לעבוד מהבית  לאור זאת, מוצאים  את עצמם רבים  מאלתרים, מארגנים ומעצבים פינה נעימה בבית שתשמש אותם באופן זמני, לטווח הארוך או הקצר כפינת עבודה ביתית. זאת ועוד, אין ספק שללא קשר למשבר הקורונה, העובדים מודל 2020 כבר היום נהנים  ממשרות גמישות יותר, שמאפשרות לעמוד הרבה פחות בכבישים, לעקוף את הפקקים, ולאזן טוב יותר בין הקרירה להתפתחות האישית וחיי המשפחה וכל זאת בסביבה הביתית והחמימה. 

גולדשטיין גלרי טפטים // יחצ
גולדשטיין גלרי טפטים // יחצ

"לאורך השנים האחרונות בוצעו לא מעט מחקרים שקבעו באופן גורף כי העבודה במשרדים מעוצבים ונעימים מעלים את יעילות העובדים ותפוקתם ואין הדבר שונה כשמדובר במשרד הביתי. גם שם נדרשים חשיבה יצירתית והשקעה על מנת להפוך את פינת, או חדר העבודה, למרחב פרקטי ונעים גם יחד. עוד דבר שחשוב לזכור שמאחורי ההשקעה במשרד הביתי יש גם מסר של רצינות והתחייבות, לכל העולם אבל קודם כל לנו" , מסבירה המעצבת ברברה ברזין.  

באדיבות סטודיו קרמיקה // יחצ
באדיבות סטודיו קרמיקה // יחצ

"כדי להגיע לתוצר המיטבי יש ליצור פינה שקטה ופרטית שתאפשר לנו לעבוד בנחת ובאינטימיות גם כשבני הבית נמצאים בסביבה. אם אין חדר פנוי אותו ניתן להסב למשרד, אפשר ומומלץ לשקול להשתמש במחיצה ניידת, מעוצבת ואקוסטית שתוכל לבלום רעשים. לאחר שבחרנו בפינה או באיזור המתאים, מומלץ לתכנן תכנית העמדת ריהוט עקרונית שתאפשר לנו למקם את האלמנטים בצורה האולטימטיבית כזאת שתאפשר התנהלות נינוחה ותותיר את החלל כמה שיותר פתוח ואוורירי", מסבירה אסנת פריגר, מנהלת השיווק של חברת מיידסק – שפיים, "לטובת העניין חשוב לבנות פרוגרמה- מעין תחקיר עקרוני שיעלה את כל תרחישי העבודה והצרכים הנלווים. מה אני צריך פרט לשולחן עבודה וכיסא משרדי? מדפי אחסון ותיוק, ארון, התקנים לתפעול מחשב או אולי אביזרים נלווים שונים לגמרי. הכל תלוי באופי העבודה". 

יחצ
יחצ

"עיצוב חלל העבודה צריך להתאים להלך הרוח של בעליו ורצוי שגם לתפישת עיצוב הבית בכללותו.  הארגונומיה גם היא חשובה- היא זו שתהפוך את העבודה לנוחה ואפקטיבית יותר. לטובת העניין  יש לבחור תאורה נכונה- ממוקדת ופונקציונלית וכן תאורת אווירה, כסא מתכוונן עם התאמה אישית למשתמש וכן שולחן מחשב או מנהלים המותאם למידות המשתמש. חשוב מאוד לארגן פתרונות אחסון רבים לחומרי העבודה, ולבדל אותם משאר האלמנטים המאוחסנים שקשורים לבית. ניתן למצוא כיום בחנויות ורשתות העיצוב שלל אלמנטים יעודיים לאחסון נייד ונגיש. אני ממליצה בחום לזכור לאורך כל התהליך שעומס בעיניים אינו מיטיב עם העבודה והוא עשוי להסיח את הדעת. כל פרט צריך להיבחר בקפידה. יחד עם זאת, בכל סגנון עיצוב שנבחר מומלץ לשלב אלמנטים כמו טקסטיל (וילונות רכים, שטיחי צמר, ריפוד טקסטורלי ועשיר) וכמובן תמונות, עציצים ואביזרים בעלי נופך פרסונלי כמו אוספים, תמונות משפחתיות או פריטים סנטימנטליים", מסכמת ברזין. 

 

בחן את עצמך: האם אתם בקיאים בתחום ההתחדשות העירונית

לקבלת עדכונים וחדשות בוואטספ >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות