banner
מינעד אדריכלים
מינעד אדריכלים

אושרה תכנית מתחם אשכול ברובע שדה דב הכוללת 4,844 יח"ד

מתוכן 688 יח"ד דירות קטנות להשכרה לטווח ארוך ובמחיר מופחת לצמיתות. התכנית כוללת שטחי מסחר בהיקף של 45,000 מ"ר, שטחי תעסוקה ומשרדים בהיקף של 145,000 מ"ר ו- 680 חדרי מלון

הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל), אישרה תכנית הכוללת 4,844 יחידות דיור בשטח של כ- 340 דונם במתחם אשכול, כחלק מרובע שדה דב. 

תכנית אשכול, שקודמה על ידי רשות מקרקעי ישראל, מציעה שכונת מגורים עירונית חדשה המונה 4844 יח"ד מתוכן 688 יח"ד דירות קטנות להשכרה לטווח ארוך ובמחיר מופחת לצמיתות. יחידות הדיור המוצעות במתחם הינן בתמהיל דירות מגוון ובצפיפות גבוהה.  כמו כן, כלולים בה שטחי מסחר בהיקף של 45,000 מ"ר, שטחי תעסוקה ומשרדים בהיקף של 145,000 מ"ר וכן 680 חדרי מלון. 

התכנית ב'מתחם אשכול' הינה הראשונה מבין שלוש תכניות ברובע שדה דב, המפרטות את תכנית המתאר של רובע שדה דב (תא/4444) שאושרה בוועדה המחוזית תל אביב לאחרונה. כזכור, פינוי שדה התעופה יביא להקמת רובע מגורים עירוני חדש המונה 16,000 יחידות דיור, מתוכן 2,400 יחידות בהישג יד. 

אדית בר, יו"ר הותמ"ל, מסרה  כי: "אישור התכנית נותן 'אור ירוק' לפיתוח שכונת מגורים על שטחי שדה התעופה שהתפנה, והכל תוך הקפדה על העקרונות התכנוניים של ניצול מיטבי של הקרקע, בניה בצפיפות גבוהה, עירוב שימושים והתבססות על תחבורה ציבורית. כמו כן, תכנית זו נהנית מתכנון חדשני המתייחס לאנרגיה מתחדשת וקיימות, כגון תשתיות פניאומטיות לפינוי אשפה, מערכות לניצול מים אפורים והקפדה לפי תקן מחמיר של בניה ירוקה". 

גילי טסלר // צילום: שירן כרמל
גילי טסלר // צילום: שירן כרמל

גילי טסלר, מנהלת אגף תכנון מרחב ת"א ברמ"י, מסרה כי: "אין ספק כי מאמצי הגורמים השותפים לקידומה של התכנית ובכלל זה כלל משרדי הממשלה גרמו לכך כי ניתן היה לקדם במקביל תכנון מפורט ומתארי ברובע המשמעותי ביותר במטרופולין תל אביב לאורך קו החוף של תל אביב ולפתח שטחי ציבור רבים. ניתן היה לראות כבר את התקדמות התכנון המפורט ולאשרו בסמוך לאישורה של תכנית המתאר. נוהל עבודה מוסדר ומרוכז זה אפשר פתרון לבעיות שונות שצצו במהלך הקידום ולטיוב התכניות ברמה המתארית והמפורטת כאחד". 

הצטרפו אלינו לקהילת ההתחדשות העירונית >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות