banner
יור הרשות להתחדשות עירונית חיים אביטן // כפיר סיון
יור הרשות להתחדשות עירונית חיים אביטן // כפיר סיון

קרקעות משלימות באזור המרכז לקידום הפריפריה

יו"ר הרשות להתחדשות עירונית , חיים אביטן: "נקדם פרויקטים להתחדשות עירונית בפריפריה בעזרת קרקעות משלימות ליזמים באזורי ביקוש במרכז"

תמונה: יור הרשות להתחדשות עירונית חיים אביטן // כפיר סיון

ביום העיון בנושא תכנון ובנייה והתחדשות עירונית, שערך היום משרד עו"ד צבי שוב, המומחה בתחום תכנון ובנייה והתחדשות עירונית, אמר יו"ר הרשות להתחדשות עירונית חיים אביטן כי התחדשות עירונית תהיה המחולל הכלכלי העיקרי של המשק בשנים הקרובות. עוד אמר אביטן כי ביחד עם ראש הממשלה הוא מקדם תהליך של מתן קרקעות משלימות ליזמים באזורי ביקוש במרכז, על מנת לאפשר להם כדאיות כלכלית אמיתית לפרויקטים בפריפריה, הזקוקה יותר מכל לתהליכי פינוי בינוי בשל הצורך במוגנות בפני טילים ורעידות אדמה.

אביטן: "לא יעלה על הדעת שהתחדשות עירונית תיקח עשר או חמש עשרה שנה. אני מאמין שבקרוב התהליך יתקצר מאוד. הצגנו תכנית של קרקעות משלימות בפני ממשלת ישראל. יש מקומות שהקרקע לא תהיה כלכלית, כמו למשל בית שאן או טבריה. הצעתי לתת קרקע משלימה בערים אחרות ליזמים כמו בפתח תקווה או רמת גן".

המינהלות ברשויות המקומיות
אביטן התייחס להקמת מנהלות להתחדשות עירונית בערים השונות לצורך יצירת וודאות ליזמים המגיעים לקדם פרויקטים ברשות וכן, להנגשה של התהליך עבור הקהילה הוותיקה: "אנו  מקימים בימים אלה מנהלות להתחדשות עירונית ברשויות המקומיות, והן יטפלו בנושא התכנון והבניה בהתחדשות עירונית. אנו מממנים את העלויות של הקמת המנהלת ואלה האנשים שאמורים להסיר את החסמים בפני דיירים. התפקיד שלנו ושלהם זה ליצור את האמון בין הרשות המקומית היזם והקהילה. אם נצליח – זה עוד חסם שנצליח לפתור. המנהלות ינגישו הרבה חומר ומידע בפני התושבים, בשפות שונות".

"עשור של התחדשות עירונית"
אביטן אמר עוד כי הוא חושב שזה הולך להיות העשור של ההתחדשות העירונית: "אני מאמין שביחד אותם יזמים ואותם דיירים שרוצים להגיע לסביבה חדשה נעשה אתה זה. העשור הקרוב יהיה העשור של ההתחדשות העירונית. נבצע שינוי סביבתי אבל גם שינוי חברתי. שכונת קריית משה ברחובות תהיה פרויקט הדגל של הרשות בשנים הקרובות. במקביל לתכנית הדגל של קריית משה הצלחתי להוביל עוד ארבע תכניות עם ראשי הרשויות, בסדר גודל של 1000 יחד לכל תכנית, והן יגיעו בקרוב לדיון בקבינט הדיור".

מיליונים לקרן התחדשות
באשר למימון, אמר אביטן כי הם צפויים לקבל תקציבים מרמ"י לטובת קרן ההתחדשות העירונית, "בה יהיו לדעתי מאות מיליוני שקלים עבור מקומות שאינם כלכליים, כדי שליזמים יהיה כדאי לבצע אותם. ניתן את הפיתרון הכלכלי כדי שגם היזם ירוויח גם הדייר ואני שוקד בימים אלה שהקרן תתממש ותצא לפועל. אני לא בא לפה עם לוח זמנים אבל אומר זאת באחריות וידיעה שזה הולך להיות הדבר הבא, לא יקרה בשנה הקרובה אבל יהיה אחד ממחוללי הצמיחה של המדינה".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות