banner
תוכנית המתאר למועצה המקומית אזור // יח"צ
תוכנית המתאר למועצה המקומית אזור // יח"צ

אזור מתחדשת: הוחלט להפקיד את תוכנית המתאר למועצה הכוללת כ-4,400 יח"ד

התוכנית כוללת מתחמי התחדשות עירונית, בדגש על תמהיל דיור סביב צירי המתע"ן. תוכניות מפורטות שיוכנו בסמוך לצירים אלה, יכילו לפחות 50% של דיור בר השגה ודירות קטנות

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה תל אביב, בראשות אדר' דניאלה פוסק, החליטה להפקיד את תוכנית המתאר למועצה המקומית אזור, הכוללת תוספת של כ-4,400 יחידות דיור שייתנו מענה להיקף אוכלוסייה של כ-27,000 תושבים עד שנת 2035. 

התוכנית, בהובלת מינהל התכנון, הרשות המקומית ולשכת תכנון תל אביב, מציעה התחדשות עירונית של אזור התעסוקה, של מפעל "אופיס טקסטיל" ושל האזורים הבנויים בבנייה גבוה יחסית (בנייה רוויה), תוך דגש על הקצאת שטחים לצורכי ציבור וחיזוק המרחב הציבורי. 

במינהל מציינים כי ההתחדשות העירונית נשענת בחלקה על ציר מערכת תחבורה עתירת נוסעים (מתע"ן) המאושר בכביש 44, ועל תחנת המטרו המתוכננת במזרח היישוב. בסמוך לאזורים אלו, התוכנית קבעה בינוי גבוה ומעורב שימושים. "לצד הפיתוח המתוכנן במתחמי ההתחדשות העירונית, תוכנית המתאר מציעה שמירה על ליבת היישוב שבה בנייה צמודת קרקע. בנייה זו מוגדרת בתוכנית כאזור לשמירה על תבנית הבנייה הקיימת", אומרים במינהל, "כמו כן, הוועדה המחוזית שמה דגש בהחלטתה על תמהיל הדיור המוצע סביב צירי המתע"ן, וקבעה כי תוכניות מפורטות שיוכנו בסמוך לצירים אלה, יכילו ככל הניתן לפחות 50% של דיור בר השגה ודירות קטנות, וזאת בהתאם למדיניות הוועדה לפיתוח לאורך צירי מתע"ן". 

התוכנית מגדירה את הרחובות קפלן, יצחק שדה ומשה שרת כשדרה המרכזית של היישוב, אשר כוללת בתוכה הן התחדשות עירונית והן בנייה צמודת קרקע. לאורך השדרה יהיו חזיתות מסחריות, כמו גם שטחי ציבור נרחבים. עוד על פי הנתונים, בהיבט התעסוקה, התוכנית מציעה הגדלה של שטחי התעסוקה באזור התעסוקה הקיים במערב היישוב, תוך תוספת של 1,400 יחידות דיור. שטחי תעסוקה נוספים מתוכננים בשטח שבו ממוקם כיום מפעל "אופיס טקסטיל", ובסמוך לתחנת המטרו המתוכננת. בנוסף, התוכנית מייעדת חלק קטן משטח פארק אריאל שרון שבתחומה לטובת שימושי ספורט ופנאי מטרופוליניים. התוכנית נערכה ע"י אדר' נעמה מליס ממשרד מליס.

מתכננת מחוז תל אביב במינהל התכנון, ד"ר אדר' חוה ארליך, התייחסה לאישור התוכנית, ואמרה כי: "המועצה המקומית אזור תפרוץ קדימה בשנים הקרובות, הן בגלל שיקודמו תוכניות להתחדשות השיכונים הוותיקים והן בגלל המיקום האסטרטגי שלה שמושך תעסוקה. התוכנית תהווה את הבסיס לכך ביוצרה מסגרת תכנונית ברורה להמשך".

הדמיית הפרויקט של בוני התיכון באזור // AA studio
הדמיית הפרויקט של בוני התיכון באזור // תכנון: קיקה ברא"ז אדריכלים | הדמיה // AA studio

בתוך כך אזור כבר היום נהנית מביקוש של תושבים ויזמים לפרויקטים של התחדשות עירונית. כך למשל, חברת בוני התיכון מדווחת על פרויקט פינוי בינוי רחב היקף שאותו היא מקדמת בימים אלו. מדובר על מתחם הכולל 7 בניינים רכבות ישנים, שנבנו בתחילת שנות השבעים של המאה הקודמת, הכוללים 240 דירות ישנות, שבמקומם מתכוננים להבנות 13 בניינים חדשים  בני כ- 7-16, הכוללים כ-800 דירות. התוכנית כוללת על פי הדיווח גם שדרוג התשתיות והסביבה והעצמת שטחי הציבור הבנויים והירוקים.

עו"ד רן מלאך מנכ"ל בוני התיכון התחדשות עירונית // צילום: דויד סקורי
עו"ד רן מלאך מנכ"ל בוני התיכון התחדשות עירונית // צילום: דויד סקורי

רן מלאך, מנכ"ל בוני התיכון התחדשות עירונית, מסר כי: "על רקע המחסור בקרקעות, תכניות מתאר כמו זו הן חשובות ומהותיות, להאצת והגדלת מלאי הדירות בשוק ואנו מברכים את ראש המועצה, צוותו וכל אלו שלקחו חלק בקידום תכנית מתאר חשובה זו. יישום התכנית ישדרג משמעותית את איכות החיים של הדיירים הנכללים בה ויתר תושבי העיר. התכנית תאפשר גמישות תכנונית שתתיר יצירת מציאות עירונית חדשה, בטוחה, נגישה ועדכנית על כל הרצף העירוני, באחד ממוקדי הביקוש החמים ביותר במרכז הארץ". עוד הוא ציין כי פרויקט בהיקף האמור צפוי לשנות את פני השכונה ולהעלות את איכות חיי התושבים. 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות