banner
פרחוני רנבי // יחצ
פרחוני רנבי // יחצ

טרנדים בעיצוב הבית לשנת 2019

התעשייתי מתעצם, הפרחים נשארים, התלת מימד חודר לשטיחים והמטאליות מתמתנת, כל המגמות והטרנדים שצפויים לכבוש את הבתים הישראלים בשנת 2019

תמונה: פרחוני רנבי // יחצ

עיצוב הבית אמנם לא נתון לתכתיבים ואופנות מתחלפות כמו בעולם האופנה, אך גם פה  ישנן מגמות שולטות שמבטאות הלך רוח ומשתנות עם השנים. למרות השפע העצום אפשר בהחלט לסמן את המגמות המרכזיות שילוו אותנו בשנה הבאה, 2019 הנה זה בא:

פרחים גדולים ומודגשים
הפריחה המסורתית של הפרחים חוזרת לעיצוב הבית של 2019 כשהיא נוכחת וגדולה מתמיד.

השימוש בטכנולוגיות חדשניות אפשרו טכניקות הדפס של פרחים דיגיטליים בצבעוניות וברזולוציות גדולות ודומיננטיות במיוחד. מהדפסים ראליסטיים הנראים כצילום טבע ועד כתמי צבע אמורפיים בהשראת פרחים ניראה כי הקירות ובדי הריפוד חוגגים את הפריחה במלוא הדרה. בני מורן מבעלי חברת רנבי, אומר כי: "טרנד הפרחים היא קצת כמו עם יין אדום.  צריך לגלגל קצת על הלשון וללמוד להעריך ופתאום זה נורא נורא טעים".

פרחוני טולמנס // יחצ
פרחוני טולמנס // יחצ

פריחתו של העיצוב התעשייתי
הסגנון האורבני-תעשייתי על מראהו הלא מהוקצע של קירות בטון חשופים ועיצובים בגווני בטון תעשייתיים, הינו הסגנון העיצובי המוביל לעונה הקרובה.

"טרנד הפרחים - קצת כמו עם יין אדום" // באדיבות רנבי
"טרנד הפרחים – קצת כמו עם יין אדום" // באדיבות רנבי

המראה העירוני והמחוספס, נעדר השלמות ומלא תעוזה ואישיות נוכח יותר ויותר אצל החברות המובילות את סצנת העיצוב, המאירות אותו בזרקור מיוחד בעיצוביהם. הסדר ואי הסדר חוברים למראה תעשייתי ומעוצב, שאינו חף מתחכום ויותר מכך מבטא את ההומניזם של העולם החדש.  אדיר לוי, מנכ"ל חברת קוסנטינו: "אסתטיקה נטולת מאמץ, חושפת אמות מידה חדשות ברמת הדיוק, אך יותר מכך מדובר על אסתטיקה המבוסס על חומר, ולא על טרנדים וזו הגדולה שלה".

אתני שבטי ועבודת יד
האתניות והאוטנטיות רשמו את אחת מנקודות השיא של תערוכת העיצוב שהתקיימה בפאריז, כשבראשם הסצנה האפריקאית. מסכות דקורטיביות, פסלים כבדים, סמלים שבטיים עתיקים, הדפסי חיות, מוטיבים וגרפיקה שבטית.

קראפט אפרקאי של טולמנס // יחצ
מראה אותנטי – קראפט אפרקאי של טולמנס // יחצ

אפריקה מאז ומעולם הייתה תחנת כוח עצומה של יצירתיות ועיצוב, אשר מיקומה הגיאוגרפי והאקלים הסביבתי מהדהדים בזיכרונות של תרבויות עתיקות ואציליות. העיצובים אשר נראו בתערוכות נושאים עימם נוכחות חזקה ביותר של מלאכת יד, אמנות קראפט ומסורת עבודה שנשתמרה מאות שנים ועוברת מדור לדור. המראה האותנטי, והגולמי הוארו בזרקור מיוחד.

טולמנס קראפט אתני אפרקאי // יחצ
טולמנס קראפט אתני אפרקאי // יחצ

מטאלי
כניסתם של הצבעים המטאליים אל עיצוב הבית מהווה שלב אבולוציוני חדש, המהווה ביטוי לשימוש בטכנולוגיות חדשות לטובת פיתוח מואץ ומתמיד של השפה החזותית, אם כי השנה משהו השתנה. הצבעוניות המטאלית התמתנה, איבדה את הברק המנצנץ שלה וקשרה עצמה לעולמות תוכן תעשייתיים בהם הפליז, הברונזה, הזהב והכסף המונוכרומטי הופיעו בגימור מט תעשייתי ומחוספס.  

דרורית קפלן סמנכ"לית השיווק של רגבה מעדכנת כי: "משהו טוב עובר על הגוונים המטאליים שמקבלים השנה חזות חדשה,  בוגרת יותר, עוצמתית יותר ומלאת אישיות.

הגוונים המטאליים החדשים מאופיינים במראה עירוני-אורבאני, בו הסדר והאי סדר משלימים זה את זה. בפשטות שלהם יש כח פנימי לצד קווים נקיים כך שהיופי של המתכות והגוונים המטאליים יהדהד בכול מקום בו הם נמצאים".

שטיחי תלת מימד
"אפקט התלת ממד הינה אחת ההתפתחויות החשובות ביותר בתחום השטיחים. אמנות זו השיגה שליטה אמתית על עיצוב השטיחים של העת החדשה, תוך שהיא מעניקה תחושה מציאותית של עומק הנוצרת באמצעות אשליה אופטית ואשליית מרחב", אומרת שירלי קאופמן שוורץ, מנהלת השיווק של טולמנ'ס דוט, "בקולקציות השטיחים השנה בולטים שטיחי תלת ממד המשלבים טקסטורה וצורניות מפתיעה. השטיחים הקושרים מאפיינים כמו פרספקטיבה ומרחב, מבטאים תפיסת עיצוב חדשנית ומקורית הנהוגה בעידן המודרני".

שטיחים במראה תלת מימד - רנבי // יחצ
שטיחים במראה תלת מימד – טולמנ'ס // יחצ

לדברי בני מורן: "עיצובי התלת ממד המיוצרים בטכנולוגיות חדשניות משקפות את הקדמה ותרבות העידן החדש. בעידן בו מדפסות לייזר מייצרות מוצרי צריכה, היה זה צפוי כי עיצובי התלת מימד יתפסו נתח חשוב ומשמעותי גם בעיצוב הבית".

שטיחים במראה תלת מימד // יחצ
שטיחים במראה תלת מימד – רנבי // יחצ

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות