banner
הדמיית מתחם אשכול שדה דב // 'מנעד' אדריכלים
הדמיית מתחם אשכול שדה דב // 'מנעד' אדריכלים

בעלי קרקעות בשדה דב נגד עיריית ת"א: צריכה לתת תמורה

בעקבות פרסום אישורה של תוכנית מתחם אשכול ברובע שדה דב, ועל רק עתירה שהגישו בעלי הקרקעות בנוגע לחלוקת הזכויות בתוכנית בין הבעלים הפרטיים לעיריית תל אביב, הם טוענים היום: " אין הגיון לפיו העירייה תקבל זכויות לדיור בהישג יד ושטחי מסחר ללא כל תמורה"

עו"ד נעמה שיף שותפה במשרד שוב ושות', המייצג מאות בעלי קרקעות ברובע שדה דב מציינת כי בעלי הקרקעות שמחים על אישור התוכנית במתחם הראשון וממתינים לאישור התוכניות במתחמים השני והשלישי: "אישור התוכניות הוא עוד צעד בדרך למימוש הקרקעות", כך נמסר אולם ברקע לדברים, בעוד כשבועיים, צפוי לדון בית המשפט המחוזי בעתירה שהגישו בעלי הקרקעות נגד הותמ"ל, רמ"י והוועדה המחוזית הנוגעת לחלוקת הזכויות בתוכנית בין הבעלים הפרטיים לעיריית תל אביב.

עו"ד נעמה שיף // צילום: סטודיו תומס
עו"ד נעמה שיף // צילום: סטודיו תומס

כזכור, בעתירה שהוגשה באוקטובר 2020  באמצעות עוה"ד שמואל שוב, נעמה שיף וטל גליקסמן משרד עוה"ד שוב ושות', בעלי קרקעות ברובע שדה דב יצאו נגד החלטת הוועדה המחוזית להקצות כ- 2,400 יח"ד במתחם לטובת דיור בהישג יד זאת לטענתם ללא כל תמורה. 

מהעתירה עלה כי לטענתם העירייה, המדינה והבעלים הפרטיים יתחלקו ב- 13,600 יחידות דיור שכירות כבעלי זכויות משותפים בקרקע, אך העירייה בנוסף תקבל 2400 יח"ד לדיור בהישג יד. "משמעות הוראה זו הינה כי אותם 2,400 יח"ד מתוך 16,000 יחידות דיור הכלולות בתוכנית שדה דב, ניתנות לעירייה, מעבר להקצאה שהעירייה מקבלת בהתאם לטבלאות האיזון בגין חלקה היחסי בתוכנית שדה דב, מבלי ששולמה על ידה כל תמורה בגינן, לא בתשלום מתוך זכויותיה בקרקע ולא בפיצוי לבעלי הזכויות בתוכנית", כך נמסר היום על ידי משרד עורכי הדין.

עוד הם מציינים כי: "שלושה מתוך חמישה מנהלי הגוש הגדול – עוה"ד מינקוביץ, רוזובסקי ושפטלר – הגישו בשבוע שעבר לבית המשפט השלום בהרצליה בקשה לתמוך בעתירה, וטענו בבקשתם לבית המשפט כי כמנהלים עליהם לתמוך ללא סייג בעתירה וכי אין הגיון לפיו הרשות המקומית תקבל זכויות בהיקף של 2400 יח"ד לדיור בהישג יד ושטחי מסחר נלווים ללא כל תמורה, כאשר השווי הכלכלי של זכויות אלה עצום, ואין מקום לגרוע שווי כלכלי זה מיתר הבעלים בתחום התוכנית לרבות הבעלים המיוצגים על ידי מנהלי הגוש". לדבריהם, "בשל חשיבות העניין , בית המשפט קבע דיון מהיר שבוע הבא והנחה את מנהלי הגוש לפרסם הודעה בעיתונות לגבי הדיון ולהזמין בעלי קרקעות נוספים להביע את עמדתם בנושא". 

רוני מזרחי // צילום: עזרא לוי
רוני מזרחי // צילום: עזרא לוי

לאישור התוכנית התייחס גם רוני מזרחי, נשיא לשכת הקבלנים, שאמר כי: "דווקא דוגמא חיובית ויוצאת דופן זו, מלמדת עד כמה קריטי וחיוני בעתות אלה להוציא מסות גדולות של מתחמי קרקע לשיווק מיידי ובמיוחד בעתודות שנותרו במרכז הארץ. אם מתחם שדה דב כולו כולל כ-16 אלף יחידות דיור, להערכתי במרכז הארץ קיים פוטנציאל, לא כולל התחדשות עירונית; לכ-400 אלף יחידות דיור שקריטי לקדם אותן במהלך העשור הקרוב, זאת על מנת שיוצר איזון בין הביקוש הרב להיצע הדל. כיום, לפרוטוקול, נותרו במרכז הארץ כ-15 אלף יחידות דיור בלבד 'על המדף'". 

ארז כהן // צילום: חן ליאופולד
ארז כהן // צילום: חן ליאופולד

ארז כהן, משפטן ושמאי מקרקעין: "אני צופה שברגע שיקדמו את כל 16 אלף יחידות הדיור נחדשות במתחם שדה דב, תתחזק עוד יותר המגמה ברובע 4, הצפון הישן של תל אביב, להתחדשות עירונית ובראש וראשונה בניית בניינים בגובה עד 7 קומות במסגרת תמא 38/2. יחד עם הקו הירוק של הרכבת הקלה שיימתח מאבן גבירול צפונה, תמתח גם הליבה של העיר תל אביב צפונה בואכה חוף הצוק וגבול הרצליה ותתממשק עם תכנית חוף התכלת בהרצליה, מה שיצור רצף אורבני רציף בין הרצליה מצפון ועד בת ים בדרום".

הצטרפו אלינו לקהילת ההתחדשות העירונית >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות