banner
צילום הפרוייקט // עודד סמדר
צילום הפרוייקט // עודד סמדר

דירה מעוצבת בהתאמה מיוחדת לגילאי 30+

עיצוב הדירה מתבסס על חיבורים ואיזונים בין פריטים ואלמנטים במראה מודרני ואפילו מעט מתועש ועדכני לבין פריטים אקלקטיים מלאי אופי, בתוספת משרד ביתי מוצנע

מעצב הפנים ניצן הורוביץ עיצב לזוג בשנות ה-30 לחייהם פלוס שני ילדים דירה בפרויקט קבלן באזור השרון, באחת הקומות הגבוהות בבניין. הוא עוסק בתחום המחשוב ולה יש רקע בתחום העיצוב. 

הדירה ממוקמת באחת הקומות הגבוהות של בניין חדש באחת מערי השרון ונהנית מנוף אורבני פתוח. מאזורים מסוימים שלה אף ניתן לראות את הים. המשפחה ביקשה להסב את אחד מחדרי השינה בתכנית המקורית לחדר משפחה ועבודה שיהיה חלק מהחלל הציבורי, ולא חדר סגור. בנוסף, הם ביקשו חלל ציבורי רחב שיאפשר אינטראקציה מיטבית בין כולם. 

צילום הפרוייקט // עודד סמדר
צילום הפרוייקט // עודד סמדר

אלמנטים קונסטרוקטיביים כמו ספרינקלרים וקורות בטון הפכו מחיסרון ליתרון אדריכלי: במקום "להילחם" בהם הוחלט להטמיע אותם בקורות דמה שחופו בטיח בטון ומשרות אווירה אורבנית במרחב. ההתייחסות לתכנון האלמנטים בתקרה היא שוות ערך להתייחסות לרצפה (כלומר להעמדת הריהוט ואלמנטים כמו מחיצת זכוכית או מיקום האי במטבח) והיא זאת שיוצרת את החלוקה הטבעית. העבודה על התקרה בדירה הזאת הינה חלק בלתי נפרד מהתכנון. יצרנו גריד שמשמש את שתי הזירות ויש לו משמעות גדולה בחלוקת החלל. 

צילום הפרוייקט // עודד סמדר
צילום הפרוייקט // עודד סמדר

השינויים ביחס ל-LAYOUT המקורי הם מינוריים ובמתכוון: במבואת הכניסה תוכננה יחידת מתבגר עבור הבת הבכורה. שירותי האורחים המקוריים הוסבו למיני חדר רחצה במיוחד עבורה והם משמשים בעת הצורך גם את האורחים. בכניסה לחלל הציבורי ארון מראות גדול המשמש לאחסון ותליית מעילים, אשר מכפיל את האור ומעצים את ממדי החלל האמיתיים. 

צילום הפרוייקט // עודד סמדר
צילום הפרוייקט // עודד סמדר

על פי התכניות המקוריות אזור המבואה אמור היה לאכלס גם את פינת האוכל המשפחתית אך בהתאם לפרוגרמה הוחלט לבטלה ולהשתמש באי שבמטבח כציר המרכזי לאכילה לבני המשפחה ביום יום וגם בעת אירוח. הורוביץ החליט בנוסף לבטל את קיר הלבנים שחצץ בין הסלון לחדר המשפחה ולהחליפו במחיצת זכוכית עדינה, שמאפשרת מבט פנורמי לעבר החלל הציבורי. 

העיצוב כולו, בהתאם לבקשת הדיירים, מתבסס על חיבורים ואיזונים בין פריטים ואלמנטים במראה מודרני ואפילו מעט מתועש ועדכני לבין פריטים אקלקטיים מלאי אופי. כך למשל פרקט עץ האלון המבוקע בעל הטקסטורה הדומיננטית וחריצים עמוקים שהופך למוטיב דומיננטי ומקנה שפע של חום ברחבי הדירה. 

הדירה תוכננה עבור בני הבית כמו בגד טוב, נעים ונוח. המטרה היתה לייצר חללים מוקפדים אך לא רשמיים, גם בעת אירוח. תמהיל נוח וקאוז'י שלעיתים קשה לייצר בדירות מפאת גודל החללים. 

המטבח עוצב בצורה פונקציונלית במיוחד ומאפשר לבני הזוג, שמרבים לארח, לשמר אינטראקציה מלאה עם השוהים בחלל בכל עת. ארון המטבח הגבוה, בו שולבו מכשירי החשמל ושפע מקומות אחסון, חופה בפורניר עץ אלון והקורה שחודרת אותו מייצרת מראה דינמי וייחודי. 

צילום הפרוייקט // עודד סמדר
צילום הפרוייקט // עודד סמדר

המעצב בחר להשתמש בחיפוי גרניט פורצלן מדוקק דמוי ברזל שמעצים את הקונספט העדכני. משטח העבודה תוכנן עם רגלי ברזל שמשוות לרהיט מראה קליל והן אלה ששוברות  ומרככות את המסה של מבנה הקובייה. גוף התאורה ההוריזונטלי שמעל שובר את הקווים הישרים ומהווה piece בפני עצמו. הרעיון היה למצוא גוף שיאפשר קשר רציף בין החללים ולא יסתיר את המטבח. הרבדים מכבדים את המכלול ולא משתלטים אחד על השני. הזכוכית עצמה אינה שקופה רגילה אלא בעלת גוון אלגנטי ונעים, כך נוצר מראה נקי, בעל נפח עדין.  

הסלון הפתוח מתקיים מתחת לשדה הקורות הגדול ביותר בחלל הציבורי והוא זה שמדגיש את הפונקציות ותורם לנראות הארכיטקטונית שלהן. נבחרה עבורם פינת ישיבה עמוקה, מפנקת ונוחה, נטולת מניירות וקישוטיות יתר, מרופדת קטיפה. ההדום לצידה מרופד עור ומתחתיו שטיחון עשוי חבל. שני אלה ממשיכים את החיבור בין החדש לישן לכאורה ומייצרים חזות קלילה ולא מהודקת. 

צילום הפרוייקט // עודד סמדר
צילום הפרוייקט // עודד סמדר

מחיצת הזכוכית, אחת מגולות הכותרת בדירה, חולקה על ידי פרופילים עשויים אלומיניום. מעברה השני ממוקם חדר המשפחה הכולל פינת ישיבה וטלוויזיה ופינת עבודה שמוצנעת על ידי וילון. הקיר הקונסטרוקטיבי שחוצץ בין שתי הפונקציות מייצר בדרכו חציצה בין שתי הפונקציות- בילוי ועבודה ובתוך כך פרטיות למי שעובד בחלל. חדר זה הפך להיות מאוד משמעותי בתקופה האחרונה ולמרות שלא תוכנן ככזה, הוא משמש באופן יום יומי את הבעל שעובד עכשיו מהבית. מחיצת הזכוכית יוצרת תחושה פתוחה ואוורירית והיא מאפשרת לאור לחדור לחלל זה מכמה מקומות.  

 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות